Google a konkurens Microsoft böngészőjét reklámozza

április 21, 2009

Első látásra igen furcsa AdWords hirdetéssel szembesülhetett az, aki rákeresett az oly sok webfejlesztő által pokolra kívánt, Microsoft által fejlesztett Internet Explorer böngészőre.

A Google, melynek a Microsoft a legnagyobb riválisai közé tartozik sok piaci szegmensben, első látásra — persze csak ennek a piaci helyzetnek tudatában levő felhasználók számára — furcsa hirdetést jelenít meg:

Internet Explorer 8-at hirdet a Google

A hirdetés egyébként a Google Eszköztárnak megfelelő webcímre mutat, ahonnan az Internet Exlorer 8 egy speciális verzióját lehet letölteni ( http://www.google.com/toolbar/ie8/intl/hu ) mely által egyértelműbbé válik, hogy mi is a célja Google-nek azzal, hogy saját reklámfelületeit, sávszélességét, stb. áldozza a konkurencia termékének népszerűsítésére. A kissé eufemisztikus „Google-hoz optimalizálva” kifejezés többek között azt takarja, hogy a böngésző nyitólapja a Google lesz, telepítésre kerül a Google eszköztár, és az alapértelmezett kereső is a Google lesz.

A fentiekkel tehát továbbra is azt próbálja elérni, amit a Firefox-szal és saját böngészőjével, a Google Chrome-mal eddig nem sikerült: számottevő befolyást szerezni a böngészőpiacon azért, hogy megfelelően promotálhassa saját szolgáltatásait.

Régen a Google külön fizetett az AdSense rendszerében részt vevő hirdetésmegjelenítőknek, ha valaki letöltötte és installálta a Firefox böngésző Google Toolbar-ral ellátott verzióját, majd pedig beszüntette ezt a lehetőséget, és később saját böngésző fejlesztésébe fogott, most pedig az Internet Explorer-re, és az Internet Explorer letöltésekre kereső felhasználókat igyekszik megfogni.