Működésképtelen üzleti modellek

március 18, 2014

Sokan hoznak létre webhelyeket úgy, hogy pl. nem foglalkoznak azzal, hogyan keltik fel az emberek figyelmét; tartalmaik segítségével miképpen érik el, hogy látogatóik bevételt generáljanak. Ahol tehát az online marketing szentháromsága elemei közül egy is hiányzik, vagy nem kap kellő figyelmet, ott gyakran működésképtelen lesz az üzleti modell, így a hosszú távon a webes jelenlét is.

Csak tartalom

Rossznyelvek mondták egykoron, hogy többen írnak blogot mint ahányan olvasnak: mindez annak tudható be, hogy sokan nekilátnak úgy weboldalakat (műfaji értelemben igen gyakran blogokat) írni, hogy nem foglalkoznak azzal, hogyan, honnan szereznek látogatókat oldalukra. Ráadásul az oldal hosszú távú fennmaradását biztosító anyagi ösztönzés is hiányzik ahhoz, hogy rendszeresen, komoly energiákat öljenek az oldal életben tartására.

Érdeklődés felkeltése nélkül

Gyakori probléma az is, hogy akár mintaszerű weboldalt hozunk létre, korrekt és versenyképes üzleti ajánlattal, ám megfeledkezünk róla, vagy nem szánunk kellő energiát arra, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését, figyelmüket ajánlatunkra irányítsuk. Praxisomban előfordult például az is, hogy egy webfejlesztő cég leszállított egy abszolút jól kinéző, átgondolt funkciókkal felvértezett webshopot, de még csak szólni sem szólt ügyfelének arról, hogy azzal, hogy kiteszi a webshopot az internetre, még nem fognak maguktól jönni a vásárlói.

Bevételtermelés nélkül

Olykor az is előfordult, hogy olyan weboldal promotálásával kapcsolatban kerestek meg, ahol egyáltalán nem értettem, hogy honnan származna a bevétel, vagy pedig az oldal mögött álló üzleti ajánlatról volt nehéz elképzelni, hogy képes kitermelni azt a költséget, amit mindenképpen bele kellene ölni abba, hogy számottevő figyelmet irányítsunk az oldalra. Nem biztos, hogy látogatóink számára nyilvánvalónak kell lennie, hogy miért éri meg nekünk az oldalunkra költeni, de ha egy webhely nem juttatja valamilyen haszonhoz tulajdonosát, akkor már születésekor halálra van ítélve.

Tartalom nélkül

Ha nincs kellő terjedelmű, megfelelően karbantartott tartalom egy weboldalon, az egyszerre hátráltatja a bevételtermelést, és drágítja a hirdetést, azaz az emberek figyelmének üzleti ajánlatunkra terelését. Ha ugyanis weboldalunkon nem található meggyőző, kellő részletességű információ termékeinkről vagy szolgáltatásainkról, akkor a látogatóinknak csak egy kisebb hányada fog ügyfelünkké válni. Másrészt a webes tartalom saját jogán is némi látogatottságot generálhat, továbbá egyes hirdetési formák esetén, mint pl. a keresőhirdetések, a reklámok mögött álló tartalom minőségének is szerepe van a hirdetési költségeink alakulásában.

Összefoglalás

Ahogy egy ülőalkalmatosságnak is legalább három lábbal kell rendelkeznie ahhoz, hogy ne boruljon fel, úgy egy webes jelenlét működőképességéhez is szükséges az, hogy mindhárom láb rendben legyen. Az emberek figyelmének felkeltése, a tartalmaknak a látogatók érdeklődésének fenntartására,  végül a látogatók ügyfelekké konvertálására irányuló szerepe mind-mind egyaránt fontos tényezője e sikernek, ezért ha csak egy is hiányos közülük, szinte biztosan fenntarthatatlanná válik a weboldal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük