Yahoo! és Bing optimalizálás

február 26, 2010

A Yahoo! vagy a Bing keresők találati rangsoraiban előkelő helyezéseken való megjelenés hasonlóan érhető el, mint a Google kereső esetében, ezért az általunk használt módszerek szinte maguktól hasonlóan jó helyezéseket eredményeznek e konkurens keresőkben is. Magyar ügyfelek ritkán szokták kérni, és mi is ritkán javasoljuk célzottan a Yahoo! vagy a Bing helyezések javítását, hiszen e keresőket idehaza nagyságrendekkel kevesebben használják.

A Bing és a Yahoo! piaci súlya

Kevés olyan ország van, ahol a Bing vagy a Yahoo! piaci súlya akkora lenne, hogy érdemes lenne külön foglalkozni a Bing-re vagy Yahoo-ra optimalizálással, ráadásul ezek az országok (Pl. Japán vagy az USA) általában nem tartoznak a magyar cégek által megcélzott piacokhoz.

Magyarországon azonban annyira egyeduralkodó a Google, hogy teljesen felesleges a Yahoo! vagy akár a Bing találati rangsorait figyelni. Hiába ér el jó helyezéseket egy oldal ezekben a keresőkben, látogató alig fog érkezni innen.

Top helyezések a Bing és Yahoo! keresőkben

Dacára, hogy magyar oldalak látogatottságnövelésében elhanyagolható szerepe van e két keresőnek, SEO megbízásaink nyomán gyakran nyomon követjük mind a Yahoo! és mind a Bing helyezéseket is. Ez nem csak azért van így, mert az általunk használt eszközök ezt alapból nyújtják, hanem a különböző keresőkben elért helyezések mozgásainak együttes értékelése olykor hasznos információkhoz juttathat bennünket.

Azok számára pedig, akik valamilyen speciális okból mégis elsősorban a Yahoo! vagy a Bing helyezések javítása felől érdeklődnek, jó hírrel szolgálhatunk: olyan technikákkal dolgozunk, melyekkel az alapvetően Google-re történő weboptimalizálásunk során e két másik keresőre is jó helyezéseket fognak elérni weboldalai.

Változások a Bing és Yahoo! együttműködésével

Ahogy mélyíti együttműködését a Microsoft és a Yahoo! a keresőtechnológiák területén, úgy válik egyre okafogyottabbá a Bing és a Yahoo! közötti distinkció, hiszen ugyanaz a motor szolgálja ki mindkét kereső találati eredményeit, így — elsősorban azokban az országokban, ahol a Bing vagy a Yahoo! komoly piaci részesedéssel bír — sokat egyszerűsödik a SEO szakemberek élete.