Keresőoptimalizálás ára

március 20, 2010

Olcsó-e vagy drága a keresőoptimalizálás? Attól függ, megengedhetjük-e magunknak azt, hogy weboldalunk hirdetéséért fizessünk. Mennyibe kerül a SEO? A Google optimalizálás ára attól is függ, hogy mennyi feladattal bízzuk meg a SEO szakembert. Nálunk mindenesetre nettó 40.000 forint a legolcsóbb keresőoptimalizálással kapcsolatos szolgáltatás.

Mennyibe kerül egy weboldal optimalizálása?

A kérdésre adható egy rövid és egy hosszabb válasz is. A rövidebb válasz így szól:

Nálunk a legolcsóbb SEO szolgáltatás az alapfokú linképítési csomag, mely csupán nettó 40.000 Ft-ba kerül, cserében viszont kimutatható javulást idéz elő pár kiválasztott kulcsszó, és összességében weboldala látogatottsága tekintetében, így szolgáltatásunk tökéletesen alkalmas arra, hogy meggyőződjön Ön is arról, mennyire hasznos a SEO oldala látogatottságának növelésében.

»További részletek linkmarketing csomagjainkról.

A hosszabb (és teljesebb válasz) pedig álljon itt:

Olcsó vagy Drága-E a SEO?

A kérdés, hogy megfizethető-e a weboldal-tulajdonos számára oldala keresőoptimalizálása, nagyon egyszerűen eldönthető. Mivel a keresőoptimalizálás nem más, mint az online reklám egy speciális formája, ezért mindazok számára, akik költeni szeretnének weboldaluk reklámozására, a keresőoptimalizálás egy gazdaságos alternatívát jelenthet. Azok számára pedig, akik úgy gondolják, érdemben nem tudnak hirdetésre költeni, oldaluk érdemi keresőoptimalizálására adott ajánlatok mindenképpen elfogadhatatlanul drágák lesznek.

Mi mennyi az optimalizálás során?

A weboptimalizálás ára nagyban függ attól, hogy mekkorák a problémák, mennyi a kiaknázatlan a lehetőség, továbbá, hogy egy adott SEO szakember ezek orvoslására mennyi munka elvégzését tartja szükségesnek.

A keresőoptimalizálást — hasonlóan pl. a reklámozás egyéb formáihoz — gyakorlatilag vég nélkül lehetne csinálni, hiszen például mindig lehet még egy weblapot hozzáadni a weboldalhoz, és mindig lehet még egy külső linket szerezni az oldalra.

Olyan, minden oldal esetén egyértelműen körülhatárolható tevékenység, hogy „keresőoptimalizálás” tehát nincsen, az ajánlatot adó keresőmarketing szakértőn múlik, hogy a számtalan elvégezhető feladat közül melyeket ajánlja, ezáltal melyeket foglalja bele árajánlatába. Ezért is nehéz egy az egyben összehasonlítani az oldalak keresőoptimalizálására adott ajánlatokat.

Miért olcsó a keresőoptimalizálás?

Ön bizonyára már tisztában van vele, hogy a látogatók a legritkább esetben jönnek „maguktól” egy weboldalra, hiszen minden látogató megszerzéséért meg kell dolgozni, és/vagy meg kell fizetni a hirdetés vagy az egyéb marketing tevékenységek költségeit.

A keresőoptimalizálás annyiban tér el a többi hirdetési formától, hogy egy egyszeri optimalizálás hatása hosszan — akár évekig is — tart, ezért az első hallásra olykor magasnak tűnő költségek pl. két éven át elosztva már sokkal gazdaságosabb látogatószerzési formát jelentenek mint bármely más online hirdetési lehetőség.

A többéves tapasztalatunk alapján ugyanis egy átlagos(an hiányos és problémás) magyar céges bemutatkozó oldalon eszközölt változtatások továbbá az ehhez párosuló linképítés költségét egy-két évre vetítve egy látogatót nagyságrendileg 10-20 forintos költséggel lehet megszerezni. Természetesen az elvégzett optimalizálás pozitív hatása egy-két év múltán sem szűnik meg, csak a példa kedvéért szűkítettük le az időintervallumot.

Miért Drága a keresőmarketing?

A keresőmarketing ugyanolyan — gyakran még sokkal időtrablóbb — munka, mint amit a webfejlesztés bármely más szakterületének feladatai. Sokak hiedelmével ellentétben a weboptimalizálás címén nem csak a kevesek által tudott, pár kattintással elérhető trükköket titkos tudását kell megfizetnünk, hanem a különböző online marketing technikák alkalmazásával töltött nem kevés munkaórát is.

Mivel a keresőmarketing egy meglehetősen fiatal „tudományág”, mely ráadásul egy rohamosan fejlődő technológiával foglalkozik, egy lelkiismeretes szakembernek ezért rengeteg időt kell tölteni tudása karbantartásával és bővítésével. Napról-napra jelennek meg ugyanis új lehetőségek, melyeket ki kell próbálni, értékelni kell, és nem feltétlenül az ügyfelek oldalain, hanem e célra létrehozott saját projekteken. Az ezzel töltött idő egyrészt lehetővé teszi, hogy az ügyfelek számára mindig a leghatékonyabb megoldásokat javasoljuk, másrészt viszont mindez beépül a keresőmarketing költségeibe is.