Fizetett linkek

február 18, 2007

Közvetett látogatottság-növelés linkvásárlással

Az internetes hirdetési rendszerek egyik fajtája, melynek elsődleges célja a hirdetők weboldalaira mutató Teljes értékű linkek számának növelése, annak minden jótékony hatásával együtt, mint pl.:

  • Általános fontosság (PageRank érték) növelése,
  • fontos Kulcsszavakra elfoglalt helyezések javítása a Linkre rakott kulcsszavakkal,
  • az adott témakörökben a keresők által mértékadónak tartott oldalakról mutató hivatkozások számának növelése,
  • és végül az átkattintások révén a közvetlen látogatószerzés.

Az effajta hirdetési rendszerek tehát fizetett Keresőoptimalizálást nyújtanak a hirdetők számára.

Mivel Teljes értékű linket kell szolgáltatni, ezért nem jöhet szóba pl. egy AdSense-hez hasonló, az egyes weboldalakba szúrt a hirdetési rendszer szerverét lekérdező JavaScript kód használata, körülményessége miatt pedig az sem, hogy a résztvevő webmesterek saját kézzel szúrják be weboldalaikba a hirdetni szándékozók linkjeit, ezért csak dinamikus webtárhelyeken lehet installálni a hirdetőkódot.

Az ilyen rendszerek úgy működnek, hogy a webmester elhelyez egy szerver oldali szkript-et, ami a hirdetési rendszer szerverét lekérdezve még a hirdetést megjelenítő webszerveren beilleszti a fizetett linket az általa megjelenített oldal kódjába. Ennek a szkript-nek van néhány követelménye, ami miatt az esetek többségében csak saját dinamikus tárhellyel lehet pénzt keresni ilyen hirdetésekkel, ezért ez egy újabb indok lehet az [Ingyenes webtárhelyek] és a nem saját tulajdonban levő Domainnév használatának elkerüléséhez.

Tudni kell továbbá, hogy mivel a fontos keresők, mint pl. a Google kereső Rangsorolási algoritmusaiban az egyes oldalakra mutató Külső hivatkozások értékelése (PageRank) mind a mai napig fontos szerepet kap, ezért ezek a keresők folyamatos erőfeszítéseket tesznek a vásárolt linkek kiszűrésére és hatásaik csökkentésére.

Fizetett linkeket közvetítő rendszerek

Text Link Ads

http://www.text-link-ads.com/

Ez egyik legnépszerűbb fizetett linkeket közvetítő nemzetközi hirdetési rendszer, azonban leginkább csak angol nyelvű oldalak tekintetében működik jól, mivel értelemszerűen a magyar nyelvű, hirdetést megjelenítő oldalak iránt csekély a hirdetők érdeklődése.

Linkme.pl

http://linkme.pl/

Lengyelország egy kicsit nagyobb ország, és talán fejlettebb is az internetes piac arrafelé: mindezt bizonyítja, hogy ott már működik fizetett linkeket közvetítő hirdetési rendszer.

A „Fizetett linkek” című bejegyzést 2007. 02. 18. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2009. 11. 27., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Text Link Ads

2007. 02. 18. 09:44 · Névtelen hozzászóló →

Az AdBritehoz hasonló, de nekem jobban működő program a Text Link Ads. Magyar leiras: http://www.izmus.info

Text Link Ads

2007. 02. 18. 10:28 · Névtelen hozzászóló →

Köszi engem lehet majd érdekel. Google Adsense mennyire tűr meg maga mellett ilyeneket?Nem nagyon, mi?Adult vagy gambling tartalom mehet text-link-ads -on?

Longhand

Text Link Ads

2007. 02. 18. 12:58 · Névtelen hozzászóló →

Google teljesen jol megturi, mivel ez nem tartalomerzekeny reklam, nem is kattintas alapu, havidijat fizet a linkekert, amik sima html linkkent jelennek meg (igy meg csak nem is latszik hogy partnerprogram).Adult es gambling tartalom nem lehet, es beallithato az is, hogy minden megjeleno linket le kelljen okeznod, mielott felkerul.

Fizetett linkek bejelentése

2007. 04. 17. 06:03 · OldalGazda →

http://www.mattcutts.com/blog/how-to-report-paid-links/

Matt Cutts blogjában arra kéri az olvasókat, hogy jelentsék ha fizetett linkeket találnak, a Spam bejelentésre szolgáló űrlapok segítségével, a szöveges mezőbe a „paidlink” kifejezést beírva, mert ezzel segítik a Google fizetett linkeket azonosító algoritmusainak fejlesztését.

Re: Fizetett linkek bejelentése

2007. 04. 17. 07:01 · Névtelen hozzászóló →

Ez nevetséges. A spamet lehet, hogy jobban felismeri egy humán, mint egy algoritmus, de egy fizetett linket hogyan?

??? Lama

2007. 04. 17. 13:19 · Névtelen hozzászóló →

NE haragudjatok, ezt nem teljesen értem.Ez azt jelenti, hogy amelyik oldalon ilyen fizetett linkek vannak, azokat is kitilthatják az indexből? Vagy az ilyen fajta bejelentésekre azért van szükség, hogy az algoritmust tudják „tanítani”?

Merras

2007. 04. 18. 11:49 · Névtelen hozzászóló →

Elvileg akár ki is tilthatják, de egyelőre szerintem csak azt akarják elérni, hogy a fizetett linkek ne befolyásolják a találati listát. De ezt nagyjából lehetetlen megcsinálni: ha a fizetett linkjeid közelében nincs „Sponsored Links”, vagy „Paid Links”, vagy hasonló értelmű kiírás, akkor a robot nem fogja tudni felismerni a dolgot.

A user pedig akkor nem fogja tudni felismerni a dolgot, ha mondjuk a fizetett linkeket bekevered a valódi linkek közé.

A Google egész egyszerűen nem fog tudni mit kezdeni a dologgal – most arra próbálnak rámenni, jó kis komcsi módszerekkel amúgy, hogy a felhasználók egymást jelentgessék fel. Külföldi fórumokon már jöttek olyan ötletek, hogy akkor a Yahoo fizetett linkjeit tömegével fel kell jelenteni a Googlenél. 😀

Amúgy meg azért érdekes, hogy pl. a Text link ads reklámját simán kiszolgálja az AdWords rendszer. 🙂

Nagy G, mint a Matrix

2007. 04. 18. 11:59 · Névtelen hozzászóló →

Ezek alapján már mondhatjuk, hogy egyre brutálisabb módszerekkel próbál „egyeduralomra” törni a Google. És hát lássuk be: Amit a nagy testvér próbál, az általában be is jön… Hmmmm. No comment.

Áskálódás

2007. 04. 18. 12:06 · Névtelen hozzászóló →

Nem beszélve, az esetleges konkurenciák bejelentgetéséről… Csak gondoljuk végig, mire vezethet az ilyesmi…

Áskálódás

2007. 04. 18. 12:38 · Névtelen hozzászóló →

Ez nem más, mint hogy maguk a hirdetésmegjelenítők hajtják a Google malmára a vizet, majd pedig kiveszik belőle a részesedést… Hogy miért? Azért, mert aki nem a Google hirdetési rendszerét használja majd, az jelentős forgalomtól eshet el a G kereső nyújtotta látogatók hiányában… Kvázi előbb utóbb mindenki a Googlenek szolgáltatja ki magát a bevételek tekintetében. Mi lesz ebből ????????

Áskálódás

2007. 04. 18. 12:56 · Névtelen hozzászóló →

Na de nagyon hamar vonnánk le messzemenő következtetéseket. Inkább nézzük meg előbb minden oldalról a dolgot, és próbáljunk meg szubjektívek maradni.

Mert: Ugye azt biztosan tudjuk, hogy a találati rangsort nagymértékben befolyásolja a Page Rank technológia, aminek egyik alaptétele (végtelenül leegyszerűsítve), hogy egy oldal nagyobb valószínűséggel hordoz hasznos információt, ha mások, meghivatkozzák az adott oldalt.

Ahhoz, hogy a PR algoritmus ne kapjon ’eltorzított’ értékeket, és valós eredményeket adjon, valamilyen módon, muszáj kiszűrni az olyan linkeket, amelyeknek felvétele nem hasznosság alapú indíttatású, hanem anyagi.

