SEO mint médiaismereti kérdés

január 3, 2010

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás egyfelől pusztán annyit jelent, hogy tisztában vagyunk a keresők weben betöltött szerepével, ráadásul tudjuk hogy a keresők mely weboldalakra továbbítanak több látogatót, ezáltal képesek vagyunk élni a web jelenleg legfontosabb szolgáltatásai, a webes keresők által nyújtott lehetőségekkel.

Keresők szerepe az interneten

A Google.hu például nagy valószínűséggel a magyar nyelvű internet leglátogatottabb oldala, ráadásul a Google keresőtechnológiáját használja számos egyéb, rendkívül nagy látogatottságú weboldal illetve portálcsoport, mint például a Startlap vagy az Origo-hoz kötődő OK.hu.

»További olvasnivaló a keresők szerepéről.

A keresők találati rangsorai tehát olyan médiafelületet jelentenek napjainkban, melyeket, ha nem veszünk számításba, akkor nemcsak a weben információk után kutató felhasználóktól vágjuk el magunkat, hanem ignoráljuk a web leglátogatottabb oldalait is.

Keresők működésének ismerete

Aki tehát kicsit is ismeri a web működését, az tudja, hogy milyen fontos szerepet töltenek be a webes keresők. Ennél jóval kevesebben vannak tisztában azonban a keresők működésével, azaz a szabadszavas keresőket mint webes médiát jóval kevesebben ismerik: leginkább keresőoptimalizálással, keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek; weboldalak készítésével foglalkozó egyéb szakemberek azonban csak igen kis százalékban.

»További információk a keresők működéséről.

Megjelenés a keresőkben

Ha tehát ismerjük a keresők működését, akkor tisztában vagyunk vele például, hogy mikor, mire, hogyan, milyen gyakorisággal keresnek az emberek, továbbá hogy milyen mechanizmus alapján jelennek meg előkelő helyezéseken a weboldalak az egyes keresésekre adott találati rangsorokban.

Mindez a tudás pedig ahhoz segít hozzá, hogy tudjuk mely kulcsszavak által szerezhetjük a legtöbb látogatót a keresők felől, továbbá hogy tudjuk, miképpen jelenhetünk meg e kulcsszavakra a legjobb helyezéseken, a legkisebb erőfeszítéssel.

Összefoglalás

A keresőoptimalizálás tehát nem szól másról, mint hogy

  • tisztában vagyunk vele, a keresők milyen fontos szereplői a webnek,
  • ismerjük a keresők működésének részleteit,
  • tudjuk, hogy miképpen jelenhetünk meg leghatékonyabban a keresők felületein.