Hivatkozások

Úgy látszik egyre többen kezdenek rájönni, hogy elsősorban saját weboldalt kell építeni, majd az ott rendszeresen frissített tartalmakat az „épp aktuális” social media oldalakon is közzétenni, mert másnak a telkén azért mégsem annyira életbiztosítás építkezni.  Szegény, csalódott Schobert Norbi így vall Mark Zuckerbergnek:

„Pénzt, reklámot, energiát, munkát öltem bele, hogy sokan legyünk és egyben elhanyagoltam minden weboldal hátterem, mert hittem Neked, hiszek Neked, hogy ez a jövő.

Amikor már nem elég egy sima osztott tárhely ahhoz, hogy minőségi módon kiszolgálja az egyre komplexebbé váló WordPress oldalaidat, viszont nem szeretnéd kifizetni illetve vállalni a managed WordPress hosting (WPEngine és társai) költségeit és kötöttségeit, akkor ideális választás egy VPS felhúzása. A Digitalocean nem csak azért szuper, mert hihetetlenül olcsó, hanem azért is, mert a tárhely mellé olyan tudásbázissal szolgál, ami gyakorlatilag minden szokásos beállítást részleteiben leír. Kicsit el kell molyolni, míg megtalálod az ideális beállításokat, de ha hosszú távon nem szeretnél 20-30 dollárokat kifizetni havonta egy komolyabb WP oldal hosztolásához, akkor mindenképp érdemes megfontolni.

Amikor az ember például olyanokon bosszankodik, miért nincs ÉS/VAGY kapcsoló az AdWords felületén a szűrőknél, akkor talál rá az olyan, Google adatainak a Google felületénél kicsit komplexebb kezelésére szolgáló termékekre, mint a Supermetrics Data Grabber.

Az online keresési tendenciákat mutató Google Trends mellett egy másik igen érdekes adatbázis a Google által beszkennelt könyvekből, ahonnan pl. ezt az érdekes grafikont elő lehetett csiszolni a Magyarország és a környező országok neveinek előfordulási gyakoriságáról 1800-tól napjainkig. További infó a Google Books Ngram Viewer-ről.

És igen, ma is feltették nekem a kérdést, hogy a Google egyáltalán nem foglalkozik a nevével visszaélő csalókkal, akik azt mondják, hogy pl. szerződésük van a Google-le, ezért tudják jó helyezésekre juttatni ügyfeleiket? Nos, amit azt a mellékelt link is mutatja, még arra sem igazán sikerült sort keríteniük, hogy lefordítsák a témával foglalkozó angol nyelvű oldalukat, és legalább így tájékoztassák a csalók leendő áldozatait.

Helyre kis listák arról, hogy a különböző tartalomkezelő rendszereket, követőkódokat, widgeteket, webes technológiákat mennyien használják, és mindez hogyan változott az időben. Fizetős formában még több adat. Bónusz: az oldalon lekérhetjük bármely weboldal esetén, hogy a szolgáltatás tudomása szerint milyen technológiákkal készült az adott oldal.

A világ legnagyobb weboldalai favikonjaikkal megjelenítve az Nmap „Icons of the Web” projektje által, ahol az ikonok méretei arányosak az adott oldalak népszerűségével. A weboldalon akár rá is kereshetünk egyes weboldalakra, és így  belenagyítva ebbe az óriási képbe, a többi oldallal összehasonlításban is megnézhetjük, az adott oldal mekkora porszem az információs szupersztráda tengerében 🙂

A Google kereső találati rangsoraiban megjelenő találati kivonatok és információegységek sokszínűségét szemléltető nagyszerű kép a Moz.com-tól.

Jó hír, hogy már a Jetpack Publicize modulja segítségével is automatikusan közzétehetjük a Google+ oldalunkon új posztjainkat

Noha én magamtól azt mondanám, hogy ingyenes WordPress sablonokat sosem érdemes használni, ez a bejegyzés néhány érdekes példával és meglátással illusztrálja, hogy az üzleti WP sablonoknak is meglehetnek a maguk problémái  a programozó és site adminisztrátor szemszögéből.

Remélhetőleg ezzel az új verzióval sikerülni fog kiküszöbölni a legnagyobb teljesítménybéli hiányosságokat, amik nagyobb oldalak esetén gyakorlatilag használhatatlanná tették ezt a szoftvert. Ígéretesnek tűnik.