Harmadik fél szerepe a keresőjelenlét kialakításában

szeptember 17, 2011

Ha üzleti elképzeléseinket pontosan meg tudjuk fogalmazni, a következő lépés, hogy mindez tükröződjék is webes jelenlétünkben. Ha valami nem látszik weboldalunkon, az sosem fog látszani a keresőkben sem, ezért törekedni kell arra, hogy lehetőleg ne maradjon le semmilyen fontos információ, így az összes fontos helyen legyen esélyünk megjelenni a Google találati listáiban.

A Google és weboldalunk viszonya

Legyen szó nem fizetett vagy fizetett megjelenésről, a Google találati rangsoraiban megjelenő találatok pusztán weboldalunk tartalmát tudják felkínálni a keresők felhasználóinak. Ezért azok az ajánlatok, információk, melyeket nem, vagy nem megfelelő terjedelemben írunk le weboldalunkon, esélytelenek, hogy bárki szeme elé is kerüljenek a keresőoldalakon.

Ezért weboldalunkon tálalhatjuk ajánlatunkat pontosan úgy, ahogy nekünk tetszik, ha ennek a megközelítésmódnak a hangsúlyai nem esnek egybe azzal, amit leendő ügyfeleink keresnének, akkor könnyen megeshet, hogy olyan kulcsszavakra fogunk láthatóak lenni a keresőkben, amire alig keres valaki, míg a keresett kulcsszavakra sehol sem leszünk, mivel mi más koncepciók mentén építettük fel oldalunkat.

Üzleti elképzelések megjelenítése

Általában kis- és középvállalatoknál jellemző szituáció, amikor a cég relatív használható és informatív weboldallal rendelkezik, mégis, amikor először leülünk átbeszélni a tennivalókat, egy olyan történetet, azaz olyan elképzeléseket ismerünk meg, melyeket a cég weboldala semmilyen szinten sem tükröz.

Vannak persze olyan információk, amiket négyszemközt megtudhatunk, azonban ezeket semelyik cég sem jelenítene meg szívesen oldalán, mint például melyik az a szolgáltatás, vagy termék, ami különösen nagy haszonnal kecsegtet, vagy netalán melyik az a lehetőség, ami nagyon keresett, viszont egyáltalán nem éri meg a cégnek, ezért szinte csak muszájból vagy egyéb megfontolások miatt kínál.

Ilyen információkat nem kell tételesen megjeleníteni egy céges honlapon, azonban ezen megfontolásoknak megfelelő módon lehet és kell is kialakítani a cég weboldalának hangsúlyait úgy, hogy az pontosan tükrözze, az adott cégnek melyek az erősségei, miben jók igazán, mely célközönség az, melyet elsősorban szeretnének megcélozni, és milyen kompetitív előnyökkel rendelkeznek.

A keresőmarketing tanácsadó nulladik szintű feladatai közé tartozik szintén, hogy kívülállóként, az ügyfelek helyzetébe képzelve magát, az ő szempontjaik alapján alkosson képet egy cég üzleti célkitűzéseiről, és egyfajta visszajelzést adjon arról, hogy mi az, ami érthető és mi az ami kevésbé világos az adott vállalkozás ajánlatával, elképzeléseivel kapcsolatban, és mi az, ami ebből a weboldal elolvasása után egyértelművé válik, vagy netalán teljesen homályban marad.

Összefoglalás

Ha tehát meghatároztuk, hogy kinek, milyen ajánlattal szeretnénk megjelenni a keresőkben, a következő lépés  az, hogy a keresőmegjelenés alapjául szolgáló weboldalunk megfelelő módon leképezze üzleti céljaikat és ajánlatainkat. Ehhez pedig érdemes igénybe venni egy kívülálló, harmadik fél segítségét is, mert mindenki hajlamos arra, hogy a dolgokat csak saját nézőpontjából gondolja át, és ez alapján építse fel cége webes jelenlétének tartalmát és hangsúlyait, figyelmen kívül hagyva a felhasználók valós igényeit, és így az emberek elképzeléseit kiszolgáló Google igényeit is.