A figyelem útja

augusztus 31, 2014

A leglátogatottabb weboldalakról kiindulva könnyen elérhető tartalmak terelik a látogatók figyelmét a különböző weboldalak között, sok kacskaringóval és kitérővel úgy, hogy a nehezen elnyert figyelmet az eseteknek csak egy igen kis százalékában lehet bevétellé konvertálni.

A figyelem kiindulópontja

Senki sem állít be nyitólapként egy webshopot vagy céges bemutatkozó oldalt. Ezért a kis és közepes oldalak látogatóinak zöme már egy másik, általában nagyobb oldalról fog érkezni: egy olyan oldalról, ahol valamilyen formában találkoztak a webhelyről származó tartalom kivonatával vagy leiratával.

A figyelem mozgatórugói

Az első weboldalt még lehet, hogy megszokásból nyitják ki, azonban hogy onnan hová terelődik a figyelem, az csak és kizárólag attól függ, hogy milyen tartalom kerül a látogató szeme elé. Az emberek figyelmét terelni és fenntartani annak érdeklében, hogy bevételt termeljenek nekünk, tehát csak a megfelelő tartalmak segítségével lehet.

A figyelem kacskaringói

Talán az információbőség zavara, talán a legtöbb oldalon található tartalmak hiányosságai a fő felelősek azért, hogy az emberek még akkor sem „egyenes vonalú egyenletes mozgással”, hanem rengeteg vargabetűvel jutnak el a megrendelésig, ha meglehetősen konkrét vásárlási céllal nyitották ki a böngészőjüket.

A figyelem vége

Az emberek óriási százalékban anélkül zárják be a böngészőjüket, hogy bárkinek is bevételt termelnének akár reklámra kattintással, akár megrendeléssel. Ennél az alacsony átlagnál azonban jóval nagyobb százalékban termelhetnek bevételt bizonyos, a látogatók céljai, befogadóképessége alapján kategorizálható látogatástípusok.

Összefoglalás

Egyáltalán nem egyértelmű, hogy honnan, milyen útvonalon érkeznek látogatóink, és végül a sok látogatás közül melyik lesz az a néhány, amit igazán megérte megszerezzünk. Egyetlen dolog biztos: az emberek figyelmét kizárólag a szemük elé kerülő tartalmak képesek az egyik vagy a másik weboldalra terelni – addig, amíg a figyelmük bevételt nem fial számunkra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.