Duplikált tartalom

január 5, 2010

haltarto2010-01-05 06:37:45

Üdv!

Van egy honlapon (www.haltarto.hu) ami viszonylag jó látogatottsággal bír viszont keresőkben nem foglal el jó helyeket bizonyos kulcsszavakra. Mivel ez egy horgász oldal így a horgász szót majdnem minden kulcsszóba (amire optimalizáltam) bele kell írni (horgászvíz, horgászbolt, …). Egy ismerősöm tanácsolta, hogy foglaljak le egy új domaint én meg is tettem ez lett a horgasz1.hu, mi ugyan oda mutat mint a haltarto.hu. Utánaolvastam a lefoglalás után 🙁 és ugye ez duplikált tartalom. Most mi tévő legyek? Ez az új domain segíteni vagy ártani fog nekem?

Válaszodat előre is köszönöm.

OldalGazda2010-01-05 22:39:33

Kedves Balázs!

Egy nagyon fontos SEO alapelvet emelnék ki:

Egy domainnévnek legtöbbször csak akkor van értéke, ha egyedi tartalom van rajta, és külső linkek mutatnak rá. Egyébként SEO szempontból értéktelen, a keresők szemszögéből érdektelen.

Mivel nem tudsz önálló tartalmat kirakni a horgasz1.hu-ra, ezért szerintem nem javasolt ennek használata.

Ráadásul a haltarto.hu-ra már mutat egy csomó külső link, amit ha ugyanúgy oda is tudnál építeni a horgasz1.hu-ra, még akkor is hátrányban lenne ez a domain abból a szempontból, hogy a haltarto.hu-ra mutató linkek régebben léteznek. 

Igaz, hogy a domainnévben levő kulcsszavak nagyon fontosak, de ez is csak egy a sok paraméter közül, amit a helyezésnél figyelembe vesz a Google. Igen, SEO szempontból lehet, hogy hiba volt egy olyan domainnéven kezdeni, ami nem tartalmaz kulcsszót, de szerintem vannak még azért egyéb fontos szempontok is a domainnév választásnál. (Pl. nézd meg ezt az oldalt 🙂

Szóval szerintem döntsd el, hogy melyik domainnevet használod kizárólagosan. Ha az újat, akkor a régit irányítsd át az új domainra, úgy, hogy a haltarto.hu többet ne jelenjen meg böngésző címsorában, és ráadásul csinálj linképítést is az új domainra. Mindazonáltal nehéz pontosan megmondani, milyen hatása lesz egy ilyen átirányításnak.

haltarto2010-01-06 11:24:45

Kedves József!

Köszönöm az információkat.

Mivel haltartó néven ismeri mindenki így ez a domain marad, a másik címet meg ráirányítom egy új oldalra, aminek még egyelőre a tartalma nem létezik 🙂

Üdv, Balázs

Previously Jároli József wrote:

Kedves Balázs!

Egy nagyon fontos SEO alapelvet emelnék ki:

Egy domainnévnek legtöbbször csak akkor van értéke, ha egyedi tartalom van rajta, és külső linkek mutatnak rá. Egyébként SEO szempontból értéktelen, a keresők szemszögéből érdektelen.

Mivel nem tudsz önálló tartalmat kirakni a horgasz1.hu-ra, ezért szerintem nem javasolt ennek használata.

Ráadásul a haltarto.hu-ra már mutat egy csomó külső link, amit ha ugyanúgy oda is tudnál építeni a horgasz1.hu-ra, még akkor is hátrányban lenne ez a domain abból a szempontból, hogy a haltarto.hu-ra mutató linkek régebben léteznek. 

Igaz, hogy a domainnévben levő kulcsszavak nagyon fontosak, de ez is csak egy a sok paraméter közül, amit a helyezésnél figyelembe vesz a Google. Igen, SEO szempontból lehet, hogy hiba volt egy olyan domainnéven kezdeni, ami nem tartalmaz kulcsszót, de szerintem vannak még azért egyéb fontos szempontok is a domainnév választásnál. (Pl. nézd meg ezt az oldalt :)

Szóval szerintem döntsd el, hogy melyik domainnevet használod kizárólagosan. Ha az újat, akkor a régit irányítsd át az új domainra, úgy, hogy a haltarto.hu többet ne jelenjen meg böngésző címsorában, és ráadásul csinálj linképítést is az új domainra. Mindazonáltal nehéz pontosan megmondani, milyen hatása lesz egy ilyen átirányításnak.

mmiizzoo2010-01-16 12:22:36

Hello!

Szeretnék tanácsot kérni a következő problémához.

A weblapom kb fél éve létezik, két kulcsszóra az első lapon van, PR2-vel rendelkezik. Pár napja létre jött egy másik oldal ami ctrl-c, ctrl-v módszerrel másolja a lapom tartalmát,( viszont alul jelzi, hogy az én tartalmam).

A kérdésem a következő:

Mekkora problémát okoz nekem ez kereső optimalizálási szempontból?

Hátrébb kerülök-e a keresőben, rontja-e a PR értékemet?  stb.

Válaszod előre köszönöm.

OldalGazda2010-01-18 10:06:23

Kedves László!

Sok függ attól, hogy a „másoló” weblap egyébként milyen régi, mennyi link mutat rá, tehát mennyire számít erősnek a keresők szemében, de ennek ismerete nélkül is nagy valószínűséggel megjósolható, hogy a másoló rosszabb helyezéseket fog elérni: de erre sajnos hosszú távon nincsen teljes garancia.

Én azt csinálnám, hogy ha a másoló oldal egyébként teljes értékű linkkel (tehát nincs a linkeken pl. nofollow attribútum) hivatkozik az oldaladra, akkor nem foglalkoznék vele, ha pedig nincs teljes értékű link, akkor én írnék első körben egy kedves hangvételű levelet, amiben kérném a megfelelő linkelést (A másolt aloldalra, úgy, hogy a másolt cikk címe szerepeljen a link feliratán). Ha ezzel nem érsz el eredményt, akkor már be lehetne keményíteni, akár a jogi utat is meglebegtetve. Sok múlik persze azon, hogy mennyire érhető el az illető, saját domainnevén műveli mindezt, mely egyértelműen hozzá köthető, vagy nem.

mmiizzoo2010-01-18 20:48:43

A másoló weblapja a sajátja, saját teljes értékű domain-nel. Egy hetes a domain, és még kész sincs. Gondolom így a rámutató linkek száma még nulla.

Egyébként köszönöm a választ. ( kielégítő volt 🙂  sok sikert a továbbiakban)

ZsZ2010-08-16 11:35:44

Hello!

A WebmasterTools-ban az azonos metaleírások között található 2 oldal, azaz ugyanaz, és nem értem…
Vagyis valami/akarmi és valami/akarmi/ azonos, ezzel mit lehet kezdeni, és miért van ez? 

Természetes, hogy azonos, de miért tartja számon a Google külön oldalként?

A címsorban csak a valami/akarmi/ jelenik meg akármit csinálok, átirányítani ugye ilyenkor semmit sem tudok (vagy .htaccesben igen?), egyáltalán érdemes lenne?, és ez valóban probléma?, mert ilyen alapon minden könyvtár, aldomain, domain meg lehetne így 2 formában a Google indexben. Tud valaki valamit segíteni?

Előre is köszönöm! Üdv!

OldalGazda2010-08-21 10:01:50

Szia! Szerintem nincs ezzel semmi teendő, ez egy természetes dolog, a Google ezt tudja kezelni. Ugyanez történik pl. a www.haltarto.hu és a www.haltarto.hu/ esetén. Én arra tippelnék, hogy lehet, mindkét verzióra mutat külső link vagy belső link? Esetleg ezért van meg mindkét verzió a Google adatbázisában?

