Vásárlás folyamata

július 31, 2014

Avagy kiknek a figyelmét éredmes weboldalunkra irányítani? – Eltekintve azoktól, akik sosem lesznek megrendelőink, a potenciális ügyfeleinket aszerint osztályozhatjuk, hogy hol tartanak a vásárlás folyamatában. Minél közelebb állnak a megrendeléshez, figyelmük annál értékesebb.

Érdeklődés felkeltése – oktatás

Potenciális érdeklődőink legtágabb halmazában azok találhatóak, akiknek hitünk szerint jó eséllyel kínálhatnánk termékeinket és szolgáltatásainkat, azonban még nem hallottak ajánlatunkról. Ebben az esetben létezésünkre kell felhívni a figyelmet, és arra ösztönözni az adott körbe tartozó embereket, hogy szánják rá az energiájukat megoldásainkat népszerűsítő, általánosabb haszonnal bíró tartalmaink befogadására.

Döntés ösztönzése – emlékeztetés

Azokat, akik már beléptek az „univerzumunkba”, azaz időt szántak weboldalunk és ajánlatunk megismerésére, ám nem érzik égető szükségét a vásárlásnak, valamely okból halogatják a döntést, érdemes lehet rendszeresen emlékeztetni ajánlatunkra. A kezdeti figyelmet és pozitív reakciót kihasználva, folyamatában többféle érvet kommunikálhatunk ajánlatunk mellett.

Döntés támogatása – meggyőzés

Azokat, akik tudják már, hogy mit szeretnének vásárolni, és pusztán a beszerzés forrását szeretnék eldönteni, netán a legjobb feltételeket és paramétereket megtalálni, leginkább ajánlatunk konkrét részleteit leíró tartalmak érdeklik. Őket olyasmikről kell meggyőzzük, hogy miért a mi ajánlatunk a legjobb, legolcsóbb; miben vagyunk többek és jobbak mint mások.

Újbóli eladás – építkezés

A teljesség kedvéért említést érdemel, hogy olykor valós lehetőség, hogy olyanoknak adjunk el újból, akik már korábban vásároltak tőlünk. Esetükben már nagy valószínűséggel személyre szabott módon és csatornákon tudjuk célozni üzeneteinket, ezért az online marketing legnagyobb kihívásai közül csak kevéssel kell foglalkozzunk.

Összefoglalás

A legértékesebb azok figyelme, akik közvetlenül a vásárlási döntésük meghozatala előtt állnak: biztos, hogy rendelni fognak valamit, és már „csak” azt kell elérni, hogy bennünket válasszanak. Nem szabad megfeledkezni potenciális érdeklődőink tágabb köréről sem, akiknek bár kevésébé értékes a figyelme, azonban hosszabb távon mégis megtérülhet a figyelmük megszerzésére eszközölt beruházás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.