Újdonság az AdWords-ben: ajánlatszimulátor

augusztus 7, 2009

Budapest, 2009. augusztus 4. – A Google AdWords fiókok ma egy új eszközzel bővültek: az ajánlatszimulátor megmutatja a különböző ajánlatok lehetséges hatását a hirdetés eredményeire. Használatával arra a kérdésre kapunk választ, hogy „mennyi megjelenítést vagy kattintást kapna a hirdetés, ha más maximális kattintásonkénti árat használnánk?”

A Google több szolgáltatása hivatott megkönnyíteni a marketingesek életét azzal, hogy keresési adatokat oszt meg a felhasználóival, ilyen például az Insights for Search is. Segítségével kommunikációs aktivitások előtt az üzenetek tesztelhetők, míg kampány után a reklám hatása figyelhető a keresések számának követésével. Az AdWords ajánlatszimulátor használatával megtudható, hogy mi történt volna különböző kulcsszólicitek beállítása esetén. Az ajánlatszimulátor az előző hét nap adatai alapján újraszámítja a hirdetés lehetséges megjelenítéseinek és kattintásainak számát más maximális CPC-ajánlat választásakor, illetve azt, hogy mennyibe kerültek volna ezek a kattintások.  Fontos, hogy a szimuláció során az egyetlen változó a maximális kattintásonkénti ár, mivel egyéb paramétereket (minőségi mutató, versenytársak tevékenysége, forgalomváltozások) a rendszer nem vesz figyelembe.

Google AdWords ajánlatszimulátor 1.

Az ajánlatszimulátor az AdWords-fiókok „Kulcsszavak” lapja alatt, a megfelelő kulcsszavak mellett lesz elérhető a Max. CPC oszlop ajánlatszimulátor ikonjára kattintva.

Google AdWords ajánlatszimulátor ikon

Az ajánlatszimulátorról a magyar Inside AdWords blogon is olvashat: http://adwords-hu.blogspot.com/2009/08/ujdonsag-adwords-ajanlatszimulator.html

Az ajánlatszimulátor működését YouTube videon is megnézheti: http://www.youtube.com/watch?v=b-FzSL66Zjg