ZsZ2010-08-21 21:37:15

Szia!

Igen belső linkek voltak különbözők, azóta átírtam a / változatra mindet, ráadásul még a sitemap-ben is így volt, már ott is csak az egyik van és még a .htaccess-ben is átirányítottam a perjelesre a másikat.

Valószínűleg túlreagáltam 🙂

Köszönöm.

eniko212010-11-12 10:16:35

Sziasztok,

Van egy domainnevem (példa kedvéért: www.ceg1.hu), ami PR4-es értékkel bír, de a cég tevékenységét megszüntettem, de a mai napig elég sok link mutat rá, ezért is van 4-es PageRank-je.

Időközben indítottam egy másik vállalkozást, aminek csináltam egy külön weblapot (példa kedvéért www.ceg2.hu). Mivel ez még elég új oldal (1 hónapja létezik) még csak 0-ás a PageRank-je. A két cég tevékenysége egyébként hasonló, szóval a tartalom nem lenne irreleváns.

A kérdés az lenne, hogyan tudnám „átvenni” (egyáltalán lehetséges-e?) az elsőként létrehozott oldal PageRank-jét? Vagyis, ha egyszerűen átirányítom a domain-t, akkor az milyen kihatással lesz a domain-re? Az átirányítást úgy szeretném megoldani, hogy a böngészőwebcímében a beírt címtől függetlenül mindig az új oldal webcíme szerepeljen.

Uhh, remélem sikerült érthetően leírnom!

OldalGazda2010-11-12 22:15:42

Igen, érthető a problémakör, és nem is egyedi. Én azt javasolnám, hogy próbáld ki egész egyszerűen, hogy átirányítod a régi domainnevet az új domainnévre 301 Moved Permanently válaszkóddal. Saját tapasztalatom is alátámasztja, hogy ebben a felállásban nemcsak hogy a PR érték fog „átmenni” az új domainre, hanem azokra a kulcsszavakra is jó helyezést érhetsz el az új domainnal, melyekre a régi domainra mutató linkek erősítették a régi oldalt.

Néhány megfontolandó dolog:

– a régi, átirányított domainre mutató lap.hu-s linkeket és még néhány olyan katalógusban levő linkeket bukni fogod, ahol vizsgálják, hogy milyen válaszkódot ad az adott linkgyűjteménybe bejegyzett link.

– a régi domainra mutató mélylinkek esetén is megfontolandó, hogy speciális átirányítást hozz létre azokról az URL-ekről, melyekre értékes linkek mutatnak, az új domainon található URL-ekkel összhangban:

például, ha ide mutat egy értékes külső link:

regidomain.hu/valamilyen-tema/index.htm

és ha az új oldalon is van egy, ugyanennek a témának megfelelő oldal, akkor ida kellene átirányítani,

ujdomain.hu/valamilyen-tema.php

és nem az

ujdomain.hu/ -ra.

eniko212010-11-16 09:20:40

Kedves József,

Köszönöm a választ, nagyon hasznos volt.

Még annyi kérdésem lenne, hogy az átirányítást én meg tudom csinálni (pl. FTP-n bejelentkezek és az index.htm-et  módosítom), vagy ehhez mindenképp a tárhely szolgáltató/domain fenntartó segítsége kell?

OldalGazda2010-11-17 09:02:36

nem tudom, hol van az oldalad, de a kérdésből ítélve vélhetőleg nem férsz hozzá a httpd.conf (vagy divatosabb rendszereken az apache2.conf) fájlhoz, úgyhogy a tárhely szolgáltató segítsége kellene.

eniko212010-11-17 12:14:25

a httpd.conf / apache2.conf fájlokhoz nem férek hozzá, így egyelőre csak annyit csináltam, hogy az alábbi php kódot illesztettem be a régi domain index.php oldalába:

header(„HTTP/1.1 301 Moved Permanently”);   
header(„Status: 301 Moved Permanently”);
header(„Location: http://www.ujdomainnev.hu”); 
exit(0);

 

eniko212011-02-18 17:22:53

Kedves József,

Még tavaly váltottunk pár szót a honlap átirányítást témájáról.
Azt akkor el is végeztem.

Epekedve vártam már a PageRank frissítést, de sajnos nálam nem hozott sikert.

Az új oldalam (2010.10.01-én) lett létrehozva, még mindig PR0-ás, pedig rengeteg link mutat rá.
Ami még rosszabb, hogy a régi oldalam, melynek domain-je átirányításra került szintén 0-ás PageRanket kapott, pedig korábban 4-es PageRank-el rendelkezett, így sajnos nem sikerült a PageRank-et átmenteni a gyakorlatban a 301-es átirányítással… 🙁

Elképzelhető, hogy a mostani PageRank frissítés még nem teljes, és az „új” oldalakat még nem vette észre?

Azért is furcsálom a PR0-át, mert van még egy harmadik oldalam is, ahol – és most kapaszkodjon meg – mindössze 5 link mutat csak az oldalra, de még így is simán elérte a 3-as PageRank-et (www.szucsmotors.com).

Izgatottan várom válaszát,

(U.i.: az érintett domain-ek linkjét nem szeretném nyilvánosan megjeleníteni, de privátban átküldhetem Önnek, ha az esetleg érdekes lehet a kérdés megválaszolásával kapcsolatban)

Previously Jároli József wrote:

Igen, érthető a problémakör, és nem is egyedi. Én azt javasolnám, hogy próbáld ki egész egyszerűen, hogy átirányítod a régi domainnevet az új domainnévre 301 Moved Permanently válaszkóddal. Saját tapasztalatom is alátámasztja, hogy ebben a felállásban nemcsak hogy a PR érték fog „átmenni” az új domainre, hanem azokra a kulcsszavakra is jó helyezést érhetsz el az új domainnal, melyekre a régi domainra mutató linkek erősítették a régi oldalt.

Néhány megfontolandó dolog:

– a régi, átirányított domainre mutató lap.hu-s linkeket és még néhány olyan katalógusban levő linkeket bukni fogod, ahol vizsgálják, hogy milyen válaszkódot ad az adott linkgyűjteménybe bejegyzett link.

– a régi domainra mutató mélylinkek esetén is megfontolandó, hogy speciális átirányítást hozz létre azokról az URL-ekről, melyekre értékes linkek mutatnak, az új domainon található URL-ekkel összhangban:

például, ha ide mutat egy értékes külső link:

regidomain.hu/valamilyen-tema/index.htm

és ha az új oldalon is van egy, ugyanennek a témának megfelelő oldal, akkor ida kellene átirányítani,

ujdomain.hu/valamilyen-tema.php

és nem az

ujdomain.hu/ -ra.

bodai2011-02-19 12:01:55

Kedves József

Gondot okoz e, és ha igen, hogy javítsam ki a hibát? Az oldalam www.bodai.hu, mely a domaint beütve rögtön a www.bodai.hu/ re ugrik. A www nélküli bodai.hu is ugyanazt a tartalmat hozza, de ez is a azonnal a bodai.hu/-re ugrik. Elkezdtem a linképítést, láthatóan haladok előre a Googleban, a linkeket a www.bodai.hu ra kezdtem gyűjteni, a / jel nélkül. Lehet ebből hátrányom a későbbiekben? Duplikált tartalomnak számít e a www-s és az anélküli webcím külön futása?

Elnézést, hogy laikusan fogalmaztam, nem vagyok programozó:((

Köszönöm

Bodai Imre

OldalGazda2011-02-19 22:40:38

Ahol még nem kapott PR értéket az oldal, ott még talán kaphat. Ami pedig a szucsmotors.com-ot illeti, nos én kb. tízszer annyi külső linket látok, majdnem ötvenet, de nem is elsősorban ez, hanem az oldalon a Google által nyilvántartott több mint háromezer weblap által adott belső link lehet az, ami nagyban hozzájárulhat a 3-mas Page Rankhoz.

Szóval szerintem véletlenek nincsenek, csak ismeretlen, vagy számításba nem vett körülmények. Mivel minden körülményt senki sem ismer, ezért minél felszínesebben vizsgáljuk ezeket az eseteket, annál véletlenszerűbbnek tűnnek 🙂

OldalGazda2011-02-19 22:46:31

Ahogy a perjeles és a perjel nélküli két URL is technikailag különállónak számít, úgy a www és a www nélküli két domainnév is. A Google azonban elég ügyes ahhoz, hogy tudja kezelni ezeket a technikai jellegű kettősségeket, és ne számítsa tartalomduplikálásnak. Az mindenesetre helyes, ha konzekvensen mindig csak a www aldomaines linket használod a linkelésnél, de akár igaz lehet ez a perjel esetére is, bár ez kevésbé fontos, mivel minden szerver megcsinálja ezt az átirányítást, ellentétben a www esetével, ahol meg nem.

Livio2011-02-20 13:45:10

A perjelhez most nem tudok hozzászólni, de ennek nem lehet jelentősége, ha a perjel után nem következik semmi. A www és www nélküli dologban viszont tudomásom szerint még nem olyan ügyes sem a Google, sem más kereső, azért is bevezették a canonical meta tagot, amelynek megadása esetén el lehet felejtetni a meg nem adott értelmezését, tehát a duplikált tartalom egyelőre így kiküszöbölhető. Egy kis hiba még becsúszott, amelynek köszönhetően a canonical tagot arra való hivatkozással arra is fel lehet használni, hogy a belső linkeknél az elsőn kívül még egy további is kerüljön figyelembe vételre, de ez csak az azt a tagot támogató keresőknél működik, tehát Yahoo esetén is.

bodai2011-02-21 08:46:04

www és www nélküli ügyben akkor most tegyek? Jároli József szerint „A Google azonban elég ügyes ahhoz, hogy tudja kezelni ezeket a technikai jellegű kettősségeket…”  Livio Letz szerint ” még nem olyan ügyes sem a Google, sem más kereső, azért is bevezették a canonical meta tagot, amelynek megadása esetén el lehet felejtetni a meg nem adott értelmezését, tehát a duplikált tartalom egyelőre így kiküszöbölhető.”
Az jó megoldás, ha átirányíttatom a www nélkülit a www-re, vagy fordítva?

OldalGazda2011-02-24 00:05:06

A www kérdéskör megoldásáról írtam egy külön bejegyzést, ami remélhetőleg válaszol a kérdéseidre: lásd: www aldomain

Livio2011-02-27 20:33:22

Válaszom Bodai Imrének Először is elnézést a nyelvezetem miatt, nem a magyar az anyanyelvem. A webmestereszközökben van egy ilyen felület, ahol választani lehet, tapasztalataim szerint a legjobb beállítás a legfelső + a canonical tag használata, tehát a döntést a gúglira bízzuk, de mi irányítjuk. Átirányítással óvatosan kell bánni, mert bünti lehet a vége, de domainen belül nincs gond, viszont túlzásba vinni a 301-eseket nem tanácsolnám. A gúgli épp most nagy lépéseket tesz, amelyeknek csak örülni lehet, ugyanakkor alkalmazkodnunk kell, de a minőség és felhasználói élmény nem kerül ki a központból, tehát a főirány a linképítés marad, persze körültekintéssel. Visszatérve a témához a probléma nem új és dolgoznak rajta, de itt a hangsúly a black hat-es tartalomduplikáción van (szent ég, nem húzta alá, tudok magyarul :), ilyen gyanú esetén már csak egy segítség van: rákeresni idézőjelekkel, pozitív eredménykor azonnal csere