Jároli József online marketing szakember honlapja.

Lehet, hogy „okos” honlapkészítő rendszerekkel két kattintásból létre lehet hozni egy weboldalt, de ennek az égvilágon semmi értelme nincs. A Telekom „Webkönnyen” rendszerét népszerűsítő verseny most mindezt látványosan be is bizonyította.

Kissé szkeptikus voltam, amikor korábban megláttam a Telekom „Webkönnyen” fantázianevű,  „kicsivel több mint két kattintás” és kész a weboldal típusú rendszerét népszerűsítő versenyét: volt egy olyan tippem, hogy a weboldalak önmagukban lehet, hogy meg is állják a helyüket valamilyen megmérettetésben, de az egész továbbra is azt a téveszmét fogja csak még inkább terjeszteni, hogy pusztán egy jó weboldal elég a sikerhez: nem kell foglalkozni a linkekkel, vagy akár annak logikus végiggondolásával, hogy hogyan keresnének ránk, vagy hogy hogyan jelenünk meg a közösségi médiában, ha valaki hajlandó meglinkelni bennünket. Sajnos a verseny eredménye még a legpesszimistább várakozásaimat is alulmúlta.

A szakmai (sic!) zsűri által kiválasztott két weboldal egyaránt tüntet totális dilettantizmusával. Néhány példa erre:

2015 Legjobb KKV weboldala: www.premiumchili.hu

  • Linkelő domainek száma a verseny előtt: kb. 2 db
  • Nyitólap Title eleme: Chilion – Egy életérzés!
  • Nyitólap Description Meta eleme: hiányzik
  • (az OpenGraph címkék is hasonlóan siralmasak)

2015 Legjobb Webkönnyen weboldala: www.bestburkolo.hu

  • Linkelő domainek száma a verseny előtt: kb. 1 db
  • Nyitólap Title eleme: Bestburkolo - www.bestburkolo.hu
  • Nyitólap Description Meta eleme: Fókuszban a minőség
  • (úgy látszik a Telekom „Webkönnyű” rendszere nem ismeri az OpenGraph címéket…)

Tehát az egyik nyertes úgy gondolta, a weboldalára elsősorban a chilion és az életérzés kulcsszavakkal kellene rátalálni az embereknek, a másik nyertes pedig a saját domainnevét illetve a fókuszban és a minőség kulcsszavakat tartja látszólag a legfontosabbnak, amikor arra gondolt, mely kulcsszavakra szeretne jó helyezéseket elérni a keresőkben – vagy csak egyszerűen pár szóban ill. pár mondatban leírni vállalkozása, ajánlata lényegét. Úgy gondolták továbbá, hogy a látogatók majd egyszercsak valahogy ott teremnek az oldalukon, linkekkel nem is kell foglalkozniuk – vagy netán csak a fizetett hirdetésekben hisznek? A legjobb „Webkönnyen” weboldal még bónuszban előhoz egy olyan Meta Keywords elemet, ami már 15 éve is ciki volt: csempe, igényes burkolat, ivanovics róbert, legjobb burkoló, profi burkolat, hideg burkoló budapest, burkoló szakember, csempézés, fürdőszoba felújítás ,legjobb burkoló, csempéző szakember ,Budapest csempe, Ajánlott szakember, Kiemelt szakember, szép burkolatok, fürdőszoba burkolás, nappali burkolás, fürdőszoba csempézés, csempézés budapest, garancia burkolásra, burkolót keresek, szép csempe, burkoló buda, burkoló rákospalota, burkoló újpalota, burkoló zugliget, burkoló kispest, burkoló kistarcsa, burkoló göd, burkoló dunakeszi, burkolás dunakeszi, burkolás pest megye, csempézés angyalföld, burkolót keresek, burkolás budapest, csempézés budapest, budapest csempézés, burkolás ár, burkolás árak, burkolás munkadíj, burkolás olcsó, olcsó burkoló, olcsó burkolat, olcsó burkolás, egyedi burkolat, egyedi burkolatok, megbízható burkoló, burkoló referencia, burkoló mester, burkoló iparos, burkolás vállalkozó, burkolók pest megyében, burkolók budapesten, igényes burkoló, garanciális burkolatok, burkolás garanciával, csempézés garanciával, garanciális csempézés, csempézés árak 2016,burkolás árak 2016, burkolás budapest 2016, burkolás ár 2016, csempézés ár 2016, Megbízható szakember, Budapest legjobb burkolója, Az ország legjobb burkolója, Az ország legjobb hidegburkolója, Ivanovics Róbert burkoló, Ivanovics Róbert bestburkolo,

Nehezen tudom elképzelni, hogy ha ebben a történetben valakinek is lett volna legalább minimális fogalma az online marketingről, neadjisten a SEO vagy az SMO minimális alapvetéseiről, akkor ne szóltak volna legalább a nyereményhirdetés előtt a weboldalak tulajdonosainak, hogy a fenti dolgokat legalább minimálisan tegyék rendbe. Remélem, nem sokan fogják megnézni, netán elemezni ezeket a weboldalakat, és nem fogják lemásolni a nyerteseknél látottakat – hiszen ezek 2015 legjobb KKV és Webkönnyen weboldalai voltak, nemigaz?

Kattintás ide az előző részhez.

A Google Analytics már nem elég

Ahogy arccal egyre inkább az adatvezérelt marketing felé fordulunk, még a kifinomult, hagyományos webstatisztikai rendszerek is egyre inkább elavultnak tűnnek, mivel elsősorban látogatottsági adatokat, nem pedig látogatói adatokat nyújtanak – magyarán nem adnak sok olyan funkciót, ami az egyes látogatók, vásárlók nyomon követéséhez lenne alapvető. Még ha bele is töltöm az Analytics adatbázisába a látogatókat egyébként névtelenül azonosító adatokat, akkor is könnyen azon találom magam, hogy heti jelentések sorát kell letöltsem egy hosszabb időintervallum többé-kevésbé pontos adatainak elemzéséhez. Vagy pedig egy relatív alacsony százalékban mintavételezett adathalmazzal kell dolgozzak, melynek segítségével eléggé nehéz megtalálni a tűt a szénakazalban.

Ez a bejegyzés nem arról fog szólni, amit olvasni lehetett az online marketingről 2015-ben, hanem arról, hogy milyen tapasztalásokat hozott az elmúlt év az én életemben. Természetesen az, hogy ki milyen trendeket vélt felfedezni a tavalyi tevékenységében, nagyban függ attól, hogy milyen típusú feladatokba, kihívásokba botlott ügyfelei és saját projektjei esetében. Ennél fogva az alábbi lista természetesen nem lesz se objektív, sem pedig mérvadó.

Kevéssé ismert, de létezik egy weblap, ahol elénk tárja a Google mindazt, amit gondol rólunk – vagy legalábbis, amit hajlandó abból megjeleníteni. Ha azt gondoltad, hogy mindent tud rólad is, akkor talán érdemes lehet ellátoganod az alábbi címre:

Szinte napra pontosan egy éve volt, amikor beállítottam a szkriptemet, hogy kövesse nyomon, miképpen változik a Google által nyilvántartott weblapok száma az aprod.hu » olx.hu költöztetés következményeképpen. Csak a rend kedvéért vettem fel akkor a jofogas.hu domainjét is a vizsgálatba, hiszen gondoltam, érdekes összehasonlítást jelenthet a másik konkurens tartalmának fejlődésével. Most azonban, hogy az olx.hu-t is  átirányították a jofogas.hu-ra, érdemes újból ránézni az eredetileg nem is emiatt létrehozott vizsgálat aktuális állására:

Furcsa karakterek a Google találati listáiban régebben

Úgy tíz éve lehetett, amikor magam is játszottam olyanokkal, hogy olyan extra karaktereket raktam a weblapjaim Title elemeibe, mint például ez: ۞

Egy ideig ment a dolog, hiszen amikor megjelentek a weblapjaim kivonatai a Google kereső találati rangsoraiban, akkor a többiekhez képest jóval feltűnőbbek voltak. Aztán a Google elkezdte ezeket, és csak ezeket a „furcsa” karaktereket kiszűrni a megjelenített kivonatokból úgy, hogy a normál karakterek megmaradtak. Akkor megtanultuk, hogy a Google igencsak nagy erőfeszítéseket képes és hajlandó tenni azért, hogy a különféle, szükségszerűen igen szedett-vedett tartalmakból egységes kinézetű, ennél fogva átlátható tartalmi kivonatokat adjon.

