Keresőhirdetések kezelése

február 26, 2010

Ha a látogatottság növelése érdekében már megtette a legfontosabb lépéseket, de szeretne még több látogatót szerezni a keresők felől, vagy olyan kulcsszavakra (például a konkurencia, vagy egyéb kapcsolódó témák kulcsszavaira) szeretne jó helyezéseket elérni, melyekre az oldal optimalizálásának segítségével nem lehet gazdaságosan szert tenni, bízzon meg Bennünket keresőhirdetéseinek beállításával és optimalizálásával.

Hatékony keresőhirdetési kampányok

A keresőhirdető rendszerek konverziókövető funkcióinak használata során szerzett tapasztalatunk révén nemcsak látogatottságnövelésre, hanem ügyfélszerzésre, üzletszerzésre irányuló keresőmarketing kampányok létrehozásában is segíthetünk.

Keresőhirdető rendszerek működése

A Google AdWords keresőhirdetési programja úgy működik, hogy a hirdetők a rendszer segítségével licitálnak arra, hogy mennyit hajlandóak fizetni egy kattintásért (tehát egy látogatóért): ha valaki többet fizetne egy klikkért, akkor több helyen jelenik meg, és ezáltal több látogatót tud vonzani. Mindazonáltal hiába hajlandó valaki többet fizetni, ha nem kattintanak a hirdetéseire, (mert nem megfelelően megfogalmazott, célozott a hirdetés, vagy egyszerűen az adott ajánlatra nincs akkora kereslet a megcélzott szektorban), akkor potenciálisan kevesebb bevételt tud termelni a rendszer résztvevőinek, ezért nem fog tudni sok látogatót szerezni. A hirdetési felületek ugyanis csak a legnagyobb bevétellel kecsegtető hirdetéseket jelenítik meg jó helyeken (= ahol a kattintások gyakoriságának és a kattintások után a hirdető által megadott összegek szorzata a legnagyobb). 

Kampánykezelés lényege

A mi szerepünk tehát amellett, hogy tudjuk, mit, hol kell beállítani a rendszerben az, hogy segítsünk minél hatékonyabb kampányokat felállítani, melyek jól célzottak, optimális szövegezésűek, ezért gyakrabban kattintanak a hirdetésekre, így kevesebbet kell fizetni egy kattintásért.

A munka két részből áll: először közösen meg kell állapodnunk a részletekről: mi legyen a hirdetések szövege (több variáns használata ideális), kiket célozzunk meg (ezt majd lefordítjuk arra, hogy milyen kulcsszavak esetén jelenjen meg a hirdetés), illetve milyen oldalra mutasson a hirdetés (a céloldal ideális esetben mintegy szerves folytatása a hirdetés szövegének.) Ha pedig felépítettük a kampányokat, bizonyos időközönként (a kezdetekben, amíg „be nem állnak a dolgok”, akár naponta többször is, de később elég pár naponta) rá kell nézni, hogyan teljesítenek, és szükség szerint módosítani, finomítani a kampányokon.

Eldöntendő kérdések

A keresőmarketing szolgáltatások igénybevétele előtt meg kell válaszolják az alábbi kérdéseket:

– Mekkora összeget szánnának havi szinten a Google AdWords hirdetésekre?

– Milyen szolgáltatást / terméket szeretnének hirdetni pontosan?

– Milyen ügyfélkört szeretnének megcélozni ajánlatukkal?

– Milyen nyelveken, milyen földrajzi régiókban szeretnének hirdetni?

– Milyen motivációi lehetnek a reménybeli ügyfeleknek?

– Milyen kapcsolódó témakörökre kereshetnek rá leendő ügyfeleik?

Minderre azért van szükség, hogy minél pontosabban és minél szűkebb kört célozva lehessen megfogalmazni a hirdetéseket és kiválasztani azokat a kulcsszavakat, melyre keresve megjelenik majd a hirdetés.

Egyéb

Bár ügyfeleinknek — sőt az érdeklődőknek is — nagyságrendekkel több információt szolgáltatunk a Google AdWords működésének mibenlétéről, a Google bizonyos partnereinek kötelezővé teszi az alábbi, hirdetéseket megrendelő ügyfelek számára készített tájékoztatójáta mutató link megjelenítését:

Együttműködés harmadik felekkel