Optimalizálás

Az online marketing optimalizálás nem csak arról szól, hogy „megtaláljuk” potenciális ügyfeleinket az őket érdeklődő ajánlatokkal. Hisz még ha tökéletes is a célzásunk, a költségeket még tovább faraghatjuk, ha figyelembe vesszük, mekkora egy adott online csatornán a figyelem költsége, és mekkora bevételt generálhat számunkra egy-egy ügyfél.

Tökéletes célzás

Ha csak azok figyelméért dolgoznánk meg, akikből később ügyfeleink válnak, akkor elmondhatnánk, hogy reklámköltésünk egyik fele sem ment pocsékba. Noha a gyakorlatban a tökéletes célzás nem kivitelezhető, az online világban ezt az offline csatornáknál jóval hatékonyabb eszközök és módszerek támogatják.

Legkisebb költség

A legolcsóbban egyrészt olyan módszerekkel szerezhetünk látogatottságot, melyeket kevesen ismernek és használnak, másrészt olyan csatornákon, ahol relatív sok látogató figyelméért relatív kevés hirdető versenyez. A költségeinket végül az is befolyásolja, hogy a potenciális közönségünk mekkora hányadát szeretnénk elérni.

Legnagyobb bevétel

Weboldalunk „sima” látogatója és a legnagyobb bevételt hozó ügyfelünk között elég széles lehet a spektrum. Magától értetődő, hogy más összeget érdemes kifizetni annak az embernek a figyelméért, aki a legolcsóbb termékünket rendeli meg, és más árat vagyunk hajlandóak adni valakiért, aki az átlagnál drágább értékben rendel, vagy akár másokat is rábeszél pl. szolgáltatásaink igénybevételére.

Összefoglalás

Legyen szó keresőoptimalizálásról vagy közösségi média optimalizálásról, vagy ki-tudja-mi-lesz-a-következő-divat-optimalizálásról, mindegyik olyan módszerek összességét jelenti, melyek segítségével az adott médiumokon keresztül a lehető legnagyobb bevételt termelő látogatottságot a lehető legalacsonyabb költség mellett érhetjük el.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.