Hírek és vélemények

január 31, 2009

Altémák

"Az oldal káros lehet számítógéped számára" hiba

január 31, 2009 · Világszerte nagyon furcsa hiba ütötte fel a fejét a Google-nél. A találati rangsorokban minden organikus találat alatt megjelent a "Az oldal káros lehet számítógéped számára" figyelmeztető felirat, illetve ennek helyi nyelvi változatai.

DoubleClick DART cookie és az AdSense adatvédelmi nyilatkozat

április 7, 2009 · A Google az érdeklődés alapján célzott hirdetések bevezetésével e-mailban szólította fel az AdSense hirdetésmegjelenítőket, hogy aktualizálják a korábban már kötelezővé tett Adatvédelmi Nyilatkozatukat, és 2009. április 8-ai határidővel foglalják bele az újonnan bevezetett technológia által szükségessé vált jogi kitételeket.

Google a konkurens Microsoft böngészőjét reklámozza

április 21, 2009 · Első látásra igen furcsa AdWords hirdetéssel szembesülhetett az, aki rákeresett az oly sok webfejlesztő által pokolra kívánt, Microsoft által fejlesztett Internet Explorer böngészőre.

Bing, a Microsoft új keresője

június 2, 2009 · Elindult a Live keresőről Bing-re átkeresztelt és megújult felhasználói felülettel, plusz néhány kényelmi szolgáltatással jelentkező kereső. Noha Magyarországról (például a bing.hu-t használva) még nem sok látszik a Microsoft új néven futó keresőjéből, érdemes számba venni, mik az esélyei az új keresőnek, és mi is húzódik a kereső bevezetésének hátterében.

Új Google keresőfelület?

november 26, 2009 · Felfrissített arculattal és új, bal oldali oszloppal jelentkező Google felhasználói felület tesztelését kezdte meg a Google. Az egyelőre csak a google.com-on tesztelhető új felülethez mi is hozzáférhetünk, ha a különböző oldalakon (mint pl. a gizmodo vagy a blogoscoped) keringő javascript kód címmezőbe írásával létrehozzuk a megfelelő cookie-t böngészőnkben.

Megszűnik az extra.hu ingyenes tárhely

január 27, 2010 · Egy ideje már nem lehetett új ingyenes tárhelyet regisztrálni az extra.hu-nál: akár ez is előrevetíthette az extra.hu ingyenes tárhely-szolgáltatásának végét és/vagy fizetőssé válását. Most már azonban hivatalos a hír, hogy megszűnik az ingyentárhely. Önmagában ez nem bírna akkora hírértékkel a keresőoptimalizálással foglalkozók számára, azonban sok amatőr vagy spórolós webmester számára szolgálhat tanulságul.

In memoriam tango.hu

december 2, 2008 · A megszűnt tango.hu keresőre néhány képernyőképpel emlékezünk. Kár érte, még akkor is, ha számos hibája volt ennek a keresőnek, de mégiscsak hozzájárult a biodiverzitás növeléséhez.

CSS Sprite a Google találati oldalain

április 28, 2009 · Ha véletlenül valaki CSS támogatás nélkül töltené be a Google kereső valamilyen kifejezésre adott találati oldalát, egy furcsa képpel találja magát szembe, ahol látszólag értelem nélkül egymás mellé vannak zsúfolva különféle ikonok és logók. A valójában ez az ún. CSS Sprite technika eredménye, mely által gyorsabban töltődnek a Google oldalai.

Irja be a Google-ba: Louis Galéria

június 10, 2009 · Érdekes látni amikor az interneten otthonosan mozgó emberek számára evidens dolgok megtalálják az utukat az offline világban is, mint azt a Louis Galéria példája is mutatja. A múltkoriban a Budapesti Piac-ban észrevett hirdetésben ugyanis a hirdető weboldalának címe helyett nemes egyszerűséggel csak annyit írt: "Írja be a Google-ba: Louis Galéria"

epiphanysolutions.co.uk kontra seoconsulting.hu

április 14, 2009 · Érdekes egyezésre hívták fel nemrégiben a figyelmem, ami rávilágít arra, hogy a SEO ma már nem ismer határokat...

