Megjelenés a Google keresőben

január 27, 2009

A Google keresőoldala egy nagyon bonyolult rendszer szerint működő „hirdetési felület”, melynek megértéséhez és hatékony használatához első lépésben tisztában kell lenni azzal, hogy hol és milyen módszerekkel lehet megjelenni, láthatóvá válni, végül felkelteni a felhasználók érdeklődését a Google találati rangsoraiban.

Altémák

Organikus találatok és Google hirdetések

szeptember 2, 2009 · A Google találati listáiban kétfajta megjelenési lehetőség létezik, melyek bár hasonlóan néznek ki, működésük logikája gyökeresen más. Míg a Hirdetések között a Google AdWords keresőhirdetési rendszer segítségével jelenhetünk meg, addig a nem fizetett vagy organikus találatok között weboldalunk szöveges tartalma alapján van esélyünk feltűnni.

Láthatóság a Google keresőben

január 14, 2011 · Legyen szó fizetett vagy nem fizetett Google találatról, a puszta bekerülés önmagában még nem elég ahhoz, hogy a felhasználók szeme elé kerüljön az oldal, hiszen valamilyen módon ki is kell tűnni a több millió weboldal közül. A keresőláthatóságról, tehát arról, hogy milyen gyakran jelenik meg egy weboldal a látogatók szeme előtt, pedig egyrészt a Google dönt, másrészt pedig a felhasználók.

Keresőhelyezések

január 17, 2011 · A keresőláthatóság egyik döntő tényezője, hogy hol jelenik meg a weboldal kivonata a Google adott találati rangsorában: hanyadik helyezésen illetve melyik találati oldalon, továbbá melyik találati oszlopban.

Találati rangsorok

január 18, 2011 · Mivel nincs olyan témakör, melyhez csak és kizárólag egy kulcsszó, azaz egy találati rangsor tartozna, ezért korántsem mindegy, hogy mely találati rangsorokban, mely keresőkifejezésekkel kapcsolatban jelenik meg egy keresőhirdetés vagy nem fizetett weblapkivonat, hiszen a keresőláthatóság attól is függ, hogy az egyes találati rangsorokat hány felhasználó tekinti meg.

Weblapkivonatok

január 21, 2011 · Hiába válik láthatóvá weboldalunk a keresőkben, ha nem kelti fel a felhasználók érdeklődését, akkor nem feltétlenül kattintanak. Ezért a láthatóságon túl fontos az is, hogy a weblapkivonatok és a keresőhirdetések milyen üzenetet tartalmaznak.