Ezen a gondolatmeneten végighaladva, a Googlet talán nem az „egyeduralomra” való törekvése késztette erre a lépésre, hanem az, hogy „megvédje”, és továbbra is megtartsa értékét annak a szabadalmaztatott technológiának (PR), amely valószínűleg legnagyobb mértékben járult hozzá a Google vezető pozíciójához.

Maradok szubjektíven 😉 Buster

Re: Buster

2007. 04. 18. 15:16 · Névtelen hozzászóló →

„muszáj kiszűrni az olyan linkeket, amelyeknek felvétele nem hasznosság alapú indíttatású, hanem anyagi”

Ez elvi síkon igaz, és akár tiszteletreméltónak is nevezhető. (Meg akarnak valamit őrizni tisztának és objektívnek.) Csakhogy szerintem soha sehol senkinek sem sikerült még kiszűrnie bármilyen rangsorból (legyen az márkaismertség, emberek népszerűsége, tudósok hírneve stb.) az érdekeket. A pénzt, befolyást, a manipulációt, trükköt, csalást, a tudatlanságot és befolyásolhatóságot. Nekik sem fog sikerülni, de ha ennek ellenére próbálkoznak, mégpedig egyre elkeseredettebben próbálkoznak vele, akkor csak azt érik el, hogy valóban egyre jobban elcsúsznak a Nagy Testvér szerepköre felé.

2007. 04. 18. 16:30 · Névtelen hozzászóló →

„Ahhoz, hogy a PR algoritmus ne kapjon ’eltorzított’ értékeket, és valós eredményeket adjon, valamilyen módon, muszáj kiszűrni az olyan linkeket, amelyeknek felvétele nem hasznosság alapú indíttatású, hanem anyagi.”

Innentől kezdve viszont az fog következni, hogy ha van pénzem, és tönkre akarok tenni egy konkurenst, akkor fogom, veszek egy csomó linket, ami az ő domainjére mutat, majd 1 hét múlva jól feljelentgetem a Googlenél. Fordított blackhat SEO technika lesz a dologból. 🙂

RE …

2007. 04. 18. 16:39 · Névtelen hozzászóló →

Természetesen mindegyik feltevés igaz lehet, vagy részben igaz lehet. Ami biztosan igaz, hogy nem tudhatjuk, mi a célja a Googlenek. Egyben azért közös neveezőre juthatunk, méghozzá abban, hogy a Google elsődleges célja, hogy vezető pozícióját megtarthassa a keresők között, amihez ugye elengedhetetlen a jó algoritmus, és itt idézhetném a kettővel ezelőtti hozzászólásomat, ami hangsúlyozom, CSAK egy a sok feltevés között.

Buster

2007. 04. 18. 16:45 · Névtelen hozzászóló →

„Innentől kezdve viszont az fog következni, hogy ha van pénzem, és tönkre akarok tenni egy konkurenst…”

Persze az ‘eltorzított’ értékek gondolatmenetem azt feltételezi, hogy a fizetett linkek bejelentése nem a kitiltásokra irányul, hanem csupán a linkek kiszűrésére… Buster /Na jó, mostmár megigérem, hogy regisztrálva szólok hozzá/

Nem hiszem, hogy kitiltásért.

2007. 04. 18. 18:09 · ElMundo →

Gondoljunk csak bele! A nagyobb látogatottságú oldalaknak hány százalékán találhatóak fizetett hivatkozások…? Ha kitiltás lenne a bejelentés eredménye, hány weboldal maradna a Google indexében? Mennyire lenne jó kereső a Google?

Nagy G, mint a Matrix

2007. 04. 19. 15:16 · OldalGazda →

Egy bizonyos szint után érdemben két lehetőséged van arra, hogy több látogatót szerezz a keresők felől (= Linknépszerűség növelése) anélkül, hogy a keresőkben hirdetnél: vagy komolyan fejleszted oldalad tartalmát és örülsz, hogy mások szívesen linkelnek maguktól (vagy ha megkéred őket erre), vagy pedig nekiállsz linkeket szerezni: Linkcsere segítségével, fizetett linkekkel, stb. Ha AdWords-szel hirdetsz, akkor közvetlenül hajtasz hasznot a Google-nek, ha oldalad tartalmát fejleszted, akkor – vigyázat, nagy szavak – a webet teszed hasznosabbá, és ezzel közvetve a Google-t is. Ha azonban linkcsere program működtetésére vagy linkek vásárlására fordítod az energiáid, akkor sehogy sem hajtod a Google malmára a vizet…

Nagy G, mint a Matrix

2007. 04. 19. 16:05 · Névtelen hozzászóló →

Felvetésem feltételezi azt, hogy a Google indexéből kitiltásra kerülnek azok az oldalak, amik NEM a Google rendszerén keresztül jelenítenek meg fizetett linkeket, ergo a Google ezzel „kényszeríti” a webmesterek arra, hogy az Ő rendszerüket használják, és ezzel „közvetlenül hajtanak hasznot” a Googlenek

Nagy G, mint a Matrix

2007. 04. 20. 07:19 · Sajt →

A Google elsődleges szolgáltatása az, hogy adatbázisban tárolja a weben szétszórt oldalakról, a lehető legtöbb adatot; és ebben mi kereshetünk. A legeslegelsődleges érdek, azok után, hogy a lehető legtöbb és legfrissebb információt begyűjtötte, hogy valahogy rangsorolja. Namost minél pontosabban tükrözi a rangsor az adott oldalak hasznosságát – annál jobb és hasznosabb lesz a Google.

Szerintem erre törekednek és nem arra hogy aki rászánja magát, hogy weboldalt épít az mindenképp a Google szolgáltatásait használja.

Én azt mondom, ha tényleg hasznos oldalt csinál valaki, és logikusan, a Google szájíze szerint felépíti, nyugodtan rakjon ki fizetett linket az oldalára, biztos nem súlyt le a Nagy G, csak azért mert egy kis plusz jövedelmet szeretnénk.

Nagy G, mint a Matrix

2007. 04. 20. 07:49 · ElMundo →

Biztosan mindent megtesz a Google, hogy vezető pozícióját megtartsa, de azért mindennek megvan a maga határa. Szerintem a jelenlegi helyzetben még csak hasonlóval se próbálkoznak. Egyenlőre még a Google kisebb, mint az egyes államok. Vegyük például a Gazdasági versenyhivatalokat. Soha, sehol nem tűrnék huzamosabb ideig az ilyen piaci magatartást.

Matrix témája

2007. 04. 20. 10:05 · Névtelen hozzászóló →

Szerintem meg próbálnak küzdeni ellene, hogy mindenki linkeket vegyen, és a rendesen adott link szartse érjen. Nem látok ebben semmi mátrixot, akinek nem tetszik, az vlszg vett / adott el már linket. 🙂 Én levettem ezeket a programozott linkeket, ne legyen balhé.

Re: Matrix témája

2007. 04. 20. 10:34 · ElMundo →

Szerintem nincs mitől tartani. Miv van akkor, ha ezt írom? <a class="nagyonpiros"… és azt mondom, hogy aki ilyet akar látni, az fizessen érte? Ezt honnan fogja tudni a gép, hogy fizetett link? Sőt tovább megyek. Honnan tudja azs ember? Legfeljebb a Média ajánlatból. Nem?

Re: Matrix témája

2007. 04. 20. 11:38 · Névtelen hozzászóló →

A médiaajánlatból sem. Sehonnan sem.

Text Link Ads változások/tanácsok

2007. 11. 21. 10:56 · OldalGazda →

Hát igen, nehéz lehet az élet egy olyan cégnél, aki olyan üzleti modellre épít, amit a Google manapság tűzzel-vassal, vagy legalábbis látványosan irtani rendel. Nemrég jött egy levél, hogy updateljem a TLA kódjaimat, meg hogy figyeljek oda arra, hogy

  • Nem szeretik a hirdetők, ha linkjeik olyan feliratú dobozokban jelennek meg, mint pl. Sponsored Links, Advertisements, TLA, Text Link Ads, inkább azt szeretik, ha mindezen információk képkéne kerülnek beillesztésre, vagy pedig olyan, a Google számára talán kevésbé gyanús kifejezéseket használva, mint pl. Recommended Sites. Nyilvánvalóan attól félnek, hogy a Google az oldalon szereplő, a TLA jelenlétére utaló kulcsszavakból próbálja kiókumlálni, hogy melyik a fizetett link az oldalon…
  • A fentiekhez hasonló indokból ajánlatos az olyan, TLA oldalára mutató linkeket eltávolítani, amelyeknek a felirata pl. your link here, advertise here, Text Link Ads, TLA Links, vagy valami hasonló…
  • Ezenkívül megemlítik, hogy sokan jobban szeretik az egyoldalas linkelhelyezést, mint az [Mindenlapos link]eket (Site-wide linkek). Nincs is egyszerűbb módszere a fizetett linkek detektálásának, mintsem megvizsgálni, hogy egy adott webhelyen egy adott feliratú site-wide link megtalálható-e máshol is, hasonlóan mindenlapos linkként, ugyanazzal a felirattal…

Site-wide linkek

2007. 11. 21. 15:01 · Névtelen hozzászóló →

Nincs is egyszerűbb módszere a fizetett linkek detektálásának, mintsem megvizsgálni, hogy egy adott webhelyen egy adott feliratú site-wide link megtalálható-e máshol is, hasonlóan mindenlapos linkként, ugyanazzal a felirattal.

És nincs is megbízhatatlanabb. Hihetetlen mennyiségű azoknak a linkeknek a száma, melyeket szívességből vagy viszonzásul (nem pedig fizetés ellenében!) helyeznek ki weblapok olyan blokkjaiba, melyek a site minden oldalán megtalálhatóak („Partnerek” doboz a menü alatt, lábléc stb.). A „sitewide” tehát messze nem egyenlő a „fizetett”-el!

Ebből is látszik, hogy a Google ezt a kérdést csak elbarmolva és inkorrektül tudja megoldani, máshogy nem. Ugyanis – ezt azért el kellene ismerni – egész egyszerűen lehetetlen elfogadható biztonsággal megmondani, mi fizetett link és mi nem.

A Google nyilván összevetett pro és kontra érveket, és végül úgy ítélte meg, túlságosan nagy probléma számára a fizetett linkek kérdése, ezért inkább felvállalták az igazságtalan döntések tömkelegét és az ezzel járó felhábororodást. Ami viszont csak azt jelzi, mennyire nem tudnak mit kezdeni a problémával; mennyire komoly korlátokba ütközött az istenített rendszerük.

Site-wide linkek

2007. 11. 21. 15:26 · harzol →

Miért kellene másképp kezelni egy szívességből kitett linket és egy fizetett linket?A találati listák javításának szempontjából mindegy, hogy KP-ben, barterben fizetnek egy linkért, vagy a két szép szemünkért teszik azt ki. Mindegyik egyformán befolyásolja a listákat. Valljuk be nem előnyösen, leszámítva a saját szempontjainkat.Saját oldalaim büntetésével kapcsolatban írtam is erről:http://kereso.blog.hu/2007/11/19/nullas_pagerank_ertekek_buntetes

Pagerank

2007. 11. 22. 02:11 · Névtelen hozzászóló →

Eddig úgy tudtam (lehet, hogy rosszul), hogy egy weblap első oldalának lehet pr értéke. Ma kaptam ajánlatot linkcserére, a linkem kihelyezését több helyre is felajánlották, amik sima help oldalak, és más jelentéktelen tartalmúak. Pr értéküket lekérdezve 3-mas és 4-es értéket mutatnak a mérők. Hogy is van ez?Ja és a lapot böngészve brutál linkcsere hálózatot vélek felfedezni. Úgyhogy a fenti hozzászólások ismeretében, inkább nem is cserélek velük linket.

Pagerank

2007. 11. 22. 10:46 · Névtelen hozzászóló →

Rosszul tudtad, minden egyes weblapnak van PageRank értéke (az is létező érték, hogy 0, vagy unranked, de létezik). Nem lenézésből mondom, de ha ennyire nem vagy járatos a témában, akkor inkább tényleg óczkodj a Linkcsere‘től.

Re: Site-wide linkek

2007. 11. 23. 04:19 · OldalGazda →

Szerintem továbbra sem egy akkora ördöngősség elválasztani a fizetett és a nem fizetett mindenlapos linkeket, más ugyanis a karakteriszikájuk, mind az időben, mind a hálózatban (időben fel-lekerülhetnek a linkek attól függően, fizetik-e), másrészt pedig ha egynél több fizetett link van, akkor már néhány oldal ismeretében, ahol szerepelnek ezek a linkek is site-wide linkként, össze lehet kombinálni, hogy akkor kb. kik is lehetnek a Text-Link-Ads ügyfelei. Persze nem 100%-os pontossággal.

Site-wide linkek

2007. 11. 23. 04:24 · OldalGazda →

Harzol! Sajnálom, hogy így jártál. Abból a szempontból azonban érdekes tapasztalás, hogy az eseted megerősítette a gyanúm, hogy attól mert még nullázzák a PR-t, nem feltétlenül nullázzák a forgalmadata is a Google központban.

Site-wide linkek

2007. 11. 23. 04:27 · harzol →

Igazából nincs mit sajnálni.A szemnek oly kedves 5-ös PR (más oldalakon 3-4-es PR) látványán kívül sokat nem veszítettem.Kíváncsi leszek a linkek eltávolítása milyen hatással lesz a PR-re.

Re: továbbra sem egy akkora ördöngősség

2007. 11. 23. 06:04 · Névtelen hozzászóló →

Abból indulsz ki, hogy „fizetett link” = TLA. Ez olyan, mint mondjuk „közlekedés” = [tetszőleges autómárka].

Az időbeli változások figyelembevétele bár elsőre logikusnak hangzik, valójában nem mérvadó, mert linket lehet minden további nélkül hosszútávra vásárolni, éppen azért, hogy „beérjen” a hatása. Ugyanakkor egy szívességi link is lekerülhet 2 hónap múlva.

A karakterisztika sem feltétlenül különbözik: például ha egy honlapon van „Linkelj ránk” oldal, ott megadnak sablon-kódokat vagy bannereket, és sokan tényleg ezeket használják fel, építik be a saját weblapjukba. Ha az adott honlap linket vásárol, valószínűleg ugyanezeket a kódokat vagy bannereket helyezteti ki ott is. Így a megvásárolt és az „ajándékba kapott” linkek között egy karakternyi különbség nem sok, annyi sem lesz, még a kódban sem.

Másrészt: a Google-nak erről az új hadjáratáról kb. a honlapgazdák hány százaléka tud? (Főleg úgy, hogy hivatalos bejelentéseket e téren derogál közzétenniük.) 5%? 10%? Márpedig az új irányvonal szerint Google-szabályt szegsz és büntethetővé válsz már akkor is, ha valaki vesz nálad egy bannert, és te közvetlen linket teszel mögé nofollow nélkül.

cutts

2008. 09. 09. 02:35 · Névtelen hozzászóló →

ne legyetek naívak, a google tudja szűrni a fizetett linkeket. legalábbis azokat, amiket automatizált rendszerek helyeznek el. azt gondoltátok, mert nektek nincs ötletetek arra, hogy hogyan kellene ezt csinálni, az azt jelenti, hogy nekik sincs? miért? mert ti olyan okosak vagytok mint ők? hahaha. ha nem csak egy oldalt nézel önmagában, hanem az egész webet figyeled – mint ahogy azt a google teszi – akkor egészen más a helyzet. könnyen azonosíthatsz olyan oldalakat, amikre hirtelen egy csomó, egyébként nem kapcsolódó site-ról linkelnek. és ha ez megvan, akkor már könnyen azonosíthatod azokat az oldalakat, amelyeken rendszeresen ilyen linkek jelennek meg. könnyebb, mint gondolnátok.

re cutts

2008. 09. 09. 03:42 · Névtelen hozzászóló →

Én úgy gondolom, hogy ez mindenféle nehézség nélkül megy.Tehát még ettől is könnyebben?

Frissítés:

2009. 11. 06. 11:48 · Névtelen hozzászóló →

Magyarországi fizetett linkeket közvetítő rendszer: kulfoldilink.hu