Magyar és német AdWords kuponok

június 16, 2009 · Aki a Google Analytics számláján beikszelte vagy úgy hagyta, hogy szeretne Különleges Ajánlatokról értesülni, az most jó eséllyel kapott nemrég egy 15000 forintról szóló AdWords kupont. Akinek esetleg több Analytics számlája is van, az akár több személyre szóló kupont is kaphatott. Így járt OldalGazda is, aki így megtudta, hogy a német nyelvterületen mekkora értékű kuponokat osztogattak.

Budapest keresőoptimalizálás avagy Local SEO

november 10, 2009 · Több mint egy hónapja jelentette be és tette elérhetővé a Google a magyar keresőfelületen is a térképes találatokat illetve a Google Térkép szolgáltatást, azonban itthon meglehetősen kis visszhangja volt ennek a változásnak, és mindannak ami nyomában jár: rengeteg kulcsszó esetén igen nagyot változott a találati lista, eddig stabil első helyezettek csúszhattak akár a tizenegyedik kijelzett találat helyére.

Weboldalak sebessége mint Google rangsorolási szempont

április 13, 2010 · Bár már korábban is ismert volt, hogy a Google fontosságot tulajdonít a weboldalak betöltődési gyorsaságának, mind saját weboldalainál mind pedig azoknál a weboldalaknál, ahová látogatókat továbbít pl. keresőszolgáltatásai felől, először került mindez hivatalosan is deklarálásra a Google hivatalos blogjában.

Részletes kulcsszó-helyezés statisztika a Webmestereszközöktől

május 4, 2010 · Bár a Google Webmestereszközök már korábban is nyújtott adatokat például arról, hogy bizonyos periódusokban milyen kulcsszavakra milyen helyezéseket ért el az oldal, és ezek közül melyek által jött nagy látogatottság, azonban ezekről az adatokról egy új fejlesztés eredményeképpen már részletesebb képet kaphatunk, melyek a Google Analytics-ben már megismert diagramok segítségével is böngészhetőek, további információkat megjelenítve oldalunk teljesítményéről és a lehetőségekről.

Google Instant már magyarul is

november 18, 2010 · A Google — hivatalos közleménye szerint — a mai nappal megkezdte a Google Instant fokozatos elérhetővé tételét a Google keresőben a magyar felhasználók részére is.

Ne használj magyar keresőt!

október 16, 2009 · Miskolczy Csaba, a Blogter ügyvezetője a közelmúltban a Kreatív Online-n meglehetősen szubjektív kirohanást intézett a weben terjeszkedő multi cégek ellen, már írása címében is egyértelműen a Google-t támadva. Mivel más mérvadó források is hajlamosak valamiféle romantikus webnacionalizmusra, ezért érdemes néhány tényt számba venni, hogy megértsük, miért fellegzett be egyszer s mindenkorra például a magyar keresőknek.

Az Etarget már Ausztriában is elérhető

június 17, 2010 · Mint arról az Etarget magyarországi hirdetői e-mailban értesülhettek, július 1-jétől a reklámrendszer már Ausztriában, a világ tizedik leggazdagabb országában is elérhető lesz. A kezdés nehézségeit áthidalandó akciót hirdetnek a magyarországi, osztrák piacon is jelen levő, német nyelvű oldallal rendelkező hirdetők részére.

Startlap.hu mint a Google alternatívája

október 19, 2009 · Egy "igazi magyar" kereső iránti vágyakozásunk közben hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy már létezik egy olyan weboldal, ami valódi, használható alternatívát jelent a webes keresésre, magyarországi felhasználói bázisának mérete is vetekedik a Google-ével, ráadásul (holland származása és finn nevű tulajdonosa ellenére) igazi hungarikumnak számít: ez pedig a startlap.hu és a lap.hu odalak.

Megszületett a 9000. lap.hu aloldal

november 15, 2010 · Nagyságrendileg 10 év kellett ahhoz, hogy létrejöjjön a kilencezredik lap.hu aloldal, ezzel az oldal — vagy ha úgy tetszik a lap.hu mozgalom — közel másfélszer annyi tematikus aloldallal rendelkezik, mint a létrehozásához mintául szolgáló startpagina.nl.

Google helyezések relativizálódása

december 5, 2009 · Ahogy fejlődik a Google keresőszolgáltatása és a rangsorolási algoritmusai, úgy válik egyre személyre szabottabbá az, hogy a felhasználók egy adott kérdésükre milyen válaszokat kapnak. Ezzel a felhasználók számára jobb lesz a szolgáltatás, azonban mindez nem mellékesen némi problémát is fog okozni a keresőoptimalizálással foglalkozóknak...

2010-es országgyűlési választás eredménye a "Google szerint"

március 30, 2010 · Négy évvel ezelőtt közzétettem egy elemzést, mely a Google Fight logikája alapján próbálta megjósolni a 2006-os parlamenti választások végeredményét. A választások után azonban kiderült, hogy nem kifejezetten arányos egy párt népszerűsége azzal, hogy hány weblapon fordul elő az adott párt neve a magyar weben. Azóta viszont egy újabb, korábban nem létező eszköz jelent meg, hogy ismét a Google segítségével jósolhassunk.

Szeretem a bankom

március 7, 2011 · A Budapest Bank alapjában véve Facebook-os kampányának van némi keresőmarketinges metszete is, amikor is arról beszél a bank reklámembere, hogy miért nem jelenik meg semmi a "szeretem a bankom" kifejezésre rákeresve. Már csak azt kell elérnie a hirdetőnek, hogy lehetőleg az ő oldalai jöjjenek ki elsőnek erre a kifejezésre, ne pedig valamelyik a reklámkampányt pocskondiázó blogbejegyzés.

Szeretem a bankom = Online marketing látlelet

március 18, 2011 · A Budapest Bank "Szeretem a bankom" avagy "Dalbir kérdez" hirdetési kampánya jó példát mutat arra, hogy a nagy cégek mennyire mostohán bánnak az online marketing kínálta lehetőségekkel: a SEM még csak-csak eszébe jutott a bank reklámügynökségének is, a SEO-ra néhány specialistán túl pár élelmes blogger is rástartolt, az SMO-val azonban OldalGazdán kívül eddig csak egy ember foglalkozott.

Linkek szövege a Google találatok címében

április 26, 2011 · Az utóbbi időben egyre gyakoribb jelenség, hogy a Google találati rangsorában megjelenő weblapok kivonatának címe (az a nagybetűs kék színű sor) részben vagy egészben nem az adott weblapról származik, hanem a rá mutató külső vagy belső linkek szövegéről. Ez az újítás egyrészt rámutat a linkek szövegének fontosságára, másrészt pedig számos olyan esetet hoz létre, ami inkább megkérdőjelezhető, mintsem hasznos.

(not provided)

november 18, 2011 · A Google október végi bejelentésének megfelelően egyre gyakrabban találkozni az Analytics látogatottsági statisztikák kulcsszavai között a (not provided), sőt egyes oldalak esetén a (not set) "kulcsszóval". A Google ugyanis az adatvédelemre hivatkozva már nem minden esetben osztja meg a webmesterekkel és keresőoptimalizálókkal, hogy milyen kulcsszavakra keresve találtak rájuk.

