Avagy hogyan tudjuk pénzre váltani a megszerzett figyelmet? – Noha meglehetősen széles skálán mozoghat, hogy mit tudunk vagy mit akarunk kezdeni az oldalunkra irányuló figyelemmel, azonban tipikusan három fő „figyelemfelhasználási” lehetőségről érdemes beszélni.
Weboldalak értékesítés céljából
Vannak weboldalak, ahol egyértelműen az a cél, hogy megrendelés nélkül ne hagyják el a látogatók az oldalt. A kisebb értékű, ismert termékeket kínáló webshopoktól a bonyolultabban, hosszabb vásárlási folyamat révén értékesíthető, drágább termékeket kínáló oldalakon át a személyes kontaktust, és ajánlatadást is feltételező szolgáltatásokig céljaikat és módszereiket tekintve is széles skálán mozoghatnak ezek a weboldalak.
Weboldalak márkaismertség növelése céljából
Bár minden értékes céljából létrehozott weboldal növelheti márkánk ismertségét, ebbe a kategóriába azok a weboldalak sorolhatóak, melyek olyan termékek értékesítését támogatják, melyeket nem szoktak interneten vásárolni az emberek, ezért a weboldal célja értelemszerűen nem az, hogy rajta keresztül megrendeléseket adjanak le, hanem pl. hogy információszolgáltatással, nyereményakciókkal, stb. növeljék márkánk ismertségét és kedveltségét.
Weboldalak figyelemközvetítés céljából
Ebbe a kategóriába tartoznak azok az oldalak, amelyek közvetlenül nem árulnak semmilyen terméket vagy szolgáltatást, hanem bevételeiket a weblapjaikon megjelenített hirdetések által szerzik. Ezen oldalak célja, hogy minél több rendszeres látogatót magukhoz vonva, minél több figyelmet irányítsanak az általuk előállított tartalmakra, illetve egyúttal a tartalmak mellett megjelenített hirdetésekre.
Összefoglalás
Egy adott weboldal létrehozását többféle üzleti cél indokolhatja. Ezek egy része akár létező offline hirdetési és értékesítési csatornákat vált ki, más részük viszont az emberek figyelmét nem saját üzleti aktivitására tereli, hanem mások üzleti célú oldalaira továbbítja, reklámköltség fejében.