Figyelem forrásai

július 30, 2014

Avagy honnan irányíthatunk figyelmet oldalunkra? — Az emberek figyelmét legnagyobb valószínűséggel ott szerezhetjük meg, ahová eleve a legtöbb figyelem irányul, legyenek azok a web legnépszerűbb oldalai, vagy a mi témáinkkal foglalkozó emberek által leginkább látogatott témaspecifikus oldalak.

Univerzális weboldalak

Olyan oldalak, melyeket mindenki, minden nap használ. Manapság ilyennek számítanak az általános célú keresőoldalak és közösségi oldalak, a világ legtöbb országában egészen konkrétan a Google és a Facebook. Kiemelkedő látogatottságuk révén szinte minden témájú weboldalda igen nagy volumenben tudnak figyelmet irányítani.

Műfajspecifikus weboldalak

Olyan, gyakran műfajteremtő odalalak, melyek egy népszerű webes „műfaj”-t szolgálnak ki, mint például a tartalommegosztó (videómegosztó, státuszüzenet-megosztó, stb.), speciális kereső oldalak és tematikus közösségi oldalak. Bár a leglátogatottabb webhelyek közé tartoznak, csak annak tudnak számottevő figyelmet továbbítani, aki élni tud az adott műfajok kínálta lehetőségeivel.

Témaspecifikus weboldalak

Weboldalunk, vállalkozásunk témájára fókuszáló fórumok, blogok, kisebb portálok, noha jóval alacsonyabb látogatottsággal bírnak, azonban rendszeres látogatóik között arányaiban sokkal több potenciális érdeklődőt találhatunk termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Volumenében egyenként tehát kevesebb figyelmet tudnak oldalunkra irányítani, azonban összességükben számottevő, ráadásul minőségi figyelemhez juttathatnak.

Kisebb weboldalak

Az egyre kisebb, egyre specifikusabb témákkal foglalkozó oldalak sok kicsi sokra megy alapon még mindig sok figyelmet tudnának oldalunkra irányítani, azonban nagy számuk miatt egyenként gyakorlatilag lehetetlen elérni náluk, hogy figyelmet közvetítsenek oldalunkra. A webmesterek ezreinek hirdetési felületeit egy rendszerben elérhetővé tévő hirdetésmegjelenítő rendszerek ezt a problémát küszöbölik ki, igaz fizetett hirdetések segítségével. A másik megoldás az ilyen kis oldalak, ill. webmestereik szoftverekkel támogatott, automatizált kezelése.

Hírportálok

A fenti csoportosításban elsősorban azok az oldaltípusok szerepelnek, melyek nagymértékben aggregált tartalmakat jelenítenek meg. A saját gyártású tartalmakat üzleti alapon előállító oldalak, mint például a hírportálok bár szintén nagy látogatottságúak lehetnek, a tartalomelőállítás magasabb költségei miatt csak a nagyobb reklámköltést vállaló weboldal-tulajdonosok, vagy azok oldalaira tudnak számottevő figyelmet irányítani, akik valamilyen hírértékű  információval tudnak előállni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük