Link egység

február 2, 2006

Több hirdetésre hivatkozás témakör alapján

Az AdSense link egység nem az egyes hirdetők szöveges hirdetéseit jeleníti meg, hanem bizonyos kategóriákat, témaköröket sorol fel, melyek relevánsnak ítél meg a rendszer az adott weblap tartalmával. Ha a látogató rákattint az egyik témakörre mutató linkre, akkor egy, a Google kereső Találati rangsoraihoz hasonló lapon találja magát, ahol az adott témakörbe tartozó hirdetések között válogathat. A megjelenített kulcsszavakat a hirdetésmegjelenítő webmesterek közvetlenül nem tudják befolyásolni, azt a rendszer az oldal tartalma, az oldalon előforduló kulcsszavak vizsgálata alapján jeleníti meg.

A Link egységek használatáról

Link egység »» Kattintás egy kulcsszóra »» Kulcsszavak alapján reklámokat listázó oldal »» Átkattintás »» Bevétel

Ahhoz, hogy egy link egység bevételt hozzon, a fenti lépéseket meg kell tennie a látogatónak. Az AdSense Kontextusban programmal ellentétben tehát az oldalon elhelyezett hirdetésre kattintásért nem jár még jutalék.

A link egységek általában alacsonyabb bevételeket hoznak, de jól kiegészíthetik az egyéb lehetőségeket. Hasznosak lehetnek a linkegységek akkor, ha több AdSense Kontextusban hirdetési egységet szeretnénk elhelyezni egy oldalon, de az AdSense nem tud elég hirdetést megjeleníteni hogy megtöltse a második, harmadik dobozt, akkor a link egység még jó eséllyel tud további hirdetéseket megjeleníteni.

Régebben csak egy link egységet lehetett elhelyezni egy weblapon, de 2007 júniusától már három link egységben maximalizálták az effajta hirdetések számát.

Mivel a link egységek egyszerűbb vizuális elemei az oldalunknak, ezért sok esetben jobban beilleszthetőek az oldal egyéb elemei közé, mint a nagyobb hirdetési egységek. Emiatt a reklámvakság elleni küzdelemben is jobban használhatóak, például az alábbi módokon.

  • Bizonyos hirdetési egység formátumok esetén az egymás alatt kilistázott linkek igen hasonlatossá tehetőek az oldalsó navigáviós elemekhez.
  • A vízszintes link egységeket méretben és színben összeházasítva a (pl. kerettel rendelkező) szalaghirdetésekkel, a szokásos reklámokhoz kevésbé hasonlatos hirdetési egységet kaphatunk.

Ügyeljünk arra – kiváltképp a fenti esetekben – , hogy továbbra se legyen megtévesztő a hirdetés elhelyezése: ne azért kattintsanak rá, mert első pillantásban nem lehet megkülönböztetni a hirdetést az oldal többi elemétől, hanem azért, mert valamit nem a megszokott módon/helyen látnak, ezért felfigyelnek rá, így elolvassák, és kattintanak. Bizonytalan esetben nem árt rákérdezni az AdSense csapatnál, hogy nem szabályellenes-e az elhelyezés.

Keresődoboz a Link egységekben

AdSense link egységben megjelenő kereső doboz.

Ha az AdSense nem tud releváns témaköröket megjeleníteni, akkor feltűnhet az oldalakon kis keresődoboz is a „Hirdetés megjelenítés az alábbi témákban:” felirattal. A keresődobozok megjelenését úgy is fel lehet fogni, hogy mivel a Link egységek kis formátumában bajos lenne Közhasznú hirdetéseket megjeleníteni akkor, ha nem szolgálható fel kapcsolódó témájú hirdetés, ezért inkább ez a keresődoboz jelenik meg.

Olykor előfordul, hogy hasonló keresődobozzal szembesülünk, ha egy témakörre klikkelünk a link egységben: a Google néha mégsem tud felmutatni semmilyen, a témakörbe vágó hirdetést, és ekkor is megkínálja a látogatót egy keresődobozzal a „Sajnáljuk, nem találtunk az Ön témájához kapcsolódó hirdetést. Kérjük, írjon be egy másik témát.”

AdSense link egység mégsem jelez ki hirdetést.

A „Link egység” című bejegyzést 2006. 02. 02. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2010. 03. 21., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Köszönöm az ötleteket

2007. 01. 02. 11:42 · Névtelen hozzászóló →

Köszönöm az eddíg tőled kapott ötleteket, főként mivel egy webes magazin elindításával kapcsolatban egyik ismerősömnek sem voltak tapasztalatai. Már tudom, miként kellett volna változtatni pár dolgon, amiket meg is fogok tenni. Az oldaladhoz gratulálok, többet tanultam így két nap alatt, mint két héten át keresgélve a különböző optimalizálási cégek ajánlását… Még egyszer köszönöm.László Csaba (nemírom le, mert reklám lenne).hu

Re: Köszönöm az ötleteket

2007. 01. 02. 15:46 · OldalGazda →

Köszi a dícséretet!

Az oldal használati értékéhez azonban nagymértékben hozzájárultak a látogatók hozzászólásai: ha Neked is adódik valami kérdésed, akkor bátran gyere vissza, tedd fel!

