Az online marketing szentháromsága

március 14, 2014

Az emberek figyelmét különböző információk, tartalmak segítségével próbáljuk megragadni, majd addig terelni, amíg bevételt termelnek számunkra — ez minden online marketing tevékenység lényege. A figyelem, a tartalom és a bevételtermelés tehát az online marketing három kulcsfontosságú eleme.

Út a bevétel keletkezéséig

Bármilyen online csatornáról is beszéljünk, ahhoz, hogy bevételünk keletkezzék, először a látogatók figyelmét kell az általunk publikált tartalomra irányítani. Az emberek figyelme tehát tartalomról tartalomra ugrik, mellesleg mindeközben bevételt termelnek azok számára, akik e figyelem közvetítésével (magyarán reklámok megjelenítésével) foglalkoznak. A folyamat végén pedig vagy kikapcsolják a gépüket, vagy pedig valamilyen terméket vásárolnak, szolgáltatást rendelnek meg.
image

A figyelem vagy saját termék értékesítése

A weboldalak bevételi forrásaik szerint két fő kategóriába oszthatóak: vannak oldalak, amelyek saját termékeket vagy saját szolgáltatásokat árulnak. Vannak továbbá olyan oldalak, melyek a „végfelhasználók” számára nem árulnak semmit, csupán a megjelenített reklámok segítségével a saját temékeiket áruló cégek oldalaira irányítják tovább látogatóik figyelmét, meghatározott hirdetési összegért cserébe.

image

Pénz útja és a figyelem útja

Egy működő vállalkozás online csatornákon termelt bevétele egy részét visszaforgatja az internetezők figyelmének megvásárlására illetve a figyelem felkeltését és megragadását szolgáló tartalmak, információk előállításába. A pénzt tehát fordított irányban áramlik a rendszerben, mint a látogatók figyelme.

Összefoglalás

Az online marketing esetében a legfontosabb, hogy hogyan és mennyit költünk az emberek figyelmének megvásárlására és a tartalmak előállítására; végül a weben közzétett információk mennyire segítik a bevételtermelést, tehát végső soron a látogatók ügyféllé válását.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.