Meggyőzés ára

február 23, 2014

A figyelem ára mellett meg kell fizessük a meggyőzés árát is: nem elég csak weboldalunkra vonzani a látogatókat, hanem meg is kell győzni őket arról, hogy a mi szolgáltatásunkat, termékünket válasszák: vagy az általunk „nyomott” marketingüzenet, vagy a potenciális érdeklődőket „behúzó”, meggyőző tartalom, vagy pusztán az árképzésünk által.

Meggyőző tartalom

Olykor a weboldalunkon publikált tartalom akár minden további körítés nélkül is alkalmas lehet arra, hogy potenciális érdeklődőinket meggyőzze kompetenciáinkról, hozzáértésünkről, ezzel mintegy tovább „húzza” őket a megrendelésig. Máskor pedig a hasonló árú termékek vagy szolgáltatások esetén döntő érv lehet a választásban, ha másokhoz képest több és hasznosabb információkat jelenítünk meg a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Amikor tíz évvel ezelőtt elkezdtem keresőoptimalizálásról írni, az emberek egyre másra kerestek meg úgy is, hogy oldalamon a témával kapcsolatban publikált bejegyzéseken túl nem szerepelt semmilyen információ arról, hogy milyen szolgáltatásokat vállalnék e témában. Számos sikeres webshop esetében tetten érhető, hogy a termékekről az átlagot meghaladó mélységben írnak, akár pl. a termékadatlapokon, akár a webshophoz kapcsolódó blogban.

Meggyőző üzenet

A potenciális érdeklődők meggyőzésében a külsőségeknek is szerepe van: egy modern dizájnnal bíró, jól kinéző, áttekinthető oldal; egy meggyőzően felsorakoztatott vagy érzelmileg befolyásolni képes érvkészlet; a szimpátiánkat felkeltő képek: mind-mind olyan hagyományos marketing eszközök, melyek a weboldalakon is jól működnek — az oldalunkra érkező látogatók felé olyan impulzusokat „nyomnak”, melyek a megrendelésig juttatják el az érdeklődőket.

A 100%-ban a marketing és a sales „külsőségeire” összpontosító oldalak nem rendelkeznek olyan tartalommal, mely képes lenne „behúzni” az érdeklődőket. Ezért az ilyen oldalak esetén a potenciális érdeklődők figyelmét csakis azzal kelthetjük fel, ha fizetünk más weboldalak fenntartóinak a látogatók oldalunkra tereléséért.

Árképzés

Egyszerűbb termékek és szolgálatások, ill. egyszerűen összehasonlítható árak esetén sokszor a fenti tényezők alig-alig számítanak. Az embereket ugyanis csak és kizárólag az érdekli, hol a legolcsóbb a termék, így az egyetlen befolyásoló tényező az ár lesz. A potenciális érdeklődők meggyőzéséért tehát az alacsonyabb haszonkulccsal, működési költségekkel, stb. fizetünk.

Ha az emberek nem tudnak egyszerűen rátalálni a mi legolcsóbb ajánlatunkra, akkor lehet, végül egy más által kínált, drágább ajánlattal fognak élni. Ennek a jelenségnek részben akkor is haszonélvezői lehetünk, ha nem mi kínáljuk a legalacsonyabb árakat.

Összefoglalás

Üzleti lehetőségeinkből és a webfejlesztéshez való hozzáértésünktől függ, hogy az egyes meggyőzési lehetőségekkel milyen mértékben tudjuk ügyfeleinkké konvertálni a weboldalunkat felkereső látogatókat. Az ideális persze az lenne, ha a miénk lenne a legolcsóbb ajánlat, mindezt a legtetszetősebb weboldalon kínálnánk, a hozzáértésünkről pedig a legjobb tartalmak felhasználásával tudnánk meggyőzni potenciális érdeklődőinket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.