Növekedési hajlandóság hiánya

december 28, 2010

A szörnyű webszájtok létezésének igen gyakran az az oka, hogy egy egyébként sikeres vállalkozás nem tud vagy nem akar tovább bővülni, így nincs értelme költeni sem egy normális weboldal létrehozására, sem pedig annak népszerűsítésére. Rengeteg továbbá az ugyanebből az okból nem létező, a netről hiányzó weboldal, mely egyébként egy, az offline világban sikeres szolgáltatásról vagy termékről szólna.

Növekedés akadályai

Számos egyszemélyes és kisvállalkozás esetében igaz, hogy mivel már rendelkeznek egy bejáratott ügyfélkörrel, ezért a meglévő ügyfelek kiszolgálása az adott vállalkozó idejét teljesen kitölti, így a vállalkozó vajmi kevés az ösztönző erőt érez a mindennapokban vállalkozásának további fejlesztésére, a növekedésére.

Az expanziótól való tartózkodásnak számtalan racionális indoka van. Sokan ódzkodnak például attól, hogy felvegyenek még egy munkatársat, nyissanak még egy üzletet vagy új tevékenységgel, netán termékvonallal bővítsék cégük profilját, mivel elsősorban azokkal a szakmai dolgokkal szeretnének foglalkozni melyben örömüket lelik, és nem pedig egy cég ügyvezetésével, több munkatárs menedzselésével, amihez ráadásul nem is feltétlenül értenek.

Akadnak olyanok is, akik egy adott terület specialistájaként relatív szűk szegmenst szolgálnak ki, ezért növekedésük csak e szűkebb szektor növekedésétől függ, de gyakran okoznak nehézséget a növekedés pénzügyi vagy humán erőforrásbeli korlátai is: nem akarnak egy nagyobb befektetést kockáztatni, vagy csak bizalmi státuszban levő emberre bíznák a cég működésének kulcsfontosságú területeit.

Vannak olyanok is, akiknek megvan az elképzelésük a bővüléssel kapcsolatban, egész egyszerűen a napi ügymenet mellett nem sok energiájuk marad ennek érdekében tenni. Tudják, hogy érdemes lenne előre menekülni, de ehhez a meglévő ügyfeleik kiszolgálására fordított energiából kellene lecsípniük a jövő építése érdekében.

Végül pedig a szándék, a lehetőség, és az erőforrások birtokában levő vállalkozók sem ismerik az internetben rejlő lehetőségeket, mivel vagy nem hallottak még róla, vagy egyszerűen nem ismernek olyan szolgáltatót, aki e lehetőségek valóra váltásával szívesen megbíznának.

Sikeres cégek komoly weboldal nélkül

A növekedés iránti érdektelenség vagy növekedési lehetőségek korlátai jelentik tehát gyakran a szörnyű weboldalak létezésének elsődleges okát. Olyan oldalakét, melyek ingyenes tárhelyen, amatőr módszerekkel elkészített weboldalnak látszó tárgynak tűnnek, amit vagy maga a tulajdonos, vagy egy ismerőse, barátja készített, legtöbbször szívességként. Ilyenkor a weboldal létrehozásának szinte egyetlen célja, hogy az adott cég is elmondhatja, hogy halad a korral, és jelen van az interneten.

Minthogy a weboldal létrejöttének nem az az elsődleges célja, hogy növeljék a cég ügyfélkörét, forgalmát, ezért az ilyen cégek a legritkább esetben költenek arra, hogy weboldaluk online eszközökkel reklámozzák, ezért nemcsak weboldaluk színvonalon aluli, hanem úgy általában a cég egész webes jelenléte is.

Ahhoz tehát, hogy egy cégnek normális weboldala legyen, melyet megfelelően népszerűsítenek is, alapvető feltétel, hogy az adott cég legalább távlati céljai között szerepeljen a növekedés.