Sokszor egy egyszerű kérdést is félre lehet érteni, kiváltképp, ha hiányzik a szövegkörnyezet vagy további magyarázat. A keresőket ráadásul nem is kérdezhetjük az általunk megszokott nyelven, hanem csak kulcsszavak, keresőkifejezések segítségével. Ráadásul a mégoly egyértelmű kérdések esetén is gyakori probléma, hogy a sokféle potenciális válasz közül melyik lehet a leghasznosabb.
Altémák
→Keresők nyelve
október 14, 2008 · A szabadszavas keresők jelenleg még nem tudják értelmezni az emberi nyelvet, a weboldalak szövegének ezért nem az értelmét hanem csak benne szereplő kulcsszavak előfordulását vizsgálják. A felhasználók ezért kénytelenek kérdéseiket nem természetes módon — kérdőmondatokkal — , hanem ragozatlan kulcsszavak kombinálásával feltenni.
→Keresők erőfeszítései a megértésre
október 14, 2008 · A keresések hatékonysága tehát egyrészt azon múlik, hogy a felhasználó mennyire jól "beszéli" ezt, a — gyakran ragozatlan — kulcsszavak egymás utáni beírásával működő közvetítő "nyelvet", másrészt pedig azon, hogy a keresők mennyire értik meg a felhasználókat.
→Válaszok sokfélesége
október 14, 2008 · A felhasználók által feltett legtöbb kérdésre általában már több mint egy válasz érhető el a weben, ráadásul sokszor egy adott kérdésre több különböző érvényes válasz is adható, ezért a keresők számára az egyik legnehezebb feladat a több(féle) válasz rangsorolása aszerint, hogy vélhetőleg melyik a legteljesebb, leghelytállóbb közülük.
→Alternatív válaszok
október 15, 2009 · A keresések során gyakran előfordul, hogy a felhasználónak fogalma sincs arról, hogy hogyan keressen rá valamire, vagy pedig a kereső nem nagyon tud mit kezdeni egy adott keresés értelmezésével, tehát kicsi az esély arra, hogy a kereső által ajánlott információforrások megfelelőek legyenek. Ilyenkor különösen nagy szerepe lehet egy alternatív forrásnak, a hirdetők válaszainak.
→Válaszok megjelenítése
október 14, 2008 · Ergonómiai vizsgálatok szerint az emberi agy egyszerre kb. 5-6 elemű listákat tud gyorsan áttekinteni. Az ennél több elemből álló gyűjtemények esetén már jóval nehézkesebb eligazodni bármilyen listában, majd a lista bizonyos méretűvé hízása esetén ez már fizikailag lehetetlenné válik, ezért szükség van egy módszerre, mely segítségével millió weblap esetén is egyszerre mindig csak rövidebb listákból kell választani.