Célközönség meghatározása

február 20, 2010

Legyen szó új vagy meglévő weboldalak keresőoptimalizálásáról vagy keresőhirdetés kampány felállításáról, az első lépés mindig a célközönség, a célok és lehetőségek behatárolása, hiszen ez alapján lehet megalkotni a megfelelő stratégiát: milyen kulcsszavakra, milyen üzenetekkel jelenjék meg a weboldal a keresőkben.

A látogatók kérdéseinek megválaszolása

A közös munka kezdetekor gyakran előfordul, hogy a megbízó számos olyan, egyébként nagyon hasznos információt mesél el a cégéről, termékeiről, szolgáltatásairól, melyek a weboldalról egyáltalán nem derülnek ki — noha igen sokat segíthetnének a leendő ügyfeleknek is megismerni a lehetőségeket. Az optimalizálás kezdeti lépéseinél, a szövegírás során is gyakran előfordul, hogy rá kell kérdezzünk jó néhány alapvető információra, mert nem szerepel a weboldalon.

Ezek az információk általában azért maradnak le, mert nincs egy külső fél, aki segítene rendszerszemlélettel áttekinteni, hogy a különböző indíttatásból érdeklődő látogatók vajon milyen információkra lehetnek kíváncsiak.

Alapvető kérdések és válaszok

  • Ki?
  • Kinek?
  • Mit?
  • Hol?
  • Hogyan?
  • Milyen problémára?
  • Milyen megoldást?
  • Milyen alternatíva helyett?

Általában ezek azok a kérdések, melyekre aprólékosan és szisztematikusan meg kell fogalmazni a válaszokat.

A keresőoptimalizálás esetén a válaszok segítenek a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában, meglévő oldalak esetén a hiányzó szövegek pótlásában, új weboldalak fejlesztése esetén pedig segítségükkel körvonalazódhat az oldaltérkép és egyben a weboldal struktúrája is.

A keresőhirdetés kampányok felállítása esetén pedig a válaszok szintén sokat segítenek a kampány célzását szolgáló kulcsszavak összeírásában, a keresőhirdetések szövegeinek megfogalmazásában.