Figyelem ára

február 23, 2014

Ahhoz, hogy a weben található hatalmas mennyiségű információ tengeréből kiemelkedjen a mi üzenetünk is, vagy igen jó minőségű tartalmat kell előállítanunk, vagy pedig fizetnünk kell másoknak, akik értékes tartalmaik révén képesek a látogatók figyelmét felkelteni, és azt anyagi ellenszolgáltatásért cserébe weboldalunkra irányítani.

Tartalommal vásárolt figyelem

Az emberek figyelmét egyrészt azzal kelthetjük fel, és vonzhatjuk weboldalunkra, ha ott minőségi tartalmat állítunk elő. Néhány újságíró vagy blogger kivételével, akik direkt rossz weboldalakat és szánalmas tartalmakat gyűjtenek, a legtöbb ember ugyanis minőségi tartalomért megy fel a webre: legyen az informatív, hasznos, érdekes vagy éppen szórakoztató. A jó tartalom így előbb-útóbb megtalálja a közönségét: nem csak a bloggerek és az újságírók, hanem a keresőoldalaktól kezdve a közösségi oldalakig bezárólag számos közvetítő oldal is folyamatosan ezen dolgozik.

Pénzért vásárolt figyelem

Számos cégnek korlátozott lehetőségei vannak az értékes tartalmak előállítására és tartalmaik folyamatos bővítésére; ráadásul a minőségi információk előálítása egyáltalán nem olcsó mulatság. Emiatt teljesen racionális döntés lehet az is, ha a tartalomelőállítás helyett olyan weboldalaknak fizetünk a látogatók közvetítéséért, akik értékes tartalmak előállításából élnek, és ezáltal képesek a potenciális vásárlóközönségünk figyelmét magára vonni – mint például a keresőoldalak vagy a közösségi oldalak.

Megszerzett és vásárolt figyelem

Gyakran az ideális megoldást az jelenti, ha értékes tartalmakat publikálunk a weboldalunkon, és ezen túl még másoknak is fizetünk azért, hogy minél több látogató figyelmét oldalunkra irányítsák. Egyrészt a pénzért vásárolt figyelemmel katalizálhatjuk az értékes tartalmaink ismertté válását, másrészt pedig lehetővé tehetjük weboldalunk látogatottságának növelését azon a szinten is túl, amit a weboldalunkon megjeleníthető értékes tartalom mennyiségi korlátai jelentenek.

Összefoglalás

Az emberek figyelmének ára van, amit így vagy úgy, de meg kell fizessünk. Dönthetünk úgy, hogy minden energiánkat a tartalmak előállításának szenteljük; netán szakemberek segítségével állítunk elő minőségi tartalmat — ezáltal pedig közvetlenül weboldalunk segítségével vonzunk látogatókat.  Kisebb vagy nagyobb mértékben azonban pénzért is felkelthetjük az emberek figyelmét — így közvetve, a tartalmak előállítóinak segítségével megszerezve a látogatókat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük