Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/oldalgazdahu/oldalgazda.hu/wp-includes/class-wp-hook.php on line 287
Weblap témája | Oldalgazda
Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/oldalgazdahu/oldalgazda.hu/wp-includes/class-wp-hook.php on line 287

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/oldalgazdahu/oldalgazda.hu/wp-includes/class-wp-hook.php on line 287

Weblap témája

október 14, 2008

A weblapok tartalmának és a rájuk mutató belső és külső linkeken található szövegek elemzésével megállapítható, hogy a megadott keresőkifejezéssel feltett kérdésre vajon választ ad-e az adott weblap. A keresett kifejezés előfordulási helyeinek és gyakoriságágának vizsgálata pedig segíthet a weblap által szolgáltatott válasz relevanciájának megítélésében.

Keresett kifejezés előfordulása

Egy weblapnak gyakorlatilag csak akkor van esélye megjelenni a keresők által kínált válaszok között, ha a keresett kifejezés pontosan szerepel a weblapon. Ez alól egy kivétel ismeretes: A weblap tartalma mellett ugyanis a vizsgálat tárgyát képezheti még, hogy szerepelnek-e a keresett kulcsszavak a weblapra mutató linkek szövegében. Így olykor előfordulhat az is, hogy olyan weblap kerüljön a találatok közé, mely nem is tartalmazza a keresett kifejezést. Mindennek azért van létjogosultsága, mert a webmester által készített tartalom témáját nemcsak a webmester által használt szavak határolhatják be, hanem az is, hogy mit mondanak a többiek róla, tehát milyen feliratú linkekkel hivatkozzák meg más oldalakról.

Kulcsszavak helye

A keresett kifejezések előfordulása nemcsak annak megállapítására szolgál, hogy egy adott weblap szolgálhat-e válasszal a kulcsszavakkal feltett kérdésre, hanem hozzájárulhat annak eldöntéséhez is, hogy mennyire lehet értékes a weblapon található válasz.

Ha a weblap hangsúlyos részein fordulnak elő a keresett kulcsszavak, akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy a weblap érdemi választ nyújtson, mintha csak a kevésbé fontos részeken fordulnának elő a keresett kifejezések. Például egy weblap címe és fejezetcímei ebből a szempontból sokkal fontosabbak, mint a lábléce, vagy esetleg valamelyik hozzászólás tartalma, hiszen ha a keresett kulcsszó megjelenik a weblap címében, akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy az egész weblap tartalma az adott keresőkifejezéssel behatárolható témával foglalkozik. Hasonló módon, ha a kulcsszavak megjelennek legalább egy fejezetcímben, akkor igen nagy a valószínűsége annak, hogy a weblapon legalább egy — a fejezetcím utáni — bekezdés a keresett témával foglalkozzék, ne csak valami marginális szempont miatt kerüljön említésre a szövegben.

Kulcsszavak gyakorisága

Ha többször fordul elő egy kulcsszó a weblap szövegében, vagy akár több fejezetcímben szerepel egy keresett kulcsszó, akkor szintén valószínűsíthető, hogy hasznosabb, tartalmasabb válasszal szolgál a kérdéses weblap, mintha csak egyszer fordulna elő a keresett kifejezés a weblapon.

Minél több, a weblapra mutató (külső vagy belső) link feliratában található meg a keresett kulcsszó, valószínűleg annál relevánsabb lehet egy adott weblap. Minél többször hivatkozza ugyanis a link felirata által meghatározott témával kapcsolatban az oldalt a webhely webmestere (a belső linkekkel) vagy pedig más webmester (a külső linkekkel), annál nagyobbnak tűnik a weblap relevanciája ezekkel a kulcsszavakkal meghatározott témákat illetően.

A weblapra hivatkozó linkek vizsgálata ezen kívül szoros összefüggésben áll a weblapok fontosságának elemzésével is.