Linkmarketing

november 14, 2009

A Google kereső az egyes weboldalak rangsorolásánál nemcsak azt nézi, hogy mi mit tartunk fontosnak weboldalunkkal kapcsolatban, hanem azt is vizsgálja, hogy mások mennyire tartják fontosnak weboldalunkat, és milyen témákkal kapcsolatban tartják hasznosnak oldalunkat.

Külső linkek száma

Kevesen tudják, hogy egy weboldal számottevő mennyiségű külső link nélkül olyan, mint reklámfilm, amit semelyik tévécsatornán sem vetítenek. Mint ahogy egy reklámspotnak is valahogy el kell jutnia a potenciális ügyfelekhez, úgy weboldalunknak is meg kell találnia az utat a látogatókhoz.

A külső linkek közvetlen utat jelenhetnek az oldalhoz (például, amikor egy lap.hu linkgyűjteményben jelenünk meg, és a linkgyűjteményt böngésző látogató a linkünkre kattint), azonban a linkeknek ennél sokkal nagyobb szerepe van abban, hogy mennyire fontosnak ítéli meg oldalunkat a Google. Napjaink legnépszerűbb keresője ugyanis pont azzal vált egyeduralkodóvá, hogy az oldalak rangsorolásánál figyelembe vette, hogy hányan „beszélnek” egy adott oldalról. Egy olyan webhely, amire senki sem hivatkozik — vagyis nem linkel — csak akkor jelenhet meg észrevehető helyen a keresőkben, ha szinte senki más nem foglalkozik rajta kívül a keresett témával.

Egy linkmarketing szakember számos olyan weboldalt ismer (például linkgyűjteményeket), melyek segítségével elérhető, hogy egy weboldal fontosabbnak tűnjön a keresők számára. Kevéssé ismert, hogy egy átlagos weboldal akár több mint 20-50 különböző lap.hu aloldalra is felkerülhet, vagy akár 200 további magyar nyelvű webkatalógusba is felvételt nyerhet.

Külső linkek minősége

Gyakran találkozni olyan weboldalakkal, melyek tulajdonosai tisztában vannak ugyan a linkek számának jelentőségével, ezért számos külső linket hoztak már létre oldalukra, azonban mindezt nem a legoptimálisabb módon tették. Általános hiba, amikor a külső linkek segítségével egy cégnévre vagy egy nem túl releváns domainnévre vagy marketing szövegre erősítik a weboldalt: csupa olyan dologra tehát, melyre vagy nem keresnek, vagy ha néha igen, akkor is jó eséllyel mi lennénk rá az elsők.

A linképítés szakértője tehát nemcsak az általa létrehozott linkek számát tartja szem előtt, hanem olyan linkeket hoz létre, melyek az ügyféllel közösen meghatározott céloknak megfelelő kulcsszavakra és kifejezésekre erősítik az oldalt.

» További információk linkmarketing szolgáltatásainkról (a linkgazda.hu oldalon)