Egy weboldal önmagában értelmezhetetlen

december 8, 2013

Ha webes jelenlétünk építése során megállunk a weboldal elkészítésénél, az pontosan olyan, mintha a puszta közepén építenénk egy üzletközpontot, de azzal már nem foglalkoznánk, hogy honnan, milyen utakon fogják megközelíteni a vásárlók. Egy üzletközponttal nyilván nem követnénk el ilyet, de mivel nem az emberek nagy része nem látja át a web működését, ezért a weboldalakkal ez gyakran megesik.

Weboldal látogatók nélkül = autó benzin nélkül

Egy weboldal nem attól „működik”, hogy ha végigkattintunk rajta, akkor sehol sem ad hibaüzenetet, és sehol sincsenek elcsúszva a weboldal elemei, hanem attól, ha látogatják. Hiszen ha kevés a látogató, akkor oldalunk nagy valószínűséggel nem fog bevételt termelni. Más hasonlattal: építhetünk egy nagyon jól kinéző autót — ha nem teszünk bele motort, sehová sem fogunk eljutni vele.

Nincs ingyen látogató

A legtöbb weboldal esetén a látogatók nem jönnek csak úgy maguktól — weboldalunk (vagy cégünk, termékeink, stb.) nagy valószínűséggel nem bír akkora jelentőséggel, hogy puszta létével kivívja a potenciális látogatók érdeklődését, pont mint ahogy legtöbbünk autója sem fog magától, varázsütésre elindulni. De visszatérve az eredeti hasonlathoz: valami nagyon nagyot kell építenünk a puszta közepén, hogy a messziről látható épület, mint jelenség, magától odavonzza az embereket.

Jó bornak is kell cégér

Bízhatnánk a szájhagyomány erejében is akár: lehet, hogy néhányan véletlenül is oldalunkra akadnak majd, és annyira megtetszenek a nálunk látottak, hogy annak hangot is adnak a weben, ezáltal pedig további látogatókat vonzanak oldalunkra, akiknek egy része szintén hangot ad a weben véleményének, és így tovább… A legtöbb téma és weboldaltípus esetén bármily kiváló is legyen az oldal, ez a folyamat üzletileg értelmezhetetlen időtávban zajlana le.

Összefoglalás

Minden weboldal-tulajdonos célja, hogy minél több potenciális érdeklődő jusson el weboldalára. Ehhez a weboldal csupán egyetlen eszköz, mellyel önmagában manapság nem lehet célt érni. E cél elérése érdekében további eszközöket kell hadrendbe állítani: különböző online marketing technikával kell elérni, hogy a látogatók minél nagyobb számban érkezzenek a weboldalra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük