Kereslet és kínálat találkozása

szeptember 4, 2014

Üzlet akkor köttetik, ha találkozik a kereslet a kínálattal. A weben viszont ez a találkozás akkor jön létre, amikor az érdeklődők figyelme az érdekes és kedvező ajánlatokat megjelenítő tartalomra irányul.

Szerteágazó érdeklődés

A legnagyobb látogatottságú oldalakon – pl. a szinte mindenki által használt keresőoldalakon – gyakorlatilag minden, weboldalakat böngésző potenciális érdeklődő megtalálható. Innen kiindulva azonban rengeteg irányba oszlik el potenciális közönségünk figyelme, egyéni érdeklődés függvényében, de sokszor a puszta véletlennek köszönhetően.

Függően például attól, hogy egy adott termék keresésekor kinek éppen milyen szó jutott eszébe, a különböző kulcsszavakra más és más találati rangsorokat böngészhet, így sok-sok különböző weboldal felé indulhat el, még ha ugyanabban a témában keresett is.

Szétterjedő tartalom

Elsősorban saját oldalainkon publikált tartalmaink akár közreműködésünk nélkül is sok helyen, sokféle módon felbukkanhatnak, de akkor is számtalan lehetőség közül választhatunk, amikor arról van szó, hogy milyen csatornán, hogyan, melyik weboldalakon át toljunk egy-egy üzenetet a tömegek figyelmének irányába.

A közösségi oldalak esetén például ha a felhasználók érdeklődési körei, végzettsége, demográfiai adatai szerinti csoportosítások, azaz célzási lehetőségek alapján választunk, végeredményben akár felhasználók millióinak hírfolyamain „oszthatjuk szét” az általunk promotált tartalmakat.

Egymást elkerülő útvonalak

Nem biztos, hogy a tartalmaink terjedése vagy terjesztése azokba az irányokba fog történni, amerre a potenciális érdeklődőink zömének figyelme irányul. Lehet, hogy az általunk kiválasztott csatornák vagy a kigondolt célzási módszerek eredményeképp pont elmegy egymás mellett a tartalmunk és az érdeklődőink figyelme.

Ilyen eset, amikor az általunk rutinszerűen használt kifejezéseket a célközönségünk sosem használja: ezért például ha csak a számunkra egyértelmű hitelfolyósítás kulcsszót céloznánk meg a keresőn belül, akkor pont elmennénk a rengeteg figyelmet vonzó hitel és kölcsön kulcsszavak „mellett”.

Összefoglalás

A hatékony online marketing kampányoknál fontos cél, hogy lehetőleg minél kevesebb olyan ember figyelméért dolgozzunk meg, akik nem lennének igazán fogékonyak tartalmainkra, így végső soron üzleti ajánlatainkra. A fő kihívást itt az jelenti, hogy mind a figyelem, mind a tartalom terjedése meglehetősen szerteágazó, és nekünk e lehetőségek tengerében kell megtalálnunk az egyezési pontokat: ahol az igazán érdeklődő figyelem és az igazán érdekes tartalom találkozik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük