Képes AdWords hirdetések

szeptember 18, 2007

Hagyományos bannerek a Google hirdetési rendszerében

A kétségkívül leginkább elterjedt szöveges hirdetések mellett lehetőség van képes hirdetések elhelyezésére is, mindhárom típusú kampányban ([Pay-per-click alapú hirdetés], Pay-per-impression alapú hirdetés, Pay-per-action alapú hirdetés).

Képes hirdetések problémái

Első látásra nem túl sok értelme van képes hirdetéseket készíteni AdWords kampányainkhoz, hiszen egyrészt sokkal költségesebb egy bannert elkészíttetni, mint egy rövid szöveges hirdetést megírni, továbbá amíg egy szöveges hirdetés bármilyen hirdetési formátummal rendelkező oldalon meg tud jelenni, addig az adott formátumú képes hirdetés csak olyan oldalakon jelenhet meg, ahol ugyanakkora a hirdetési egység mérete. Az AdSense megjelenítő webmesterek ráadásul maguk dönthetik el, hogy engedélyezik-e a képes hirdetéseket az adott hirdetési egységben, vagy sem (márpedig sokuk letiltja a képes hirdetéseket, hiszen a szöveges hirdetési egységek sokkal kevésbé zavaróak).

A tapasztalat szerint a [Pay-per-click alapú hirdetés]ek esetén bár nagyobb az átkattintások aránya, hiszen könnyebben felkeltik a látogatók érdeklődését a bannerek, azonban a [Konverzió] sokkal rosszabb, hiszen sokuk inkább egy hirtelen benyomástól vezérelve klikkel, mintsem komoly érdeklődéstől hajtva.

A bannerek, skyscraper-ek előnyei

A Pay-per-impression alapú hirdetések esetén azonban valóban érdemes képeket is használni (a rendelkezésre álló weboldalak listájában láthatjuk, hogy engedélyezik-e a webmesterek a képes hirdetések megjelenítését is az oldalon). Bár az effajta szöveges hirdetések általában feltűnőbben, nagyobb méretben, eredetileg több hirdetést kijelző egységben egyedül jelennek meg, azért a grafikus hirdetések ennél is szembetűnőbbek lehetnek: a megjelenés alapú kampányoknál éppen az a lényeg, hogy minél több kattintás származzon ezer megjelenítésből.

A másik hirdetési forma, ahol mindenképp érdemes kipróbálni, vagy legalábbis használni az egyéb kampányokhoz már elkészített kreatívokat, az a Pay-per-action alapú hirdetés, hiszen itt nem a kattintások után fizetünk, hanem a tényleges [Konverzió] alapján, ezért a figyelemfelkeltés itt is olyan tényező, amiből nem származhat probléma.

Rendelkezésre álló formátumok

  • maximum 50 Kbyte
  • fájlformátumok: .gif, .jpg, .png, .swf
  • hirdetési formátumok:
    • 468 x 60 Banner (Szalaghirdetés)
    • 728 x 90 Leaderboard (Nagy szalaghirdetés)
    • 250 x 250 Square (Négyszög)
    • 200 x 200 Small Square
    • 336 x 280 Large Rectangle
    • 300 x 250 Inline Rectangle
    • 120 x 600 Skyscraper
    • 160 x 600 Wide Skyscraper (Széles felhőkarcoló)

A „Képes AdWords hirdetések” című bejegyzést 2007. 09. 18. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2010. 11. 05., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

1. Kerüld a képes hirdetést!

2007. 09. 18. 12:50 · Névtelen hozzászóló →

Kipróbáltam a képes hirdetéseket. Katasztrofális.

Van jópár olyan Adsense-partneroldal, ahová értelmes hirdetést egyszerűen nem nagyon lehet kitenni, mert semmi kézzelfogható témája nincs az oldalnak. Ezek tipikusan közösségi oldalak, jópofizós interaktív online játszadozások, videók, személyes profil-oldalak, meg hasonlók, telenyomva Adsense-szel.

Mivel semmilyen konkrét téma nem kapcsolódik ezekhez az oldalakhoz, a Google kapva kap az alkalmon, hogy egy balek szeretne képes hirdetéseket is futtatni.

Bár a hirdetés jól behatárolt szakmai témájú, mégis elkezd ezeken a hirdetési szempontból értéktelen, szemét-oldalakon futni ezerrel. A sok unatkozó ember meg, aki az ilyen szájtokat látogatja, rákattintgat, mert úgysincs jobb dolga, főleg ha elég figyelemfelkeltő a banner.

Az így szerzett kattintások értéke üzletileg nulla. Zéró. Egy hatalmas nagy semmi.

De a napi Adwords-kiadásod úgy megugrik egyik napról a másikra, hogy csak nézel.

Úgyhogy hacsak nem pont ez az unatkozó-hülyegyerek (illetve unatkozó-hülyefelnőtt) kategória a célcsoportod, a képes hirdetést messze-messze kerüld el.