Bezárt a Yahoo! Site Explorer

november 22, 2011 · A Bing keresőplatformjával való egyesülés sajnálatos hozadéka lett, hogy a mai nappal megszűnt az egyik legjobb de mindenképpen az egyetlen komoly adatbázis, mely ingyenesen lehetővé tette a mások oldalaira mutató külső linkek, vagyis a konkurencia linkjeinek vizsgálatát.

uCoz – ingyenes tárhely és tartalomkezelő egyben

április 12, 2012 · Az uCoz egy olyan komplex weboldal-készítő rendszer, ami a teljesen kezdőktől kezdve a weboldalak kódolásához értő oldalgazdák igényeit is képes kiszolgálni. Jó példa arra az esetre, amikor az ingyenes tárhely nem feltétlenül szitokszó, de hát a rendszer erényeit és korlátait nem is érdemes az ingyenesség felől vizsgálni, mert nem ez a lényege: összességében egy olyan hosztolt tartalomkezelő rendszerről beszélhetünk, aminek fenntartásával semmi gondunk nincs, mégis meglepően kevés korlátot állít egy átlagos igényű hobbi oldalgazda számára.

Google Pingvin update

május 8, 2012 · Bár sokan sokfélét írnak, akár teljes megygyőződésből is, még mindig korai lenne arról írni, hogy a Google április végén bejelentett algoritmusfrissítése pontosan miért és milyen oldalakat vetett vissza a magyar weben, illetve milyen változásokat fog indukálni mindez a keresőoptimalizálás és a linképítés tekintetében. A tisztánlátás érdekében azonban néhány gondolatot talán érdemes megosztanom a saját tapasztalataim alapján.

Pluszegyezés — új szó a lájkolásra?

június 2, 2011 · A Google halad tovább a közösségi média fejlődése által inspirált/kikényszerített úton, bejelentve a webmesterek számára is elérhető, mindenféle oldalakba a Facebook like gombhoz hasonlóan beilleszthető +1 gomb elérhetőségét.

Top 30 kulcsszó – a linképítők szerint

június 17, 2012 · Melyik az a 30 legnépszerűbb kulcsszó, mellyel kapcsolatban a legaktívabbak a linképítő cégek, magyarul melyek azok a kifejezések, melyekkel kapcsolatban a legnehezebb eredményeket jó helyezést elérni a Google találatai között?

7 év – 7 fontos mondat a SEO-ról

október 3, 2011 · 2004 októberében jegyezték be első keresőoptimalizálással foglalkozó saját domainnevem, az innen.hu-t. Az évforduló örömére álljon itt hét fontos, összegző mondat a Google optimalizálásról: ebből minden lényeges dolgot megtudhat a SEO-ról, és ezután már csak a részletekben kell meglelnie az ördögöt akár egyedül, akár a segítségünkkel...

Keresőoptimalizálás, mint hivatás

szeptember 10, 2012 · Hogyan lehet jó keresőoptimalizáló szakemberré válni, mennyi idő alatt lehet beletanulni ebbe a SEO szakmába? Nemrég kaptam erre vonatkozó kérdést, amit részben a válasz összetettsége, részben pedig a különösen a válság miatt sokakban felmerülő pályamódosítás miatt talán többek érdeklődésére is számot tarthat.

A MiniCRM keresőmarketinges szemmel

december 21, 2012 · Egy magyar fejlesztésű kisvállalati CRM rendszer bemutatása keresőmarketinges szemmel, elsősorban azokra a funkciókra koncentrálva, melyek lehetővé teszik, hogy ne csak üzletvitelünk, hanem webes jelenlétünk is még tudatosabb és átgondoltabb legyen.

Keresőmarketing lehetőségei 2013-ban

április 4, 2013 · Ha valaki a keresők felől jövő látogatottságát szeretné növelni, három fő stratégia közül választhat, illetve eldöntheti, hogy e három stratégia milyen kombinációjával szeretné céljait elérni: zseniális weboldalt épít, mesterségesen pumpálja fel helyezéseit, vagy fizet a keresőhirdetések megjelenítéséért.