Választási eredmények és Google keresési eredmények

április 22, 2010

A Google Keresési Trendek adatai is megerősítik, hogy a pártok online aktivitása jelentős szerepet játszhat kampányuk sikerében. Az elmúlt közel egy hónap keresési trendjeiben mind az LMP, mind a Jobbik kiemelkedő értékeket ért el riválisaikhoz képest. A „választás 2010” kifejezés a 10 legkeresettebb kifejezés közé tartozott április hónapban. A 100-as listán megtalálhatók még a „választási eredmények”, a „választás”, „jobbik”, „valasztas.hu” és „lmp” szavak (ebben a sorrendben).

A Google Keresési Trendek adatai alapján a Jobbiknak az elmúlt egy hónap során a keresések tekintetében folyamatosan sikerült maga mögé utasítania a Fideszt, az LMP-t, az MSZP-t és az MDF-et, míg az SZDSZ-re leadott keresések száma nem érte el a kimutatható értéket. A listavezetőkre leadott keresések tekintetében Vona Gábor stabilan a második tudott maradni Orbán Viktor után, akit Mesterházy Attila, Schiffer András és Bokros Lajos követ.

Google Zeitgeist - Választás és pártok

Google Zeitgeist - Választás és pártvezetők

 

Az LMP fiatal pártként folyamatosan lépést tudott tartani a Fidesszel, ami a keresési volumeneket illeti. A pártok eltérő hosszúságú múltra tekintenek vissza, ezért a keresési volumenek természetesen nem a pártok népszerűségét mutatják. Az azonban jól látható, ha egy párt felkelti a lakosság érdeklődését. Az LMP esetében ehhez nagymértékben hozzájárult, hogy választási kampányuk során kiemelt figyelmet fordítottak az online tevékenységekre.

Az MDF és az MSZP keresőszavak iránti érdeklődés folyamatosan alacsony volt az elmúlt időszakban, bár az utóbbi április elejétől felfelé ívelő trendet mutatott.
A választások éjszakáján minden párt iránt nagymértékben megnőtt az érdeklődés a Google keresőben, melyet valószínűleg tovább fokozott a kampánycsend meghosszabbodása, így a választók az interneten kutattak az eredmények után. A legtöbb keresés ekkor is a Jobbikra érkezett, azt követte az LMP majd a Fidesz, míg az MSZP-t csupán fele, az MDF-t negyed ennyien írták be böngészőjükbe.
Az első forduló után néhány napon belül a keresések száma összességében is lecsökkent, az első forduló előttihez hasonló értéken állt be. A trendekben megfigyelhető, hogy az érdeklődés középpontjába a Fidesz került, mely először utasította maga mögé több napon át a Jobbikot.
A Google szolgáltatása segítségével bárki megtekintheti adott időszakok keresési trendjeit, összehasonlíthatja azokat keresőszavak, földrajzi területek, témacsoportok alapján, így érdekes és hasznos adatokra tehet szert az őt érdeklő témát illetően. Ily módon az eszköz segítségével a felhasználó a kampányidőszakban megfigyelhető trendekbe is betekintést nyerhet.

OldalGazda megjegyzése: Pár héttel ezelőtt már hasonló témában, hasonló tartalommal publikáltam egy bejegyzést a 2010-es választás eredménye és a Google témakörében.