Optimális webes jelenlét

szeptember 22, 2014

Senki sem tudja kapásból az ideális megoldást arra, hogy a rendelkezésünkre álló pénzből és erőforrásokból a legtöbb bevételt generáló webes jelenlétet állítsuk elő. Ehhez egyrészt ismerni kell a lehetőségeket, másrészt ki kell próbálni és megmérni őket, olykor pedig eggyel hátrébb lépve újraértékelni az addigiakat.

Senki sem tudja a jó megoldást

A nagy weboldalakat és hirdetési rendszereiket üzemeltető cégek sem igazán ismerik az oldalukat használó, különböző célközönségek figyelmének piaci értékét. A weboldal-tulajdonosok sincsenek feltétlen tisztában azzal, hogy mi működhet a webes környezetben, ráadásul ebben kezdetben az online marketingesek is csak korlátozottan segíthetnek.

Kísérletezés

Lehetetlen előre megmondani, hogy az emberek millióinak figyelmét összegyűjtő „kezdőoldalak” mely látogatói lennének fogékonyak az üzleti ajánlatunkra, és azt is lehetetlen hiánytalanul összeszedni, hogy milyen weblapokon megjelenve kelthetnénk fel figyelmüket. Az ideális kombináció megtalálásához ezért nincs más út, mint a kísérletezés.

Rendszerszintű megközelítés

Ahhoz hogy hatékonyan kísérletezhessünk, egyrészt ismerni kell az online marketing lehetőségeinek minél szélesebb tárházát, másrészt időről időre végig kell az egyes opciók listáján, és megbizonyosodni arról, hogy továbbra sem hagytuk ki egy fontos lehetőség kipróbálását sem.

Mérés

Az online csatornákon zajló történések részletes mérésének technikai lehetőségei teszik egyáltalán lehetővé, hogy a kísérletezés mint olyan, üzletileg értelmezhető legyen. A megfelelően kialakított mérési rendszerek segítségével lehet ugyanis minimalizálni a feleslegesen kidobott hirdetési költséget.

Eggyel visszább lépni

A web fejlődésével több és jobb online marketing eszközök állnak rendelkezésünkre, másrészt mi is egyre többet fogunk tudni az egyes marketing rendszerekről, az adott weboldalról, ill. üzletmenetről. Hasznos lehet ezért, ha olykor egy lépéssel hátrébb lépve, akár még azt is megkérdőjelezzük, amit korábban feltétlenül jónak gondoltunk.

Összefoglalás

Azt, hogy egy adott piacon, adott időben, egy adott ajánlattal, milyen online marketing módszerrel tudjuk a legtöbb érdeklődőt, ezáltal bevételt megszerezni, csak rendszerszintű megközelítéssel felépített kísérletekkel, illetve az eredmények folyamatos mérésével tudjuk eldönteni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük