Proaktív, érdeklődő látogatók

szeptember 26, 2011

Senki sem használja a keresőket unaloműzés céljából, mint ahogy szótárakat is kevesen olvasgatnak szórakozásból. Ezzel szemben széles körűen használják fogyasztási döntéseik megalapozásához, így más tömegmédiumok fogyasztóihoz képes jóval közelebb állnak ahhoz, hogy ügyfeleinkké váljanak, ráadásul könnyebb is felkelteni érdeklődésüket.

Nem passzív befogadók

Míg az sosem fordul elő, hogy valaki azért kapcsolja be a televíziót, mert valamit vásárolni szeretne, abban reménykedve, hogy a sugárzott reklámok segítenek meghozni a vásárláshoz szükséges döntést, a keresők felhasználói minden esetben valamilyen választ keresnek kérdéseikre, megoldást problémáikra, és ilyenkor fogékonyak az olyan üzenetekre, melyek segítségükre lehetnek ebben.

Közel a vásárláshoz

Mivel az emberek a keresőket gyakran használják fogyasztásukat meghatározó döntéseikhez, legyen az termékvásárlás, szolgáltatás megrendelése vagy akár tartalomfogyasztás, ezért ha valaki rákeres egy adott termékre vagy szolgáltatásra, biztosak lehetünk benne, hogy jóval közelebb áll a vásárláshoz, mint egy átlagember, aki elsétál az utcán óriásplakátunk előtt.

Alacsonyabb ingerküszöb

Míg például egy szórakoztató portált böngésző felhasználó esetén az oldalon megjelenő üzenetnek jóval figyelemfelkeltőbbnek kell lennie mind tartalmát mind formáját tekintve ahhoz, hogy a hirdetésre kattintással egy másik oldalra „csábítsa” a látogatót, addig a keresők felületein megjelenő üzenetek esetén jóval kisebb szerepe van a figyelemfelkeltésnek, és nagyobb a tényszerű közlésnek

Összefoglalás

Ha tehát a keresőkben jelenünk meg, minden más médiumnál nagyobb arányban számíthatunk arra, hogy üzeneteink célba érjenek.