Nagyipari kereső-optimalizálás

december 1, 2004

Ha a látogatottság közvetlenül befolyásolja az üzletmenetet

Nálunk fejlettebb országokban jóval több vállalkozás üzletmenete alapul a webes jelenléten, ezért alapvető érdek, hogy minél több látogató keresse fel az oldalt. Így a kereső optimalizálás hatékonysága közvetlenül befolyásolja a vállalkozás eredményességét.

Egy bizonyos nagyságrenden túl, illetve nagy konkurenciaharc esetén csupán a webni.innen.hu oldalain leírt praktikák alkalmazása már nem vezet eredményre: Ha például akkora a Konkurencia, hogy olyan tényezők döntenek el helyezéseket például, hogy ötven vagy száz saját kezelésben álló „webhelyról” mutatnak-e linkek a céloldalra.

Nem teljesen etikus kereső optimalizálás

Némileg párhuzamban az offline élettel, a nagyipari keresőoptimalizálás módszerei sem mindig etikusak, müködésükkel Web spammel szennyezik a környezet, stb. Ezért a fejezetben olvasható témákról nem feltétlenül úgy írok, mint követendõ példáról, de segíthet abban, hogy egyrészt a Találati rangsorból kiszûrjük az értéktelen oldalakat, másrészt felkészüljünk az oldalainkat érő esetleges incidensekre (pl. Komment spam), továbbá feltétlenül segítségünkre lehet a keresõoptimalizálás által használt technikák jobb megismerésében is.

Feketekalapos, fehérkalapos

A kereső optimalizálás szakértőit általában két csoportra szokták osztani: Black Hat SEO és White Hat SEO; avagy jók és rosszak. Természetesen, mint annyi minden az életben, ez sem válsztható külön ilyen élesen:

A Black Hat Search Engine Optimiser / Optimisation (Feketekalapos kereső-optimalizáló) kifejezéssel azokat a szakemberekret / technikákat / megoldásokat szokták illetni, melyek kapcsolatba hozhatóak az Ellenjavallt technikákkal.

A White Hat Search Engine Optimizer / Optimization (Fehérkalapos kereső-optimalizáló) kifejezéssel pedig azokat a szakemberekret / technikákat / megoldásokat szokták illetni, melyek a Kereső programok ajánlásait maximálisan betartva végzik az oldal On-site optimalizációját csakúgy, mint Off-site optimalizációját, elkerülve a szankcionált optimalizálási technikákat.

Kompetitív szektorok

A magyar interneten nem igazán elterjedtek a nagyipari optimalizálás technikái, nyomokban leginkább a külföldieknek szóló magyarországi szolgáltatások szegmensében lehet rálelni.

A „Nagyipari kereső-optimalizálás” című bejegyzést 2004. 12. 01. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 05. 06., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Ne értsétek félre

2007. 04. 21. 09:56 · Névtelen hozzászóló →

Annyit hozzátennék, hogy a BH nem egyenlő az email és comment spammerekkel, ők az ilyeneket lenézik és kizárják a köreikből.

Ők csak és kizárólag a keresőket fertőzik, főleg a Google -t és némiképp a Yahoo- t és fejik meg.Azok meg hagyják magukat, mert nekik is bevételeik vannak ebből, vagyis mondjuk úgy, nagyon mérsékelten küzdenek csak ellenük (= sehogy). Mindezt egyetlen négybetűs mozaikszóval bizonyítani tudom. (egy óriáspöttyösért:)

2007. 04. 21. 14:04 · Névtelen hozzászóló →

Mi lenne az a négy betű? 🙂

🙂

2007. 04. 22. 00:56 · Névtelen hozzászóló →

Hol az az óriáspöttyös?:)

Re: Ne értsétek félre

2007. 04. 22. 06:36 · OldalGazda →

Nekem már úgyis annyian lógnak itt túró rudival (=mindenki, aki ezen az oldalon megkérdezi, hogy miért nem mutatja a Google kereső link: Speciális kereső-kifejezése az oldalára mutató összes linket), hogy egyet szívesen átirányítok neked a megfejtésért 🙂

Re: rudi

2007. 04. 22. 12:37 · Névtelen hozzászóló →

Kérlek megfelelő hűtéssel küldd el a rudit.A YACG bizonyít.A kettővel ezelőtti verzióban van egy azonosító (ezt lehet sajátra módosítani) AdSense hirdetéseket mutat.Ami egyet jelent: az a számla nincs tiltva.Ui.: én nem használom, de azért érdekes:)

optimalizáló cég

2007. 05. 02. 07:25 · Zsolti →

Ma kaptam egy linkajánlást a gyűjteménybe, amit szerkesztek. Mindig meg szoktam nézni a lapok készítőinek saját oldalát is, (ha van) Kereső-optimalizáló céget találtam mögötte. Emberek….az ajánlott oldal helyesírása az valami borzalom, a tartalma egy nagy 0, inkább be sem linkelem, de a sajátjuk is hagy kívánnivalót maga után. htttp://om-solutions.hu/

optimalizáló cég

2007. 05. 08. 17:48 · OldalGazda →

Zsolti, a hozzászólásod témája nem feltétlenül a nagyipari kőprofi optimalizálás témakörét tárgyaló bejegyzés témájához kapcsolódik 😉 😉 😉

Grayhat SEO

2008. 05. 05. 23:50 · Névtelen hozzászóló →

Grayhat SEOval foglalkozó ember(eke)t keresek tapasztalatcserére, egymás segítésére. Ha úgyérzed skilles vagy, és fel tudsz mutatni néhány 4-5ös PR oldalt (én igen), MSNen vegyél fel : payavezer@axelero.huVírus írók, robotokkal commentspammelők, hardcore blackhatek nem érdekelnek.

Grayhat SEO

2008. 05. 06. 00:00 · Névtelen hozzászóló →

Jah visszaolvastam közben, hová küldjem a rudit ? 🙂 Rég kerestem már egy YACG jellegű cuccot.