Webes jelenlét elemei

december 17, 2013

Az online marketingben a legkisebb értelmezhető egység az egyszerű webes jelenlét, ami áll egy webhelyből, és a rá mutató külső hivatkozások hálózatából, beleértve a linkek közvetlen környezetében megjelenő, oldalunkkal kapcsolatos információkat, azaz a hivatkozásablakot is. Összetettebb webes jelenlétek több teljes értékű saját weboldalt vagy akár további tartalommegosztó és közösségi oldalon felépített saját aloldalt is magukba foglalhatnak.

Webes jelenlét definíciója

Másféle megközelítésben: egy hatékony, online marketing szemszögből értelmezhető webes jelenléthez mindazon tartalmak hozzátartoznak, melyeket gondoznunk kell annak érdekében, hogy minél hatékonyabban, minél több bevétel termelhessünk weboldalunk segítségével.

Hivatkozásablakok szerepe

A weboldalak szerepe evidens a weboldal-tulajdonosok számára, az azonban a többség számára az már nem ismeretes, hogy a weboldalon túl azt is rendszerszintű megközelítéssel gondozni kell, hogy honnan mutatnak hivatkozások az oldalunkra, és a különböző hivatkozások szövegkörnyezetében milyen információk jelennek meg oldalunkról, végül a sok különböző hivatkozásablak mennyire látható helyen jelenik meg a hivatkozó oldalak látogatói számára.

Összetett webes jelenlétek

Tovább bonyolítja helyzetet, ha többféle domainnéven, többféle weboldallal rendelkezünk, hiszen itt azt is koordinálni kell, hogy melyik hivatkozó weboldalon (pl. kereső- vagy közösségi oldalon), melyik oldalunkat milyen hivatkozásablak segítségével szeretnénk elsősorban megjeleníteni, továbbá a látogatókat a saját weboldalainkon belül milyen irányokba kívánjuk terelni. Hasonló problémát jelent az is, ha nem több teljes értékű saját oldalról beszélünk, hanem olyan közösségi oldalakon és tartalommegosztó oldalakon belül létrehozott aloldalakról, melyet rendszeresen tartalommal töltünk fel.

Összefoglalás

Összességében a webes jelenlét fogalma minden olyan tartalmat magába foglal, melyet valahol mi készítettünk — a web bármely szegletében is bukkanjon fel. Tehát a weboldalon túl az olyan, különböző forrásból származó hivatkozások mentén megjelenő tartalmak is ide értendőek, melyeket gyakorlatilag saját tartalmaink webes lenyomataként illetve visszhangjaként értelmezhetünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük