Push és pull marketing

december 6, 2013

Amíg a weboldal-tulajdonosok egyéni módon szeretnének elmondani valamit cégükről, termékükről, szolgáltatásukról, addig a weboldalak látogatói gyakran teljesen más szempontok alapján szeretnének bizonyos információkhoz lehetőleg máshonnan már ismerős, ezért könnyen befogadható formában hozzájutni. A webfejlesztés során ezért az egyik legnagyobb nehézség, hogy e két különböző szempont lehetőleg minél kevesebb kompromisszummal érvényesülhessen.

Weboldalt nem magunknak csinálunk

Jogos elvárás, hogy weboldalunkkal közvetíteni szeretnénk egy elképzelt imázst, átadni egy általunk fontosnak tartott üzenetet — mégis legkevésbé az számít, hogy mi mennyire tartjuk szépnek, jónak és használhatónak az oldalt, hiszen a siker úgyis azon múlik, hogy látogatóinknak, és például a keresőknek, közösségi oldalaknak, és az ő látogatóiknak mennyire „tetszik” weboldalunk.

Oldalunk a kutyát se érdekli

— vagy legalábbis a látogatók mérsékelt érdeklődést tanúsítanak aziránt, hogy mi mit szeretnénk nekik elmondani; őket ugyanis az érdekli, hogy megtalálják-e azt az információt, amit ők keresnek. Kiváltképp igaz ez, ha az oldalunk témájával számos más weboldal is foglalkozik — ilyenkor kifejezetten nehéz valami olyat nyújtani, ami a hasonló weboldalak tengeréből a mienkre irányítja az érdeklődők figyelmét.

A legtöbb időt mi töltjük az oldalon

Egy átlagos látogató nagyságrendileg kevesebb időt tölt weboldalunkon, mint amennyit mi az oldal fejlesztése és fenntartása során töltünk. Ezért nincs idejük megérteni mégoly átgondoltan kimunkált grafikai megoldásokat, felhasználói felületeket, melyek nem ismerősek nekik máshonnan, továbbá nagy valószínűséggel nem szánják rá az időt, hogy megértsék és eligazodjanak egy általunk sok munkával kitalált, teljesen logikus, mégis első pillantásra nem nyilvánvaló struktúrában — inkább továbbállnak.

Összefoglalás

Hiába tetszik tehát nekünk a weboldalunk, az korántsem jelenti azt, hogy amilyen információt és amilyen módon mi nyújtani szeretnénk, az egybeesik azzal, amit a potenciális érdeklődők preferálnának. Amit tehát a látogatókat „behúzza” (pull marketing) az oldalunkra, az nem feltétlenül egyezik azzal, amit mi „nyomni” (pull marketing) szeretnénk feléjük.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük