Médiaismeret hiánya

január 7, 2011

Sokan egyáltalán el sem jutnak addig a pontig, hogy egyáltalán képbe jöjjön számukra a web mint hatékony hirdetési, növekedési, és úgy általában vállalkozástámogatási lehetőség. Nincsenek tisztában azzal, hogy manapság gyakorlatilag bármilyen szolgáltatás vagy termék estén lehetséges olcsón ügyfeleket szerezni egy keresőbarát weboldalra alapozott internetes jelenlét segítségével, de akár egy új vállalkozás beindítása is lehetséges kizárólag a keresők felől érkező forgalomra hagyatkozva.

Az ügyfélszerző weboldal ereje

Nagyon ritkán találkozunk olyan ügyfelekkel, akik új vállalkozásukat szinte kizárólag az interneten, neadjisten a keresőmarketing segítségével szeretnék beindítani. Már meglévő vállalkozások, működő szabadúszó praxisok körében sem közismert, hogy egy megfelelő weboldal révén akár komoly megbízásokra is szert lehet tenni, ezért nem is számolnak ezzel az eshetőséggel, ezért elsősorban kapcsolatok vagy hagyományos hirdetések révén igyekeznek munkákra, megbízásokra szert tenni.

Kevesen tudják ugyanis hogy egy jól elkészített weboldal egy tisztességesen kivitelezett linképítéssel mire képes: például feltölteni egy újonnan induló vidéki panziót vendégekkel úgy, hogy az adott panzió semmilyen más hirdetési felületet nem vesz igénybe; nem hirdet idegenforgalmi kiadványokban, sőt még a településen sem található látványos útbaigazító vagy hirdetőtáblája. Nem találhatjuk meg semmilyen szállásközvetítő, szálláskereső oldalon sem, hiszen egyikőjük sem tudott versenyre kelni a keresőhirdetések esetén tapasztalt hirdetési árakkal (mely hirdetésekre egyébként a linképítés eredményeinek jelentkezése óta nincs is szüksége az oldalnak).

Mennyi mindenre keresnek!

A Google keresőt manapság mindenki használja, szegénytől a gazdagig, fiataltól öregig, vidékitől a határon túliig. Ez a rendkívül széles és színes felhasználói kör pedig gyakorlatilag minden témára, szolgáltatásra, termékre rákeres: olyan kulcsszavakat használva, melyek álmában sem jutnának eszébe egy átlagembernek. Hogy az előző példánál maradjunk, keresnek pl. olyan dolgokra is, mint. szállás órára, szállás 6 fő részére.

A keresőkben tehát rendkívül széles körű fogyasztói igények jelennek meg, ezáltal pedig lehetőséget kap szinte minden vállalkozás, legyen mégoly speciális is a szakterülete, hogy érdeklődőket és ügyfeleket szerezzen a keresők (és saját weboldala) segítségével.

Mennyire olcsón lehet „hirdetni”!

Ha a keresőkben való megjelenés legolcsóbb, de mégis a professzionálishoz nagyon hasonló formáját nézzük, gyakorlatilag csak domainnévre és tárhelyre kell éves szinten pár ezer forintot költeni, minden más megoldható akár önerőből is, nulla költség mellett. Természetesen ebben az esetben pénz helyett időt kell áldozni a hatékony webes megjelenésre: pl. a WordPress tartalomkezelő rendszer megismerésére vagy akár arra, hogy az általunk publikált linkgyűjtemény-listán végigmenve kérjük az összes lehetséges helyre oldalunk felvételét.

De nemcsak a „csináld magad” lehetősége miatt olcsó a keresőmarketing: hosszú távon profi szakembereket igénybe véve sem kerül egy átlagos vállalkozás számára nagyságrendileg 30-40 forintnál többe egy látogató megszerzése, majd a kellő információval ellátása — innentől kezdve csak az ajánlat versenyképességén és annak megfelelő bemutatásán múlik, hogy hány látogatóból válik érdeklődő, majd ügyfél.