Nemcsak a Google-nek, de a logóról hírt adó médiamunkásoknak sincs igazán fogalma róla, mi az, ami abszolút nem odaillő a mai, ünnepi Google logóban. Segítek:

google-doodle-kossuth-cimer

Eddig azt gondoltam a Google magyarországi irodájáról, hogy hát semmi különös: egy tucatirodház tucathelyiségeiből áll, néhány vicces részlettel, berendezési tárggyal, mint pl. csocsóasztalból készített tárgyalóasztal. A Graphasel Design Stúdió által tető alá hozott új, nagyon szigorúan fürdőkultúra tematikájú iroda- és tárgyalóhelyiségekről publikált fotók alapján látatlanban átértékelem a véleményem: a Google Grund felépítése után sikerült egy újabb, szintén nemzetközi szintet megütő dolgot építeni a Google magyarországi leányvállalatának, még ha ezt a dizájnt néhányan azért túlzásnak is gondolják.

Úgy látszik egyre többen kezdenek rájönni, hogy elsősorban saját weboldalt kell építeni, majd az ott rendszeresen frissített tartalmakat az „épp aktuális” social media oldalakon is közzétenni, mert másnak a telkén azért mégsem annyira életbiztosítás építkezni.  Szegény, csalódott Schobert Norbi így vall Mark Zuckerbergnek:

„Pénzt, reklámot, energiát, munkát öltem bele, hogy sokan legyünk és egyben elhanyagoltam minden weboldal hátterem, mert hittem Neked, hiszek Neked, hogy ez a jövő.

Talán közismert, hogy az egyes AdWords fiókoknál beállított ország és a valuta neme „bele van égetve” a fiókba, azon utólag változtatni nem lehet. Olyannyira, hogy ha történetesen egy ország belép az eurózónába, és emiatt valutát vált, akkor abban az országban lehet mindenkinek szépen új, euró alapú AdWords hirdetői fiókot nyitni; majd átmigrálni a régi, deaktivált fiókból az összes létező, és a jövőben is szükséges kampánybeállítást. A litvánok most eléggé így jártak: November 30-áig le kellett zárják a régi fiókjaikat, majd visszatérítést kérni az esetlegesen megmaradt egyenlegük után ugyaneddig a dátumig.

http://adwords-lt.blogspot.hu/2014/12/priminimas-del-google-adwords-pokyciu.html

https://uzdarbis.lt/t323734/adsense-naujo-acc-kurimas/

 

 

Akár a Bing rangsorolási algoritmusait is dícsérheti az a tény, hogy ha rákeresünk arra, hogy „Webmaster Tools”, a Google hasonló szolgáltatását dobja ki első (és harmadik) helyen, míg a saját ugyanilyen nevű szolgáltatásuk csak a második helyen szerénykedik. Vagy talán nem szeretnének annak a gyanújába esni, hogy keresőjükban etikátlanul saját szolgáltatásaikat nyomják a konkurenseik elé?

Gondoltam, érdekes lenne nyomon követni, hogy az idei év leglátványosabb weboldal-költöztetése (apród.hu » olx.hu) miképpen csapódik le a Google adatbázisában. Bő fél éve kezdtem el figyelni, hogy hogyan alakul a Google által kijelzett, az adatbázisában található weblapok száma az egyes domainekről.

Amikor már nem elég egy sima osztott tárhely ahhoz, hogy minőségi módon kiszolgálja az egyre komplexebbé váló WordPress oldalaidat, viszont nem szeretnéd kifizetni illetve vállalni a managed WordPress hosting (WPEngine és társai) költségeit és kötöttségeit, akkor ideális választás egy VPS felhúzása. A Digitalocean nem csak azért szuper, mert hihetetlenül olcsó, hanem azért is, mert a tárhely mellé olyan tudásbázissal szolgál, ami gyakorlatilag minden szokásos beállítást részleteiben leír. Kicsit el kell molyolni, míg megtalálod az ideális beállításokat, de ha hosszú távon nem szeretnél 20-30 dollárokat kifizetni havonta egy komolyabb WP oldal hosztolásához, akkor mindenképp érdemes megfontolni.

Az alábbi kép mintegy hetvenezer magyarországi kis- és közepes vállalkozás webes jelenlétének elemzése alapján készült. Ebből a hetvenezres adatmintából relatív egyszerű eljárással ki lehetett nyerni kb. tizenegy és félezer vállalkozás weboldalához kapcsolódó térképes adatokat. Magyarul ez a hőtérkép azt mutatja, hogy Magyarország mely régióiban mekkora a webes aktivitása van a vállalkozások derékhadának, azaz a kkv-knak.

A magyarországi kkv-k hőtérképe, weboldalaik alapján

A weboldallal rendelkező vállalkozások hőtérképe jól mutatja az ország Budapest-központúságát. Budapesten, és a tőle kivezetű utak mentén túl leginkább a vidéki városok körül csomósodnak a pontok. Érdekes megfigyelni a Balatoni régió körüli foltot is. Hasonlóan láthatjuk a hegységeink és az Alföld egyes régióinak fehér foltja közötti különbséget is. Az a pár, Magyarországon kívüli pont annyit jelent, hogy magyarországi vállalkozók weboldalain olykor ezek a határon túli címek is szerepeltek.

Budapest és agglomeráció web hőtérképe
Budapesten és agglomerációjában működő, weboldallal rendelkező cégek hőtérképe.
Budapest web hőtérképe
Budapest központjában működő, weboldallal rendelkező cégek hőtérképe

Érdekes, hogy mennyire a Nagykörút plusz pár utcányi területre összpontosul a legtöbb vállalkozás, vagy hogy a budai oldalon mennyivel szellősebben találhatóak a weboldallal rendelkező vállalkozások adathalmazából, első megközelítésben, könnyen kinyerhető adatmintából származó pontok.

A hőtérképeket az OpenHeatMap szolgáltatással hoztam létre. Részletesebb, böngészhető formátumban itt található: http://www.openheatmap.com/view.html?map=StoneputNASDAQsWitherbees

Az online marketing optimalizálás nem csak arról szól, hogy „megtaláljuk” potenciális ügyfeleinket az őket érdeklődő ajánlatokkal. Hisz még ha tökéletes is a célzásunk, a költségeket még tovább faraghatjuk, ha figyelembe vesszük, mekkora egy adott online csatornán a figyelem költsége, és mekkora bevételt generálhat számunkra egy-egy ügyfél.

Senki sem tudja kapásból az ideális megoldást arra, hogy a rendelkezésünkre álló pénzből és erőforrásokból a legtöbb bevételt generáló webes jelenlétet állítsuk elő. Ehhez egyrészt ismerni kell a lehetőségeket, másrészt ki kell próbálni és megmérni őket, olykor pedig eggyel hátrébb lépve újraértékelni az addigiakat.

Üzlet akkor köttetik, ha találkozik a kereslet a kínálattal. A weben viszont ez a találkozás akkor jön létre, amikor az érdeklődők figyelme az érdekes és kedvező ajánlatokat megjelenítő tartalomra irányul.

Az eredeti tartalmak legtöbbször a web kevésbé látogatott oldalain kerülnek publikálásra. A nagy számú látogatók figyelmét vonzó, népszerű weboldalakra többféle mechanizmus alapján juthatnak el – igaz, nem teljes egészében, hanem a tartalmakat tükröző részinformációk formájában.

A leglátogatottabb weboldalakról kiindulva könnyen elérhető tartalmak terelik a látogatók figyelmét a különböző weboldalak között, sok kacskaringóval és kitérővel úgy, hogy a nehezen elnyert figyelmet az eseteknek csak egy igen kis százalékában lehet bevétellé konvertálni.

Egyrészt a webes információk döntő hányadát jelentő, milliónyi kisebb weboldalon közzétett tartalom keresi az érdeklődők figyelmét, másrészt pár, az összlátogatottság döntő hányadával bíró, milliók figyelmét vonzó weboldal igyekszik kiszolgálni a látogatóit tartalommal. De hogyan jön létre ebből a „nagy találkozás” a weboldal-tulajdonos és a látogató között?

Ahhoz, hogy weboldalainkba fektetett pénzünk minél jobb megtérüléssel kecsegtessen, meg kell találjuk, hogy milyen tartalmakkal, milyen látogatóforrások közvetítésével, milyen közönségeket célozzunk meg ahhoz, hogy üzleti modellünk alapján a legnagyobb hasznot hozzák nekünk.

Avagy hogyan tudjuk pénzre váltani a megszerzett figyelmet? – Noha meglehetősen széles skálán mozoghat, hogy mit tudunk vagy mit akarunk kezdeni az oldalunkra irányuló figyelemmel, azonban tipikusan három fő „figyelemfelhasználási” lehetőségről érdemes beszélni.

Mivel a modern webes hirdetési felületek nehezen írhatóak le a hagyományos reklámozás esetén megszokott fogalmakkal, ezért véleményem szerint a hagyományos reklámokból kiinduló jogi szabályozásnak a Google AdWords vagy a Facebook hirdetési rendszereire történő alkalmazhatóságai enyhén szólva is kétséges, ráadásul ellenőrzése is bonyolult és időigényes lesz.

Múltkoriban próbáltam vásárolni valamit online, de valahogy furcsán összebarkácsoltnak tűnt az egész webshop folyamat. Aztán odajutottam, hogy meg kellene adjam adataim az OTP online kártyás fizetési oldalának, erre döbbenten veszem észre, hogy a böngészőm szerint mindenféle titkosítás nélkül küldeném el az összes fontos bankkártya adatomat. A sztori a végén még csak érdekesebb lett…

Avagy kiknek a figyelmét éredmes weboldalunkra irányítani? – Eltekintve azoktól, akik sosem lesznek megrendelőink, a potenciális ügyfeleinket aszerint osztályozhatjuk, hogy hol tartanak a vásárlás folyamatában. Minél közelebb állnak a megrendeléshez, figyelmük annál értékesebb.

Avagy honnan irányíthatunk figyelmet oldalunkra? — Az emberek figyelmét legnagyobb valószínűséggel ott szerezhetjük meg, ahová eleve a legtöbb figyelem irányul, legyenek azok a web legnépszerűbb oldalai, vagy a mi témáinkkal foglalkozó emberek által leginkább látogatott témaspecifikus oldalak.

Minden sikeres weboldal alapja egy versenyképes ajánlat. Minél olcsóbb a termékünk, annál kevesebbet kell költsünk webes promóciójára. Minél jobb ár-értékarányú a szolgáltatásunk, annál kevesebb erőfeszítés szükséges az ügyfelek meggyőzésére. Végül minél egyszerűbben strukturáljuk ajánlatunk, annál könnyebben érthetővé válik, mit is kínálunk.

Mi kell ahhoz, hogy pénzt kereshessünk weboldalunkkal? – Először is el kell hinnünk, hogy egy weboldallal egyáltalán pénzt lehet keresni. Másodszor rendelkeznünk kell egy versenyképes termékkel vagy szolgáltatással. Végül pedig tudnunk kell, hogy mibe érdemes invesztálni ahhoz, hogy sikeres legyen weboldalunk.

Termékeink eladásához szükséges figyelem megszerzésének egyetlen eszköze a jó tartalom, még akkor is, ha olykor úgy tűnik, hogy tartalom helyett pénzért is megvehetjük mások figyelmét, illetve olykor látszólag magától is üzleti ajánlatunkra (weboldalunkra) terelődhet a látogatók figyelme.

A weboldal-tulajdonosok hagyományosan például egy szép és jó weboldalt, jó keresőtalálati rangsorokat és sok közösségioldal-követőt szeretnének. A siker záloga azonban nem ezeken a könnyen megragadható mutatókon múlik, hanem azon, hogy hogyan tudunk „bánni” a weben böngésző potenciális vevőink figyelmével.

A web is pontosan olyan mint a valós világ: semmiből nem lehet pénzt csinálni. Időt kell szánnunk arra, hogy megértsük a web működésének lényegét. Munkát kell fektessünk weboldalunk fejlesztésébe, végül pedig pénzt kell fektessünk oldalunk hirdetésébe.

Amikor az ember például olyanokon bosszankodik, miért nincs ÉS/VAGY kapcsoló az AdWords felületén a szűrőknél, akkor talál rá az olyan, Google adatainak a Google felületénél kicsit komplexebb kezelésére szolgáló termékekre, mint a Supermetrics Data Grabber.

Lépésről-lépésre képernyőképekkel arról, hogy a Google Tag Manager szolgáltatásában hogyan hozhatunk létre új profilt saját Google-fiókunk alatt, és azt hogyan oszthatjuk meg a Tag Manager további beállításainak elintézéséhez szükséges hozzáférést a keresőmarketing szakértőnkkel. E lépéseket azért érdemes a weboldal-tulajdonosnak megtennie, hogy a lehető legteljesebb ellenőrzése legyen a Tag Manager adatai és beállításai felett.

Melyek azok a legfőbb különbségek, melyek egy átlagos weboldal-tulajdonost vagy marketingvezetőt megkülönböztetnek a webes jelenlétét tudatosan működtető vállalkozótól?

Alkotó emberként különösen rossz látni, amikor egy sok jó ötlettel, lelkesedéssel és munkával létrehozott projekt beleáll a földbe. Egykoron a lap.hu oldalak mindkét oldalán (szerkesztői és linkajánlói) aktív félként működve is már egy ideje úgy tűnt, hogy a végét járja a startlap, és vele együtt a „lap.hu” mozgalom, de véleményem szerint a számok — melyek ritkán hazudnak — sajnos azt mutatják, hogy a lap.hu rendszere is lassan az iwiw sorsára fog jutni.

Bár széltében-hosszában írtak a Google-ről és a felejtés jogáról (right to be forgotten), én nem igazán értem, hogy tulajdonképpen mi köze van mindehhez a Google-nek, vagy legalábbis a hatóságok miért nem próbálnak egyúttal a keresőmotorok mellett a webmesterekre is hatni — akiken tulajdonképpen számon kellene kérni a felejtés jogát.

Egy weboldal olyan ügyfélkört is elérhetővé tesz számunkra, mely létezésére nem is gondolnánk. Lehetővé teszi, hogy ismeretlenként olyan új ügyfelekre tegyünk szert, akik aztán személyes ismeretségeik révén tovább ajánlanak minket – így újabb és újabb „szálakat” nyitnak meg, melyek révén gyorsabban bővülhet ügyfélkörünk.

Minél összetettebb szolgáltatást vagy drágább terméket szeretnénk értékesíteni, annál nehezebb meggyőzni a leendő ügyfeleket arról, hogy nekik szükségük van a termékünkre/szolgáltatásunkra, és a sok szolgáltató közül pont a miénket kiválasztva járnak a legjobban. Mindez többek között azt eredményezi, hogy csak többszöri látogatás után, hosszabb idő alatt, és gyakran csak a weboldalunkon túli egyéb csatornák segítségével sikerül megszereznünk a megrendelést.

A piacgazdaság logikája valószínűtlenné teszi, hogy a Google monopolhelyzete a közeljövőben meginogjon. Hiába próbálnák különböző bíróságok széles körben vitatott ítéleteikkel korlátozni, hiába méltatlankodnak a Google közvetítésével éveken át szép hasznot húzó kvázi-vesenytársak, a helyzetre nem ők fogják szállítani a megoldást.

