Gyenge konkurencia

november 11, 2011

Mivel idehaza még mindig kevés weboldal-tulajdonos foglalkozik érdemben keresőmarketinggel és még kevesebben csinálják ezt magas színvonalon, az ebből eredő relatív alacsony konkurencia miatt számos témakör esetén egyszerűen és alacsony árakon érhetünk el látványos eredményeket.

Keresőmarketingben járatlan konkurensek

A weboldal-tulajdonosok döntő hányada vagy sosem hallott még keresőmarketingről vagy keresőoptimalizálásról, vagy ha igen, akkor csak igen felületes információkkal rendelkezik róla. Ez annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy weboldalt is rengetegen fejlesztenek anélkül, hogy járatosak lennének a webfejlesztés alapvető kérdéseiben.

Például azt is csak nagyon kevesen tudják, hogy önmagában, linkek nélkül egy átlag weboldal semmit sem ér: míg pl. .hu-s domainnévből évente 50-60 ezret regisztrálnak, addig egy laikusok számára is könnyen megtalálható linkkatalógusba évente csak egy-két ezer új linkajánlás érkezik, és ezek közt már számos, korábban indult oldal is benne van.

Látszattevékenységeket végző konkurensek

Ráadásul akik saját maguk foglalkoznak keresőmarketinggel, vagy pedig másokat bíznak meg ezzel, felületes információk birtokában gyakran felesleges és értelmetlen dolgokra pazarolják pénzüket és idejüket: a tapasztalat szerint egyaránt igaz ez egyéni vállalkozóra, kisvállalatokra vagy akár multicégekre.

Elégedetten dől hátra az

  • amatőr linképítő, miután teljesen feleslegesen küldte el linkjeit katalógusok tucatjaiba a linkajánlás szabályaira fittyet hányva,
  • kipipált egy feladatot a weboldal-tulajdonos, amikor tízezer forintért úgy érzi, hasznos szolgáltatást rendelt keresőoptimalizálás vagy linképítés címén
  • vagy 50-100 ezer forintot költött egy értéktelen megjelenésért valamilyen cégkatalógusban,
  • de ugyanígy érez a nagyvállalat marketingese is, aki pusztán a weboldala átalakításától reméli a keresőhelyezések javulását.

Konkurensek nélküli részterületek

A keresők működésének sajátosságaiból fakadóan még akkor is tudnánk az átlagosnál jóval alacsonyabb konkurenciával rendelkező témákat vagy keresőkifejezéseket találni, ha a weboldal-tulajdonosok többsége értő módon foglalkozna keresőmarketinggel.

A Google keresőben ugyanis a napi keresések tizenvalahány százaléka olyan, amit korábban még nem használt soha senki, ráadásul az ismert kulcsszavak keresési gyakorisága is előre kiszámítható vagy teljesen váratlan fluktuációkat mutathat. A keresőhasználat tehát elképesztően sokszínű, így a megjelenések köre is olyan sokrétű lehet, ami törvényszerűen eredményezi a konkurencia mértékének változatosságát is. Már csak energiát kell fektetni abba, hogy megtaláljuk a relatív gyenge konkurenciával rendelkező területeket.

Összefoglalás

Sok üzleti szegmensben tehát már a keresőmarketing puszta léte versenyelőny jelent, de a szakmailag alacsony színvonalú keresőmarketinget végző versenytársak ellenében is könnyű csodákat művelni, sőt még a komoly konkurenciával bíró témák esetén is találhatunk olyan lehetőségeket, melyeket még csak kevesen aknáznak ki.