Ingatlangazdálkodás és webgazdálkodás

január 5, 2014

A domainnév és a hozzá kapcsolódó tárhely a telek. A weboldalunk a ház vagy az üzlethelység. A linkek az ingatlanunkhoz vezető utak. Ha a weboldalak fejlesztését és üzemeltetését az ingatlanokéhoz hasonlítjuk, sokkal tisztában láthatjuk, hogy minek van értelme és értéke a webfejlesztés során.

A telek

Ha létrehozunk egy saját új doménnéven (és a hozzá kapcsolódó tárhelyen) egy új weboldalt, akkor az olyan, mintha egy puszta közepén álló telekre építenénk üzletünket. Mivel nincsenek szomszédaink, így gyakorlatilag bármekkora és bármilyen üzletházat építhetünk. Ennek hátránya viszont, hogy kezdetben nagy valószínűséggel senki sem fog felénk járni.

A bérlemény

Telek helyett bérelhetünk egy üzlethelységet is egy üzletközpontban. A közösségi oldalak és a tartalommegosztó oldalak ugyanis olyanok mint egy nagy pláza: sok ember számára kínálnak üzlethelységet, és ennek megfelelően zajlik is az élet bennük. Hátrányuk is az, hogy nem magunkban vagyunk, így nem csinálhatunk benne akármit. Ha pedig elköltözünk, akkor az üzlethelység csinosítására fordított energiánk jórésze elvész.

A ház

Egy weboldal sok szempontból olyan, mint egy épület: komplex folyamat felépíteni, építésében többféle szakmának kell együttműködni; karbantartásával és üzemeltetésével viszont folyamatosan foglalkozni kell, ráadásul időnként (igaz, a házaknál jóval gyakrabban) teljesen renoválni vagy újjáépíteni is kell.

Az utak

A házunkhoz vagy üzlethelységünkhöz vezető utak a weben a linkeket, hivatkozásokat jelentik. A lényeges különbség, hogy ezeket az utakat sokkal könnyebb létrehozni, ezért jóval dinamikusabban változnak az úthálózatok, ezáltal pedig, hogy kinek a szomszédságába, és egyúttal mennyire forgalmas környékre kerültünk.

Összefoglalás

Minél forgalmasabb szomszédságban található webes jelenlétünk „telke”, annál többet ér. Minél nagyobb és minél modernebb „házat” építünk, és azt minél jobb állapotban tartjuk, annál többet ér. Minél több üzletközpontban van bérleményünk, annál több embert érhetünk el potenciálisan. A webes jelenlétünkkel történő gazdálkodás tehát sok szempontból hasonlít az ingatlangazdálkodással.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük