Google Online Marketing Challenge 2008

december 9, 2007

Világméretű verseny online marketinget hallgatóknak

http://www.google.com/onlinechallenge/

  1. február 10-e és május 24-e között rendezik meg az első online marketing bajnokságot a Google szervezésében diákcsoportok számára. A verseny a következőképpen zajlik:
  • A versenyzőknek választaniuk kell egy olyan kisvállalkozást (100 foglalkoztatottnál kevesebbel), melynek van weboldala, de nem használ még AdWords-öt.
  • A csoportok kapnak 200 dolláros AdWords hirdetési lehetőséget a Google-től.
  • A csoportok a vállalkozással együttműködésben kialakítják az online marketing kampányt.
  • Az indulást követő három héten át a kampány finomítása és optimalizálása zajlik (a kampányok február és május közötti időszakban indulhatnak).
  • Két jelentést kell leadni a csoportoknak: egyet a kampány kezdete előtt, egyet pedig utána.
  • A győzteseket a kampányok sikere és a jelentések minősége alapján választják ki.

A „Google Online Marketing Challenge 2008” című bejegyzést 2007. 12. 09. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 01. 18., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Hivatalos sajtóbejelentés is megérkezett

2008. 01. 18. 07:14 ·

Egy kis késéssel ennek a bejegyzésnek a megjelenéséhez képest, de hivatalos sajtóközleményben is bejelentették a versenyt:

A Google versenyre hívja a marketing szakos diákokat

Budapest, 2008. január 18. – A Google főiskolások és egyetemistások számára hirdeti meg legújabb versenyét, ahol egy kis- vagy középvállalkozás honlapjának forgalmát kell felfuttatni a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével. A megmérettetésen bármilyen felsőoktatásban tanuló diák részt vehet.

A versenyre az egész világról várnak jelentkezőket. A diákoknak 4-6 fős csapatokat kell alkotniuk és a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy olyan, maximum 100 főt foglalkoztató céget és honlapját kell minél ismertebbé tenniük, amelyik nyitott az együttműködésre, és még nincs AdWords-kampánya. A stratégia kidolgozása után a diákoknak három hetük van a marketingkampány levezénylésére, majd az eredmények kiértékelésére. A kampány sikeres lebonyolítása mellett ugyanis két jelentést is le kell adniuk a csapatoknak: egyet, amely a követendő stratégiáról szól, még a kampány előtt, a másikat pedig, amely a folytatásra vonatkozó javaslatokat tartalmazza, annak lezárása után.

A nevezés mindenki előtt nyitott, de különösen ajánlott a marketinges, reklámmenedzseri, e-kereskedelmi és médiatudományi képzésben részt vevő diákok számára, hiszen a verseny kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy életközeli munkatapasztalatokat szerezzenek, miközben a világ másik felén élő társaikkal mérhetik össze képességeiket és tudásukat.

A hirdetések bármilyen nyelvűek lehetnek, de a beadandó jelentés és a verseny segédanyagai kötelezően angol nyelvűek – így a részvétel erős angoltudást feltételez.

A végső sorrendet mintegy harminc szempontot figyelembe véve alakítja ki az egyetemi tanárokból álló zsűri. A legfontosabb tényezők az oldalletöltések száma, az egy kattintásra jutó költség, az átkattintási arány, a kulcsszóválasztás, a szöveges hirdetés kreativitása, a költségvetés hatékony felhasználása, valamint az előzetes és az összefoglaló jelentések minősége.

A verseny győztesei tanárukkal együtt egy utazást nyernek a Google Mountain View-i főhadiszállására, ahol többek között az AdWords-öt kifejlesztő csapattal is találkozhatnak. Az egyes területek (Amerika; Európa, Közel-Kelet és Afrika; Ázsia) legjobbjai pedig a regionális központokat látogathatják meg.

Az oktatóknak legkésőbb február 1-ig kell a versenyre regisztrálniuk, de a diákok február 10 és május 24 között bármelyik három egymást követő héten lebonyolíthatják a kampányt. Az eredményhirdetés idén júliusban lesz.

Berthold Hass, a Koblenz-Landaui Egyetem oktatója szerint „a verseny tökéletesen illeszkedik a médiamenedzsment órám tanrendjébe. Kombinálja az elméletet a gyakorlattal, miközben igazán jó szórakozást nyújt a diákok számára!”

A versenyre az egyetemi oktatók a következő honlapon regisztrálhatják diákjaikat: http://services.google.com/events/marketing_challenge_2007.

Magyar

2008. 01. 18. 07:22 ·

Ha kis hazánkból kerül ki a nyertes, azt találkozhat Google Jánossal és Tiborral?Nem hagyhattam ki. :)))))))))))

Magyar

2008. 01. 18. 07:41 ·

Neeeem, az Google János és Tibor lehet egy napon át. 🙂

?

2008. 01. 18. 13:29 ·

Nem értem. A teljesen irreleváns Róka Jolán egy hónapja ott virít a Speci_c3_a1lisKeres_c5_91Oldalak oldal alján, és nem zavarja az Oldalgazdát. Beírtam ide, hogy „főiskolások és egyetemistások”, ami egy mókás elírás a szövegben, és rögtön törölte.