Üdv: OldalGazda

megtévesztő

2007. 01. 07. 06:41 · Névtelen hozzászóló →

Ide is beírom azt, amit már a másik topicba is beírtam, mert látom, itt mégjobban aktuális.És szerintem Józsi, újra kellene gondolnod az itt található tanácsodat, miszerint idézem:

„Bizonyos hirdetési egység formátumok esetén az egymás alatt kilistázott linkek igen hasonlatossá tehetőek az oldalsó navigáviós elemekhez, ezzel csökkentve a reklámvakságot.”

Szóval jöjjön az én tapasztalatom erről:

Tegnap elött kaptam levelet a Google csapattól, hogy miszerint a linkegységem beépítése a menüsorba, megtévesztően néz ki, tegyek ez ellene, különben kizárnak. Természetesen nem csináltam én mást, csak azt, amit mindenki. Egyszínű volt a linkegységemben található hírdető szövegek, a menüsoromban található menüpontok színeivel, mint pl. akár ezen az oldalon is látni (itt Józsi oldalán).

Tettem ellene: kivettem, a menüsorból + elütő színűvé varázsoltam.

Ezen lehet vitatázni, meg nem is, én csak jószándékból szóltam.

Ha valaki kiugróan emelkedő keresetet fog produkálni, felkészülhet egy hasonló levélre – bár ez a jobbik eset. Elvben, figyelmeztetés ki is zárhattak volna. Azért írom ezt a kiugró kereset példát, mert nekem kezdet kezdetétől a linkegységem ott és úgy volt megtalálható, ahogy most is volt – és az oldalamra már kétszer kértem önnellenőrzést – mindkétszer megnyugtattak, az oldalammal nincs semmi baj. Ezek szerint akkor meg sem nézték, csak reflexből válaszoltak – hiszen a Google riadót fújó program nem csipogott az oldalamra. Ám most, – miután elértem egy bizonyos szintet a keresetemmel – ezeke szerint manuálisan egy ember is átvizsgálhatta lapjaimat.

Úgyhogy vigyázni kell, hogy a linkegységet miképp építettitek be az oldalaitokba. (ja és azt is a levél végére biggyeztették, hogy legközelebb figyelmeztetés nélkül kizárnak)

Re: megtévesztő

2007. 01. 07. 07:44 · OldalGazda →

OK, köszi, módosítottam az oldal szövegén!

Re: megtévesztő

2007. 01. 07. 16:25 · Névtelen hozzászóló →

Szerintem ez nagyon álszent levél a Google-tól. A linkegység minden körülmények között megtévesztő – egész egyszerűen azért, mert önmagában nem hirdetés, csak hirdetésekhez vezető hivatkozás.

Tökmindegy, milyen színnel, hová rakod be az oldalon: az, aki rákattint, szinte biztos, hogy azt hiszi, az adott weblapon belül léphet tovább egy releváns témára.

Ha valaki megtéveszt ebben a linkegység-történetben, az maga a Google. Néhányszor kattintok ilyen linkegységekre, hogy lássam, milyen hirdetéseket ad mögé – hát a relevancia szánalmas.

Ezen az oldalon most rákattintottam a (rendkívül specifikus :-)) „Készítés” linkre: van mögötte csengőhang, tárhely és állásportál is. Semmi közük még egy ilyen borzalmasan általános kulcsszóhoz sem.

A „Hálózat” link mögött szintén tárhely, csengőhang, meg még irodabútor, számlázóprogram és ügyvéd. Itt sem látom az összefüggést.

Ennél már csak az hazugabb, ha a linkegység valóban az oldal témájába vágó, releváns linkszövegeket ír ki. A „Tárhely” link mögött – ami pedig atombiztosan célozható hirdetésileg – csengőhangot és mobiltelefont is találni.

A linkegység potenciálisan nagyon jól működhet pénzügyileg, de ehhez nagymértékben hozzájárul, hogy itt bizony a Google is aktívan „benne van a játékban”, vagyis az internetezők megtévesztésében.

Így pedig piszkosul képmutató és tisztességtelen az efféle figyelmeztető levél.

van benne valami

2007. 01. 08. 12:13 · Névtelen hozzászóló →

főleg, ha még frissen kezdő internetezőről van szó.

A minap egyik ismerősömnél voltam, mert bekötötték 1 hónpapja a netet hozzájuk is. Tőlem kérdi, hogy a honlapomon azok a linkek (a Google Linkegység) minek vannak? Azok a többi honlapjaim?

Változások a szabályzatban: 3 link egység helyezhető el az oldalon

2007. 06. 06. 16:41 · OldalGazda →

http://adsense.blogspot.com/2007/06/policy-updates-and-its-not-even.html

Az AdSense Programpolitika (mint ahogy a közelmúltban megújult AdSense nyitólap hivatkozza az egyébként máshol AdSense Programszabályzatnak hívott dokumentumot) magyar nyelvű fordítása is tükrözi a legutóbbi változtatásokat, mely szerint egy weblapon már (a korábbi egy helyett) három különböző link egységet is el lehet helyezni.

Kimi és twilight

2010. 03. 20. 10:52 · RenaLulu13 →

Aki szereti a twilightot annak tudom ajánlani ezt az oldalt nagyon hó és sok mindent megtudhatsz szereplőkről és a történésekről.

Kimi eltűnt a világ elől…dehogy csak rallyzni ment ha érdekel hogy megy neki klikk ide és nem maradsz le semmiről…Go Kimi