Sokismeretlenes egyenlet

augusztus 16, 2014

Ahhoz, hogy weboldalainkba fektetett pénzünk minél jobb megtérüléssel kecsegtessen, meg kell találjuk, hogy milyen tartalmakkal, milyen látogatóforrások közvetítésével, milyen közönségeket célozzunk meg ahhoz, hogy üzleti modellünk alapján a legnagyobb hasznot hozzák nekünk.

Milyen tartalmat?

Termékeink, szolgáltatásaink minél részletesebb bemutatásától kezdve mindennapos tevékenységeink bemutatásán át a szakterületünkkel foglalkozó cikkeken át a témához érintőlegesen kötődő, szórakoztató tartalmakig át, témáját és műfaját tekintve is nagyon széles spektrumban állíthatunk elő tartalmakat.

Kinek a tartalmát?

Fontos stratégiai döntés, hogy vajon tudunk-e magunk létrehozni saját tartalmat, másokat bízunk meg nevünkben tartalom létrehozásával, vagy egyszerűen harmadik fél által létrehozott tartalmak mellé helyezzük el hirdetéseinket.

Milyen látogatóforrást?

A rendelkezésre álló tartalmak – legyenek azok általunk, vagy más webmesterek által megjelentetett információk – alapjában meghatározzák, hogy milyen weboldalakon, milyen látogatóforrások által van esélyünk figyelmet kapni, így megfizethető módon potenciális érdeklődőket szerezni.

Milyen bevételt?

Más közönséget keresünk, amikor eladnánk, márkánk ismertségét növelnénk, vagy az oldalunkon megjelenő reklámok által keletkező bevételünket maximalizálnánk. Weboldalunk üzleti modellje tehát szintén meghatározza, hogy mely közönség, mely látogatóáram a legjobb számunkra.

Milyen közönséget?

A potenciális érdeklődőket vonzani képes látogatóforrások szinte mindegyike más és más típusú közönség figyelmét tereli weboldalunkra. A különböző forrású látogatóáramok közül ki kell válasszuk, hogy nagy átlagban melyek azok, amik több bevételt generálnak, mint amennyibe megszerzésük kerül.

Összefoglalás

Hogy honnan tudunk olyan látogatottságot szerezni, melynek megszerzéséhez kevesebb befektetést kell eszközöljünk, mint amekkora hasznot e látogatók generálnak, egy „sokismeretlenes egyenlet” több lehetséges megoldása határozza meg. Az online marketing tevékenységek során tehát ezen egyenlet legjobb megoldásait kell megtaláljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük