AdWords Költségkeret

szeptember 21, 2007

Maximális büdzsé meghatározása

Az AdWords rendszerben magunk szabhatjuk meg a napi költséglimitet kampányonként, ezzel meglehetősen nagyfokú ellenőrzéshez jutunk a reklámköltések felett. Van néhány probléma azonban, amiről érdemes szót ejteni.

Egyrészt az egész számlához nem lehet napi limitet beállítani, ezért ha több kampányt kell futtatnunk valamilyen okból (például mert más típusú kampány, vagy más nyelvű kampányról van szó) ugyanabból a célból, akkor nehezen tudjuk úgy belőni a költést, hogy el is költsük a keretet, de ne is szaladjunk nagyon túl.

Másrészt pedig a rendszer olyan, hogy a napi ingadozások miatt maximum 20%-kal túllépheti a keretet, mindaddig, amíg havi szinten a költségkeret a napi keretek szorzatán belül marad. Ennek az angolul overdelivery-nek, magyarul már kevésbé kifejező „nagyobb mennyiségű megjelenítés”-nek hívott jelenségnek vannak előnyei, de a tapasztalat szerint hátrányai is, lásd a hozzászólásokat.

Érdekességképpen olyan is előfordulhat, hogy a Google még ezt is túllépi kevéssel, ekkor rendszeresen jóváírják ezt az -általában pár centes- költséget a számlán.

A „AdWords Költségkeret” című bejegyzést 2007. 09. 21. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 10. 07., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

2. A Google segít neked a pénzköltésben

2007. 09. 19. 12:59 · Névtelen hozzászóló →

A beállított napi költségkeretet jónéhányszor önkényesen túllépi az AdWords-rendszer, vagyis több lesz a napi költés, mint amennyit beállít a hirdető. Havi szinten ez elvileg nem jelent költségtúllépést, mert ha mondjuk 5000 Ft/nap a limit, akkor a napi túllépések ellenére garantálják, hogy a havi költés összesen nem lesz több (hónap napjai)x5000 Ft-nál.

Úgymond ezzel biztosítják a hirdetések „optimális teljesítményét”. A bölcs algoritmus segít az okos pénzköltésben 🙂

A probléma ott van, hogy ez a funkció sokkal inkább a Google bevétel-optimalizálását segíti. Magyarán, ha van egy-két csendes nap, amikor nem fogyott el a napi hirdetési kereted, akkor utána a rendszer – ha tudja – néhány napig felpörgeti a hirdetéseid megjelenítését. Lényegében a saját átmenetileg visszaesett bevételeiket kompenzálják ezzel a túlfuttatással, biztosítva azt, hogy a beállított maximumig garantáltan kihajtsák belőled a pénzt.

A felpörgetett hirdetésmegjelenítés ugyanakkor sajnos az „optimális teljesítmény” lózunggal ellentétben a hulladék-oldalakra való erőltetett kihelyezést jelenti (ld. közösségi oldalak, vicces meg játékos honlapok stb.), tehát számodra nem igazán jelent hasznot. Viszont tenni sem tudsz ellene, mert nem lehet olyat beállítani, hogy a napi szintű túlfuttatást nem engedélyezed.

Az igazat megvallva mindez anyagilag nem olyan drámai, inkább bosszúság, de mutatja a rendszerbe épített, a hirdető felé jól hangzó mesével kimagyarázott pénzéhséget.

Megoldás

2007. 10. 05. 05:48 · Névtelen hozzászóló →

Öszintén nekem is voltak ilyen problémáim, este 6 órára mirre hazajöttek az emberek hogy nézzék hirdetésem addigra pont lejárt a keret , amibe szerintem a konkurenciám keze is benne volt , tehát szoval a megoldás az volt , hogy le kell kapcsolni a tartalmi hálozatot szerintem , aki már a googlebe rákeres az már potenciális vevő pont az az ember 10.000 aki mondjuk TV akar venni, mikor monduk egy multi Tv akar eladni és szorolapozik nem pontencionális embereknek adogatja a szorolapot(tartalmi hálozat) kb 90% kidobja , persze nem csak TV van benne de legyszerüsitve szerintem a Vevők 80-85% keresésből jön nem a tartalmi hálozatból, a maradék 10-15% pedig magas költséggel lehetne megszerezni nálam a napi költség 2500-3000 volt a tartalmin.