Növekvő komplexitású web

december 4, 2013

A web komplexitása rohamosan növekszik, így egy weboldalakkal, online megjelenéssel foglalkozó szakembernek egyre több és újabb koncepcióval, és azok technikai hátterével kell megismerkednie. Olyan kifejezések, mint pl. reszponzív vagy remarketing, netán retina, néhány évvel ezelőtt semmit sem mondtak volna egy webfejlesztőnek, lassan azonban megkerülhetetlenné válnak.

Egyre több platform

A weboldalakat fejlesztők legnagyobb bánata korábban a különböző böngészőkre optimalizálás miatti rengeteg felesleges munka volt. A mobil platformok elterjedésével azonban már nemcsak multi-browser (tehát több böngészőt figyelembe vevő), hanem multi-screen (azaz több képernyőméretet figyelembe vevő) webfejlesztés követelményeinek is meg kell felelni.

Egy iOS eszköz esetén még relatív kevés készülékre, generációra, felbontásra és képernyőméretre lehet leszűkíteni a különböző kombinációk számát, de például Android-os készülékből a tévére köthető, mini Android PC-től kezdve a rengeteg mobiltelefon-típuson át a retina felbontású tabletekig végtelen variáció elképzelhető, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy e készülékek többségénél álló vagy fekvő formátumba is forgathatjuk a képernyőt.

Egyre több online szolgáltatás

Részben a többféle mobil és asztali platform, részben a technológia fejlődése miatt egyre több és egyre komplexebb webes szolgáltatás válik elérhetővé, így egyre több szolgáltatás, tartalomkezelő rendszer, stb. egyre szerteágazóbb funkcióival kell közelebbi ismeretséget kötnünk.

Például az Analytics-et már nem csak weboldalak, hanem mobil alkalmazások követésére is használhatjuk; hasonlóan az AdWords is egy keresőhirdetések elhelyezésére létrehozott rendszerből egyre inkább egy általános hirdetési platformmá válik, ráadásul e szolgáltatások követőkódjait is egyre inkább egy újabb, saját jogán bonyolult működésű szolgáltatással, a Google Tag Manager-rel végezzük.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük