Látogatottság

január 2, 2006

Mekkora látogatottság tekinthető jó eredménynek?

Az egyes webhelyek látogatottságát azok témája, profilja is befolyásolja. Minél többben kíváncsiak egy adott témára, annál nagyobb az oldaltól ideális esetben elvárható látogatottság mértéke. Ezért azt, hogy jónak számít-e egy oldal látogatottsága, csak más hasonló témájú, hasonló típusú oldalak Látogatottsági statisztikai adataival összevetve lehet megállapítani. Ezekhez az adatokhoz pedig például az alábbi oldalak böngészésével juthatunk hozzá:

Medián Webaudit

http://www.webaudit.hu/

Az oldal azért különösen érdekes, mert nagy magyar portálok is szerepelnek a látogatottsági statisztikák között. Emellett még néhány olyan webhely statisztikáját is megtalálhatjuk, melyek tulajdonosainak megér havi 50.000 +Áfa (10.000 +Áfa nonprofit szervezeteknek) kiadást ez a szolgáltatás…

statgép

http://statgep.hu/ http://freeblog.statgep.hu/

A statgépen regisztrált oldalaknak mindenképpen meg kell mutatniuk pár alapvető adatot, még akkor is, ha a webmester letiltotta egyébként a részletes statisztikák publikusságát, ezért sok hasznos adatra lelhetünk az oldalt böngészve. A második címen található statisztikák különösen érdekesek, hiszen ott az összes freeblog-os blog statisztikája megtalálható, az alap statgép statisztikákhoz hasonlóan több információ is publikus, így az is kiderülhet nagyvonalakban, hogy miért akkora a látogatottsága egy oldalnak, amekkora.

Továbbbi statisztikák

http://webstatisztika.lap.hu/

Sok online statisztikai (webszámlálót nyújtó) szolgáltatás létezik, mely toplistákban is rendszerezi a regisztrált weboldalakat. Ezzel a linkgyűjteménnyel a fentiekben ajánlottakon túl további online statisztikai rendszerekre is rátalálhatunk.

Alexa

http://www.alexa.com

Az Alexa logo alatti „Traffic Rankings” fülre kattintva, beviteli mezőbe a weboldal URL-jét beírva néhány egyéb adat mellett képet kaphatunk a megadott weboldal forgalmának alakulásáról. A grafikonok segítségével két különböző webhely látogatottsága is összehasonlítható, továbbá toplisták is megtekinthetőek kategóriák és nyelv szerint is (sajnos, magyar nyelvű kategória nincsen). A kijelzett adatok nem feltétlenül egyeznek meg a valós adatokkal, azonban a trendeket nagyságrendileg tükrözik.

Látogatottság szezonális ingadozása

Üzleti célú weboldalak esetén hétvégén és ünnepnapokon a hétközbeni látogatottsághoz képes több, mint felével is kevesebb lehet a látogatottság. Hasonló okok miatt a karácsony előtti, és a két ünnep közötti időszak is általában a statisztikákban érzékelhető visszaeséssel jár, és a nyári hónapok során is a legtöbb webhely látogatottsága csökkenni szokott, nagyságrendileg 10-20 százalékkal.

Tapasztalati értékek

Általában egy, maximum egy-két tucat weblapból álló egyszerű céges bemutatkozó oldal esetén napi 50-100 látogató jó eredménynek számít, a cég tevékenységi körének keresettségétől függően.

A „Látogatottság” című bejegyzést 2006. 01. 02. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 07. 05., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások