Amire muszáj költeni

február 26, 2014

A weboldal-tulajdonosok gyakran nem igazán számolnak néhány webfejlesztéshez kapcsolódó pluszfeladat költségével, így olyan tevékenységeket is elhanyagolnak, melyek  feltétlenül szükségesek lennének annak érdekében, hogy a webfejlesztésbe eszközölt befektetésük egyáltalán valamilyen megtérüléssel kecsegtessen, továbbá, hogy hatékonyan tudják üzemeltetni és üzleti céljaik szolgálatába állítani honlapjaikat.

Tartalomfejlesztés

Egy weboldal elkészítésekor kevesen számolnak azzal, hogy nem elég egyszer elkészíteni valamit, majd otthagyni, hanem pl. a szociális láthatóság vagy a keresőláthatóság érdekében folyamatosan bővíteniük kell majd a weboldaluk tartalmát. Ráadásul egy weboldal akár folyamatos karbantartás mellett is 2-3 év után már elavult lehet, ezért nagymértékben meg kell újítani. Leggyakrabban azzal sem törődnek, hogy időnként frissítsék az időközben elavult információkat, illetve felhívják az oldalra mutató linkek, cikkek, bejegyzések aktualizálására is a hivatkozók figyelmét.

Látogatószerzés

Sok weboldal-tulajdonos és döntéshozó úgy gondolja, hogy egy készülő oldalra majd csak jönnek valahogyan, nem feltétlenül szükséges költeni arra, hogy minél több látogatót irányítsunk a webhelyre.  Pedig egy weboldal önmagában értelmezhetetlen — erről pedig sokan nem tudnak, vagy legalábbis nem gondolnak bele.

Webanalitika

Arra is költeni kell, hogy a látogatottsági statisztikák segítségével megtudjuk, hogy pl. az egyes látogatóforrások felől érkező látogatók milyen arányban válnak ügyfeleinkké és így elérjük, hogy minden online csatornára csak annyit költsünk, amennyit megéri — és e hatékonyságot akár üzletünk további növekedésére használjuk. Egyrészt szakértelmet, időt, energiát kell erre szánni, másrészt a mérhetőség érdekében olykor valamilyen üzleti kedvezményt is „fel kell ajánlani”.

Összefoglalás

Egy weboldal fejlesztése esetén tehát érdemes néhány folyamatosan jelentkező járulékos költséggel számolni: a sikertelen weboldalt a sikerestől legtöbbször az választja el, hogy a fenti feladatokra mennyit és milyen hatékonyan tudunk költeni. Mivel ezek általában nem gyors és látványos eredményeket hozó feladatok, így sokan nem látják át fontosságukat, nem szánják rá az energiát, hogy megértsék, ezért nem is szívesen áldoznak rájuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük