Elavult keresőoptimalizálási technikák

július 1, 2011

roland762011-07-01 08:47:46

A minap találtam egy magát komoly SEO-snak nevező cég  (nem tudom szabad-e nevet írnom, ezért inkább nem teszem) blogjában  egy listát, amik szerintük elavult technikák.

A teljesség igénye nélkül pár pont:

  • Ne használjátok a Meta Keywords tag-et, ez teljesen fölösleges idővesztegetés
  • Ne használd a Title Tag-et a kulcsszavak elhelyezésére
  • Ne tömd tele a Meta Description-t kulcsszavakkal
  • Teljesen fölösleges a kulcsszó sűrűséggel foglalkozni
  • Link Farmokon való megjelenés
  • Link csere (kivéve ha igazi partner kapcsolat kiépítéséről van szó)
  • Forum/comment spam
  • Link kihelyezés több ezer ingyenes linkgyűjteménybe

Azt itt felsoroltakból van amivel én is egyet értek, pl a keywords-nek valóban egyre kisebb, illetve talán már nincs is jelentősége, de számomra erősen megkérdőjelezendő, hogy a title tag-nek ne lenne szerepe kulcsszavak szempontjából. Vagy akár a linképítést is ide sorolhatnám, ami minőségi katalógusok esetén hasonló területen dolgozó cégek és azok leírását tartalmazó szövegkörnyezetből mutat az oldalam felé, tehát teljesen relevánsnak nevezhető ilyen szempontból. Én úgy gondolom, ez teljesen megalapozatlan és légből kapott lista és nem utolsó sorban félrevezető is lehet annak, aki nem jár utána.

Ezért is szeretném megkérdezni, hogy mik az ilyen jellegű tapasztalataitok?

pibalazs2011-07-03 11:07:54

Biztos, hogy van benne hülyeség, mert ha ki akarnék cseszni a konkurenciával, akkor szépen regisztrálgatnám be a linkgyűjteményekbe, fórumokba az oldalát.

OldalGazda2011-07-03 12:45:51

Hm. Ami az elavult technikákat illeti, nos ezek nagy része szerintem sosem működött, vagy ha igen, még akkor, amikor idehaza még senki sem tudta mi az, hogy keresőoptimalizálás, ezért kb. annyi értelme van róla mélységében beszélni mint a telexgépek vagy a floppilemez működéséről.

Van azonban néhány olyan felsorolt technika, mellyel kapcsolatban igen erősen az az érzésem, hogy az illető sosem próbálta ki rendesen, hogy tényleg működik-e vagy sem, pusztán kritikátlanul átvette azt, amit más, angol nyelvű oldalakon olvasott.

Összességében érdemes figyelembe venni, hogy egy, a témában kevésbé jártas ember nem igazán tudja megállapítani, hogy amit írnak valahol, az mennyire valós tapasztalatból, fáradtságos kísérletezésekből, megrendelők százai számára elvégzett munkák eredményeinek összegzéséről szól, és mennyire arról, amit a szerző máshol olvasott és mivel beleillik a világképébe, nagy lelkesedéssel tovább terjeszt, akár mások által komolynak mondott konferenciákon is.

Ezért hát mindenkit arra bátorítanék, hogy a mindenfelé olvasott írásokból elsősorban ötleteket merítsen arra vonatkozólag, hogy mit lenne érdemes kipróbálnia, mint sem megkérdőjelezhetetlen igazságként kezelve kritikátlanul eszerint alakítsa oldalát.

CsillagPor2011-07-03 21:41:27

„Ne használd a Title Tag-et a kulcsszavak elhelyezésére”

🙂 Ez jó, akkor mit írjak oda, azt hogy Jó napot kívánok, én vagyok a weboldal?

Nyilván az ennek az eredeti értelme, hogy ne egy kulcsszó felsorolás legyen csupán a title tag, de hogy ne használd az elhelyezésre … 

Title tag nélkül kis túlzással nem lehet weboldal, és mit tegyünk oda, ha nem azt ami legjobban leírja az oldal tartalmát?

molnardd2013-03-16 18:36:59

Sziasztok!

Nemrég indítottam egy blogger alapú oldalt. A Title tag sikeresen be lett állítva. De sajnos nincs sem meta keywords tag sem meta description tag az oldalban. A bloggerben nem találtam ilyen jellegű beállítási lehetőséget és a html kódban sem találtam erre vonatkozó sorokat. Jelenleg a meta tag ellenőrzők ezt dobják ki,

meta description tag: (Description Color” type=”color” default=”#777777).

A kérdésem az lenne, hogy ha manuálisan beillesztem a <head> és </head> közé a meta keywords és description tag sorokat kitöltve releváns információval az vajon árt vagy használ az oldalam optimalizációja során? Vagy másképp kérdezve a Google jobban tudja, hogy ezekre már nincsen szükség? 🙂

OldalGazda2013-03-21 10:06:19

Bár utoljára a nullás években láttam Bloggert közelről, de ha te a template-ba beleírsz egy statikus szöveget a title-hez és a meta description-höz, akkor többet ártasz mint használsz, hiszen nem lehet minden weblapodnak ugyanaz a title és meta description eleme, szóval meg kell találd azt a dinamikus változót, amit be tudsz rakni a templateba a title és a meta description tartalmaként.

 
Egyébként meg azt javasolnám, hogy tisztelt annyira önmagad és az időd, hogy veszel párezer forintért egy saját domainnév/tárhely kombót, aztán felraksz rá egy rendes WordPress oldalt, mert kár minden percért, amit a Bloggerbe való tartalomfeltöltéssel töltesz. Ha komollyá válik később a dolog, azért, ha nem, akkor meg azért.

molnardd2013-03-24 14:49:44

Köszönöm szépen a választ! A blogger választása során nagyban közrejátszott a 0 forintos büdzsé 🙂 de legalább saját domain alatt fut az oldal. Így ha később más tartalomkezelőre váltanék a bejáratott cím megmarad. WordPress-t sosem használtam és Drupalban sincs túl sok tapasztalatom. Ezért kézenfekvő volt összeklikkelni bloggerben… No igen, sajnos minden oldalnak azonos a Title-je…