Új hazai és nemzetközi Google kezdeményezés az ügynökségekért

április 26, 2010

Budapest, 2010. április 26. – A Google úgy tekint az ügynökségekre, mint egyik legfontosabb stratégiai partnereire, akik kulcsfontosságú szerepet játszanak a internetes piac növekedésében. A mai napon négy fontos, az ügynökségek számára releváns újdonságot jelentünk be: beleértve egy magyarországi ügynökségeknek szóló kezdeményezést.

A Google az ügynökségek visszajelzései alapján a mai nappal néhány, őket érintő nagyszabású globális és magyarországi változást eszközöl, melyek célja képzési és minősítési rendszerének javítása, az ügynökségekkel való kapcsolat megerősítése, valamint az ügynökségi költségek csökkentése.
Az újdonságok a következőek:

  1. Megújuló Google AdWords Minősítési Program
  2. Elindul a Google Szakértőkereső, a Google AdWords minősített szakértőinek online, kereshető névjegyzéke
  3. Új AdWords API díjszabás
  4. Átfogó program indul a magyarországi ügynökségek számára

1. Megújuló Google AdWords Minősítési Program

A 2004-ben indított, AdWords fiókokat kezelő szakértőknek szóló GAP programot egy új minősítési rendszer váltja fel.
Íme néhány részlet a változások közül:

  • Haladó szintű vizsgák, melyek tanúsítják a jártasságot a kereső-, képes- és videohirdetések, valamint a jelentéskészítés és elemzés területén
  • Gondolkodtatóbb vizsgák, melyek a tudás és bevált módszerek gyakorlati alkalmazásának képességét tesztelik, nem pedig azt, hogy a vizsgázó fel tudja-e idézni a megtanult elméletet
  • Új tréninganyagok, melyek tükrözik a keresőmarketing és az AdWords változásait, átfogóbbak és jobban fókuszálnak a stratégiára
  • Megújult, könnyen felismerhető és kattintható Minősített Partner embléma – a hirdető az emblémára kattintva felkeresheti a partner profiloldalát további információért.

További részletek az új rendszerről a program oldalán találhatóak.

2. Elindul a Google Szakértőkereső, a Google AdWords minősített szakértőinek online, kereshető névjegyzéke

Az új eszköz célja, hogy segítse azokat a hirdetőket, akik segítséget keresnek AdWords kampányaik kezeléséhez. A Szakértőkereső különösen a kis- és középméretű cégek számára bizonyul majd hasznosnak, hiszen előfordulhat, hogy ők korábban nem dolgoztak együtt ügynökségekkel.

A minősített ügynökségeknek profiloldalukon kell jelezniük, ha meg kívánnak jelenni a Szakértőkeresőben a potenciális ügyfelek számára. Néhány adat megadásával bekerülnek az adatbázisba, melyek alapján a hirdetők megtalálhatják és felkereshetik az igényeikhez (szektor, földrajzi elhelyezkedés, marketing költségvetés) leginkább illeszkedő szakértőt.

3. Új AdWords API díjszabás

A Google AdWords API-val a fejlesztők olyan alkalmazásokat készíthetnek, amelyek közvetlenül az AdWords felülettel kommunikálnak. Az ilyen alkalmazások nagy segítségére lehetnek az ügynökségeknek abban, hogy nagy AdWords kampányokat is eredményesen és kreatív megoldásokat használva tudjanak kezelni.

Május 26-tól lehet jelentkezni a Google AdWords API új díjszabású programjába, amely ingyenessé teszi az AdWords API használatát ügynökségeknek és keresőmarketing eszközöket fejlesztő cégeknek, amíg azok eleget tesznek a programban meghatározott követelményeknek. Ennek értelmében minden olyan Google AdWords Minősített személy részt vehet a programban, aki AdWords fiókokat kezel és megfelel az AdWords API felhasználói feltételeinek.

Ezzel a kezdeményezéssel a Google ösztönözni kívánja az ügynökségeket és a fejlesztőket, hogy új hirdetési stratégiákat próbáljanak ki, az eszközeik jelenlegi funkcióit bővítsék és több átfogó hirdetési kampányt építsenek, mindezt anélkül hogy ez bármilyen többlet költséggel járna számukra.

Az új API díjazásról és a programban való részvételről a változásokat részletező oldalon olvashatnak bővebben. Jelentkezni május 26-tól lehet, de addig is érdemes átnézni a feltételeket és a jelentkezési űrlapot.

4. Átfogó program indul a magyarországi ügynökségek számára

A fentiekkel egyidőben a Google Magyarország elindít egy programot a magyarországi interaktív- és marketingügynökségek, illetve webmesterek számára, mellyel ezen cégek növekedését kívánja támogatni. A kezdeményezéshez csatlakozó cégek képzéseken vehetnek részt, exkluzív tudásanyaghoz juthatnak hozzá és közvetlen segítséget is kapnak az ügyfélszerzéshez.

A programhoz csatlakozhatnak a Magyarországon működő SEO és SEM, marketing, interaktív és PR ügynökségek, valamint webmesterek, webfejlesztők. A csatlakozás feltétele az online regisztrációs űrlap kitöltése, mely után a regisztrálók hozzáférést kapnak a tudásanyagot és a program részleteit tartalmazó weboldalhoz.

A csatlakozók ezután első kézből értesülhetnek az újdonságokról, képzésekről és segítséget kapnak a Google hivatalos szakértői képesítésének megszerzéséhez is.

A Google termékek (AdWords, Analytics, Webmester Eszközök, Webhely Optimalizáló, Térkép, AdSense, stb.) használatával kapcsolatos tudásanyag megosztása mellett a Google célja az ügynökségek értékesítési képességeinek fejlesztése is. A képzések során arról is részletesen szó esik majd, hogy hogyan lehet meggyőzni az ügyfeleket innovatív megoldások kipróbálásáról. Az ügyfélszerzésben további támogatást jelent, hogy a programban részt vevő vállalkozások igényelhetnek ingyenes hirdetési kreditre feljogosító AdWords kuponokat is.

Az első rendezvényre május 13-án kerül sor Budapesten. A részvétel csak a programhoz csatlakozó cégek számára lehetséges.