Magyar és német AdWords kuponok

június 16, 2009

Aki a Google Analytics számláján beikszelte vagy úgy hagyta, hogy szeretne Különleges Ajánlatokról értesülni, az most jó eséllyel kapott nemrég egy 15000 forintról szóló AdWords kupont. Akinek esetleg több Analytics számlája is van, az akár több személyre szóló kupont is kaphatott. Így járt OldalGazda is, aki így megtudta, hogy a német nyelvterületen mekkora értékű kuponokat osztogattak.

Mivel nem csak a magyar weben vagyok aktív, ezért nagyon nem lepődtem meg, amikor kaptam egy német nyelvű levelet a Google-től. Vicces volt azonban egymás alatt látni a bejövő, ingyenes AdWords kuponokról szóló magyar és német nyelvű e-mailt, mert már a tárgyukból kiderült, hogy ami idehaza 15000 Ft, az a német nyelvterületen 100 Euró.

Ezen túl az apróbetűs részben is akadt azért némi különbség. Például csak a magyar nyelvű e-mailban volt odaírva, hogy „Az ügyfél számlázási címének Magyarországon kell lennie.”, vagy míg Magyarországon az aktiválási díj 1000 Ft, addig kint ugyanez 5 Euro plusz az írországi ÁFA (=6,05 EUR).

Mindkét nyelven ugyanúgy érvényes volt amúgy a kitétel, hogy csak 14 napnál nem régebbi AdWords számlák esetében használható fel ez az ingyenes hirdetési lehetőség.

Miért lehet ez a különbség?

Kézenfekvő lenne persze egyből a „Persze mert a németek sokkal gazdagabbak, ezért ott sokkal több pénzt megéri ilyenekbe fektetni, mi meg csak egy marginális piac vagyunk” magyarázatot elővenni, azonban érdemes tudni, hogy a német hirdetési piacon nemcsak az aktiválási díj nagyobb, hanem sokkal magasabbak a hirdetési díjak (és egyébként az AdSense hirdetésmegjelenítői keresetek is…), mint magyar vagy akár még angol nyelven is. Így tehát a majdnem dupla annyi pénzből várhatóan ugyanannyi látogatót fog szerezni az AdWords számlával próbálkozó új ügyfél, mindegy, a Lajta melyik oldalán is lakjon.

Németül ugyanis — az angollal és a magyarral ellentétben — csak nagyon gazdag országokban beszélnek, ráadásul mint idegen nyelvet is csak jóval kevesebben beszélik (a relatív szegény országokban meg pláne), mint az angolt. A nagyobb vásárlóerő pedig többek között nagyobb árszínvonallal is jár.

Más AdWords kupon promóciók