Konkurencia

július 1, 2007

Versenytársak az interneten

Az interneten a Keresőoptimalizálás szempontjából az számít komoly konkurenciának, aki weboldalának értékesebb, használhatóbb tartalma, de leginkább a rá mutató Külső hivatkozások száma és minősége révén a fontos Kereső-kifejezésekre jobb helyezéseket ér el a keresőkben.

Míg a kizárólag interneten működő cégek esetén (webáruházak, tartalomszolgáltatók, stb.) ugyanazt jelenti a konkurencia a való világban, mint az interneten, addig egy adott terméket, szolgáltatást elsősorban a hagyományos offline csatornákon nyújtó cég esetén nem feltétlenül egyezik az, hogy ki az, aki az offline világban konkurencia, és ki az aki az interneten is annak számít, (Sokszor éppen azzal tud egy vállalkozás versenyelőnyt szerezni, hogy egyáltalán létezik weboldala vagy pedig a hagyományos értelemben vett konkurenciájánál sokkal hatékonyabb az internetes jelenéte.) ezért tehát nem feltétlenül egyértelmű, hogy ki is számít konkurenciának egy weboldal optimalizálása esetén.

Ráadásul mivel az interneten egyszerre vannak jelen a különböző térben (és időben) működő vállalkozások, ezért olyan konkurensek is feltűnhetnek egymás mellett a keresők Találati rangsoraiban, amelyek sok esetben többé kevésbé nem is számítanak konkurenciának. Például egy budapesti és egy békéscsabai pizzéria weboldala egyáltalán nem konkurens weboldal, egy soproni vagy szegedi hotel is csak akkor számít konkurensnek, ha a vendég egyébként még nem döntötte el, hogy melyik városba menjen.

Vetélytársak weboldalainak behatárolása

Meg kell nézni, hogy a fontos kulcsszavak, Kereső-kifejezések esetén milyen webhelyek foglalják el az első tíz helyezést, mely oldalak szerepelnek optimalizálandó weboldalunk előtt illetve melyek azok a weboldalak, melyekre a keresők Találati rangsoraiban kijelzett AdWords fizetett hirdetések hivatkoznak. Általában ezek az oldalak a lap.hu oldalakra regisztrálás során is nagyon gyakran szemünk elé kerülnek: látszik tehát, hogy foglalkoztak az oldalak Keresőoptimalizálásával, Keresőmarketingjével vagy legalább Linknépszerűség növelése‘vel.

Miért jó ismerni a webes konkurenciát?

  • Nem árt tudni, mielőtt létrehoznánk egy adott témájú weboldalt, hogy milyen hasonló témájú weboldalak léteznek már.
  • A konkurencia elemzésével, a [Konkurens webhelyek elemzése] segítségével, de kiváltképp a Konkurens webhelyekre mutató linkek elemzésével sok segítséget kaphatunk a weboldal optimalizálásához.
  • A térben (időben, megcélzott piaci szegmensben, fogyasztói szegmensben, stb.) máshol működő konkurenciával pedig egymás helyezéseit kölcsönösen javító együttműködést alakíthatunk ki, pl. Linkcsere, [Bannercsere], stb. segítségével.

A „Konkurencia” című bejegyzést 2007. 07. 01. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2009. 01. 07., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Konkurenciafigyeles.hu

2009. 01. 04. 17:34 · Névtelen hozzászóló →

2005 óta monitorozunk weblapokat és figyeljük a megrendelőink konkurenciáit. 2008 novemberétől „termékesítettük” az eddig csak cégen belül használt szoftvert és adatbázist. A szolgáltatás a konkurenciafigyeles.hu oldalon érhető el, az alap csomagban ingyenesen.

Szeretnénk a terméket tökéletesíteni, mind a „műkedvelő amatőrök” mind pedig a SEO-ból élők számára.A szoftver jelenleg tesztelés alatt áll, így minden visszacsatolást szívesen fogadunk a www.whysoft.hu/feedback oldalon.

A jelenlegi állapotot legjobban ez a prezentáció foglalja össze: konkurenciafigyeles.hu/files/Ipari-seo-es-konkurencia-figyeles-LK-2008-11-20.pdf

Ha időtök engedi nézzétek meg és írjátok meg az építő kritikákat.Köszönöm.

fos

2009. 01. 06. 12:51 · Névtelen hozzászóló →

el is higgyem, hogy 500+ szerver dolgozik ezen?

fos

2009. 01. 06. 14:06 · Névtelen hozzászóló →

Gondolom, valami olyasmi lehet, hogy az az 500 szerver az a szolgáltatást megrendelő 500 ember webszerverét jelenti, ami letölt valami fájlt vagy mérőkódot a konkurenciafigyelés.hu-ról/vagy elküldi az adatot akkor, ha egy látogató megjelenít egy weblapot az 500 felhasználó valamelyik oldaláról, így tudják gyűjteni azokat az adatokat, hogy a szolgáltatást igénybe 500 ember lapjaira milyen kulcsszóval találtak rá.

RE:fos

2009. 01. 06. 14:11 · Névtelen hozzászóló →

Ahogy a hírt beküldő is kérte, építő kritikák, és egy kicsit jobbindulató kérdések lennének idevalóak…

500 szerver

2009. 01. 06. 15:43 · Névtelen hozzászóló →

Nem kell letölteni semmilyen kódot a honlapról. Az 500+ szerver mind sajat. A szerverek webpókokat és adatgyűjtő szoftvereket futtatnak.

(A szerverek egy resze virtualis, masik reszuk valodi szerver. A terheltseg novekedesevel folyamatosan uj fizikai szerverek kerulnek a virtualis szerverek helyere.)