Képzeljünk el hogy a Google egy közlekedési vállalat, aminek a járműveire rengeteg potenciális utas vár reggelente. Ha pedig elképzeltük, akkor ezzel a hasonlattal elég sok abszurditását, furcsaságát és méltánytalanságát is megfoghatjuk a Google kereső működési logikájának.

És az vajon miért van, hogy egy cég súlyos milliókat költ egy bevezetett brand leváltására a tévében, de egyéb saját weboldalain mintha meg sem történt volna a névváltás több mint egy hónap elteltével sem? És itt nem is elsősorban az allegroup.hu céges honlapra gondolok, hiszen azt a magunkfajtákon kívül senki nem nézi meg, hanem az összes fő oldalukon (vatera.hu, teszvesz.hu, grando.hu…) széltében hosszában használt lábléclinkekre: ahol még mindig következetesen apród.hu létezik olx.hu helyett.

Milyen technikák léteznek a webhelyek gyorsítására, a weblap megjelenítéséhez szükséges idő csökkentésére? Némi ízelítő arról, hogy hányféle módon gyorsíthatjuk weboldalunk betöltődését.

Mi történik addig, amíg letöltődik és megjelenik egy weblap a böngészőnkben? Ahhoz, hogy tenni tudjunk annak érdekében, hogy gyorsabb legyen webhelyünk működése, először ismerni kell azt a komplex, többlépcsős folyamatot, ami egy weboldal megjelenítéséhez szükséges.

Ha felkerül egy tartalom a webre, az pusztán létezésénél fogva képes bizonyos számú látogatót vonzani. Ez azonban a webbel kapcsolatos egyik legnagyobb félreértés melegágya, hiszen a tartalom „per se” a legtöbb esetben sem időben, sem számban nem képes kielégítő látogatottságot generálni.

Sokan kérdezték a választások után, hogy bejöttek-e a választási jóslataim? Nos, a Google Trends segítségével idén sem sikerült hajszálpontosan előrejelezni a szavazatokat, azt azonban újfent bebizonyította a módszer, hogy a pártok nevére történő keresések gyakoriságának vizsgálatával majdnem a közvéleménykutatások eredményeinek pontosságával jósolhatóak meg a pártlistákra adott szavazatok arányai.

Az érdekes, értékes tartalmak által generált figyelmet számtalan közvetítő adja és veszi a weben, és ezt többféle módon váltják át valódi pénzre. Az árfolyam pedig jó esetben attól függ, hogy az adott célközönség figyelme mekkora hasznot képes generálni. Hasonlóan a valós élet folyamataihoz, a weben is léteznek olyan „tőzsdék”, melyek e különböző árfolyamokat a piac keresleti-kínálati viszonyainak megfelelően alakítják.

Négy éve tudtuk, mennyien kerestek az egyes pártok neveire, és abból végül mennyi szavazat lett. Idén is tudjuk, mennyire keresnek ugyanezen pártok neveire, ezért a megfelelő aránypárokkal jó eséllyel meg tudjuk jósolni a 2014-es parlamenti választások végeredményét. Február végén már elemeztem az akkori adatokat: egy hónap elteltével, a választások előtt pár nappal érdemes újból, utoljára felállítani az az aránypárokat.

Külföldi AdWords fiókokat kezelő keresőmarketing szakemberek már találkozhattak a Google legújabb hirdetési megoldásával, mely által immár madarakat felhasználva is átadhatjuk üzenetünket célközönségünknek. Remélhetőleg mihamarabb elérhető lesz ez a forradalmian új hirdetési megoldás a magyar hirdetők számára is! A Google mérnökei már eddig is számtalanszor bizonyították, hogy élen járnak a hirdetési piac újabb és újabb innovációkkal történő forradalmi átalakításában, és mi tagadás: ezúttal is sikerült valami igazán különlegeset alkotniuk.